
مدتها از تصويب چهاربانده كردن جاده شيراز –جهرم- لار – بندرعباس ميگذرد. جاده ای که به جرئت می توان گفت یکی از استراتژیکی ترین راه های جنوب کشور با حجم…
مدتها از تصويب چهاربانده كردن جاده شيراز –جهرم- لار – بندرعباس ميگذرد. جاده ای که به جرئت می توان گفت یکی از استراتژیکی ترین راه های جنوب کشور با حجم تردد بالا می باشد. در حال حاضر پیشرفت این جاده از سمت شيراز به جهرم بسيار قابل توجه بوده و تقریبا تمام است. از سوی دیگر
مسير جهرم – لار از سمت جهرم مسكوت مانده اما از سمت لار حدود 20 كيلومتر پيشرفت داشته و گردنه نارنجي نیز مرتب شده است. از شهريورماه نيز پروژه لار دهكويه فعال شده كه اميد است هرچه سريعتر به اتمام برسد.
در همين جا ضمن تشكر از آقاي نصر مدير كل راه و شهرسازي لارستان و ساير دستاندركاران درخواست داريم براي حدود 70 كيلومتر باقيمانده تا تونل بزن نیز اقدم عاجل صورت پذیرد.
چندی پیش مدير كل راه و شهرسازی لارستان طی سخنانی اظهار داشت 35% (بیش از یک سوم) خودروهاي سنگين استان از اين مسير عبور کرده و به هرمزگان ميروند. همينجا خطاب به استاندار محترم می گوییم شما كه علاقهمند رفع محروميتها از استان هستيد همت نماييد از هر جايي كه مقدور ميدانيد براي تحقق اين مهم گام برداريد زيرا اين مسير كمترين فاصله ارتباطی استان فارس به هرمزگان محسوب ميشود كه هم از جهت سوخت و هم استهلاك وسائل نقليه و نیز هم سلامتي مسافران و رانندگان كمك شايان توجهي نمموده و به هر نگرشی مقرون به صرفه هست.
از وزير محترم راه و شهرسازي، نماينده محترم مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان محترم استان هرمزگان بويژه نماينده بستك و بندر لنگه و… نیز خواهانيم همت نمايند با چهار بانده كردن 85 كيلومتر راه لار بندرعباس از سوي فارس و كمتر از همين حدود از سوي هرمزگان اين مشكل را براي هميشه مرتفع نمايند. ما مناعالخير نيستيم كه بگوييم چرا ميلياردها وجه براي يك تونل كه معلوم نيست چقدر مشكلات جامعه را حل كند و يك شهر را به كجا متصل نمايد هزينه نماييد بلكه فرياد ميكنيم بياييد با 4 بانده كردن لار بندرعباس و لار جهرم فاصله 2 استان مهم و استراتژیک فارس و هرمزگان را كيلومترها تقليل دهيد. این نکته بسیارمهم را نیز باید متذکر شد که با نگرش اقتصادی دولت یازدهم توجه به 4 بانده نمودن این مسیر بی شک در ترانزیتی شدن و توسعه هرچه سریعتر جنوب کشور به عنوان یک گلوگاه مهم اقتصادی بیش از پیش اثرگذار خواهد بود.
سردبیر
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : پیروزی کشتی گیر لارستانی در هفته سوم لیگ برتر کشتی آزاد کشور
اخبار ویژه : آغاز عملیات اجرایی ساخت یک تقاطع غیرهمسطح جدید در جهرم
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اجتماعی : تصادف نفتکش با پراید در محور کهورستان با دو کشته
اخبار ویژه : پیشرفت ۷۵ درصدی کارخانه قهوهسازی لارستان
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : دیدار بروجردی با رئیس سازمان هواشناسی کشور
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : تصاویر| آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مرکز اسلامی استان فارس در لار
اخبار ویژه : حجتالاسلام «مدیح» تکریم و حجتالاسلام «باوقار» معارفه شد
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : بررسی روند توسعه پردیس علوم پزشکی لارستان
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اخبار ویژه : برنامههای هفته کتاب در ایران از «اوز» آغاز میشود
اجتماعی : من برادران اهل سنتم را بدون شرط دوست دارم
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : اجرای طرح جدارهسازی ورودی شهر لار با هدف زیباسازی بافت تاریخی