میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه، ، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به 580 کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، گفت: به…
میلاد لارستان: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه، ، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به 580 کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، گفت: به دنبال این مهم، اعتبارات حوزه راهداری این اداره کل، به سه برابر افزایش یافته است.
به گزارش میلاد لارستان؛ داریوش نصر در نشست خبری بعداز ظهر امروز با خبرنگاران با بیان گوشه ای از عملکرد یکساله اداره کل راه و شهرسازی لارستان در سال 93، اظهار داشت: در طول این سال، در بحث نوسازی ماشین آلات، تلاش شد تا خودروهای فرسوده و با سن بالا از رده خارج و ناوگان موتوری با خرید دستگاههای سنگین و نیمه سنگین جایگزین و تجهیز شود.
انجام یک هزار و 650 کیلومتر خط کشی و نصب 600 متر مربع علائم اطلاعاتی در جاده ها
وی افزود: در طی سال جاری، مجموعاً در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مجموعه 124 کیلومتر از جاده ها آسفالت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در بحث ایمنی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز، اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته، 90 دهنه پل، رفع نقص از 25 نقطه حادثه خیز با قراردادی بالغ بر 3 میلیارد تومان، یک هزار و 650 کیلومتر خط کشی جاده ها و غیره انجام شده است.
وی یاد آوری کرد: در طول این مدت، نصب یا اصلاح نرده پل به طول 136 متر، آرام سازی 36 نقطه شهری و روستائی و مدارس، نصب تابلوهای فسفری در 45 نقطه حادثه خیز، اصلاح 18 مورد دوربرگردان، تکمیل گاردریل یا حفاظ جاده ها بطول 11 کیلومتر، ایجاد شیارهای لرزاننده بطول 345 کیلومتر در عرض جاده ها برای کاهش تصادفات در 48 نقطه، با مشاوره پلیس قرارگاه جنوب فارس و غیره از جمله اقدامات برای ایمن سازی جاده های حوزه های استحفاظی این اداره کل بوده است.
نصر با اشاره به اینکه، در یکسال گذشته، 12 هزار عدد تابلوهای علائم اخطاری، انتظامی و مسیرنما در مسیرهای مواصلاتی اداره کل راه و شهرسازی لارستان نصب گردیده است، خاطر نشان کرد: تهیه و نصب 600 متر مربع علائم اطلاعاتی در جاده های مختلف، تعبیه گردیده است.
افزایش راه های شریانی به 580 کیلومتر
وی با بیان اینکه در سال 93، 34 کیلومتر از روشنایی و نگهداری تونل های حوزه استحفاظی این اداره کل، صورت گرفته است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته، اعتبارات حوزه راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، به سه برابر افزایش یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با ابراز اینکه طول راههای شریانی این اداره کل که در سال 91، 260 کیلومتر بوده ولی با رایزنی های صورت گرفته و همکاری های وزارت راه و شهرسازی، طول راههای شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به 580 کیلومتر ارتقاء پیدا کرده است، عنوان کرد: این عدد به منزله افزایش اعتبارات راهداری این اداره کل از 7 میلیارد تومان به بالغ بر 17 میلیارد تومان رسیده است و مضاف بر آن با افزایش ابلاغ اعتبار به عددی بالغ بر 20 میلیارد تومان جذب اعتبار در حوزه راهداری بوده ایم.
59 پروژه فعال راه سازی در اداره کل راه و شهرسازی لارستان
وی با بیان اینکه، اکنون بیش از 59 پروژه راه سازی با پیشرفت فیزیکی های 20 تا 99 درصد در حال انجام است، اضافه کرد: این پروژه ها، شامل راههای روستایی، رفع نقاط حادثه خیز، تعمیر پل ها و احداث محورهای بزرگراهی و تبدیل راههای فرعی به اصلی است.
نصر بیان کرد: با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری، درخصوص مدیریت جهادی، از 110 دستگاه سنگین و نیمه سنگین در حوزه راه سازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در قالب 4 تیم تقسیم بندی صورت گرفت که مدیریت دستگاهها از مدیران اداره ها گرفته شد و بر عهده مسئولین کارگاهها قرار گرفت و با تعیین نیروهای لازم در هر کارگاه، توانستیم علاوه بر بازدهی نیروها، باعث تجمیع دستگاهها، بالا رفتن راندمان کار، صرفه جویی 300 میلیونی در هزینه جاری دستگاهها، کاهش نیروهای ستادی و افزایش سرعت پیشرفت پروژه ها گردید.
اتمام پروژه های نیمه تمام تا اوایل سال 94
وی ابراز امیدواری در راه اندازی احداث تونل بالنگستان، گفت: خوشبختانه با تلاش پرسنل این اداره کل، تقریباً اکثر پروژه های نیمه تمام فعال شده اند و بطور میانگین شاهد پیشرفت 90 درصدی در پروژه ها هستیم و امید می رود، این پروژه ها حداکثر تا نیمه اول سال 94 به اتمام برسد که این مهم باعث می شود زمینه برای انجام کارهای جدید با اولویت های مورد نیاز صورت پذیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ابراز امیدواری کرد: پروژه چهار خطه کردن حدفاصل کورده به دهکویه، بطول 10 کیلومتر تا پایان سال 93 و یا اوایل سال 94 به اتمام و بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه در محور لار به بستک، قراردادی بالغ بر 3 میلیارد تومان منعقد شده است، تصریح کرد: عملیات زیرسازی این مسیر روبه اتمام است و روکش آسفالت آن به 10 کیلومتر آغاز شده و در دستور کار قرار دارد.
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
اجتماعی : معرفی نان سنتی محلی لارستان(تپ تپی) در جشنواره ملی نان کشور