یکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

رفع مشکل راه آهن مسیر لارستان در آینده ای نزدیک

هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس طی سخنانی  اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ و نقل ریلی،‌ برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس‌ این است که این…

هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس طی سخنانی  اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ و نقل ریلی،‌ برنامه وزارت راه و شهرسازی در استان فارس‌ این است که این استان‌، چهارراه حمل‌ و نقل ریلی کشور شود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان فارس احداث

۲۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن تعریف شده است، افزود:‌ ‌خط‌آهن شیراز – اصفهان در دولت قبل به بهره‌برداری رسید و تکمیل شد، ‌همچنین خط‌آهن شیراز – بوشهر در قالب فاینانس چین توسط پیمانکار در حال انجام است. وی اضافه کرد: راه‌آهن شیراز – گل‌گهر – سیرجان از محل اعتبارات ۱۰۰ درصد دولتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است.

عشایری با بیان اینکه راه‌آهن شیراز – اهواز هم جزو خطوط ریلی آماده‌ سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: راه‌آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس نیز به عنوان دیگر مسیر ریلی به شر‌ط مشارکت بخش خصوصی مصوب شده است. وی ادامه داد: اجرای عملیات عمرانی در این مسیر ریلی ‌‌هم‌اکنون به صورت نیمه فعال دنبال می‌شود اما مشکلات آن در حال رفع است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از فارس مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس همچنین یادآور شد: دیگر پروژه ریلی این استان، ‌راه‌آهن شیراز – بوشهر – عسلویه به طول ۶۴۰ کیلومتر که از شیراز شروع می‌شود و پس از عبور از فراشبند و فیروزآباد ادامه مسیر می‌دهد؛ در حال حاضر چهار قطعه از این مسیر در حال اجرا است که شامل قطعات ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ است.

عشایری اضافه کرد: دیگر مسیر ریلی‌ راه‌آهن یزد – اقلید – یاسوج است، این خط‌آهن ‌هم‌اکنون از مرز یزد وارد استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد شده است که این پروژه نیز در استان فارس در حال اجرا است. مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان فارس یادآور شد: اگر این خطوط ریلی تکمیل شود استان فارس کریدور ترانزیتی و چهارراه ریلی منطقه در کشور خواهد شد‌.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: راه‌آهن شیراز – بوشهر، راه‌آهن شیراز – گل‌گهر – سیرجان، راه‌آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس و راه‌آهن شیراز – اهواز به عنوان چهار مسیر ریلی اصلی کشور در جنوب شیراز قرار دارد که باید از طریق جنوب شرق به یکدیگر متصل شود،بنابراین باید ایستگاه اصلی راه‌آهن شیراز آنجا باشد البته ایرادی ندارد که اداره کل راه‌آهن فارس در ‌ایستگاه فعلی راه‌آهن شیراز باشد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۶ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین