شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

جایگاه صنعتی – تجاری لارستان محقق نشده است

میلاد لارستان: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با تأکید بر اولویت مصرف کالاهای داخلی، گفت: جایگاه امروز لارستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت، به شکلی که استحقاق…

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستانمیلاد لارستان: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با تأکید بر اولویت مصرف کالاهای داخلی، گفت: جایگاه امروز لارستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت، به شکلی که استحقاق آن را دارد، محقق نشده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ محمدعلی ابراهیمی زاده در نشست با خبرنگاران با موضوع کنکاش آسیبهای صنعتی لارستان و همچنین ترویج و ترغیب مصرف کنندگان در استفاده از کالاهای لاری، اظهار داشت: جهت تحقق یکی از شعارهای اساسی کشور که همان “استقلال” است، می بایست در گام نخست با تکیه بر نیروهای داخلی، از کالاها و خدمات داخلی استفاده کنیم.

ابراهیمی زاده با تأکید بر اولویت مصرف کالاهای داخلی، گفت: جایگاه امروز لارستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت، به آن چیزی که استحقاق آن را دارد، محقق نشده است.

وی با برشمردن پیشینه تجاری لارستان، افزود: بزرگترین تجارت قسمت اعظمی از ایران قدیم از هندوستان و چین تا کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل عبور جاده ابریشم از لارستان، بر عهده بازرگانان لارستانی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با بیان اینکه اولین تجارتخانه های کشورهای حوزه خلیج فارس توسط لارستانی ها ایجاد شده است، تصریح کرد: در گذشته، لارستان بزرگ دارای یک رونق فوق العاده تجاری بوده که متأسفانه به دلیل جدا شدن بخش عظیمی از این کشورها از ایران، باعث درحاشیه قرار گرفتن لارستان شده است.

وی یکی از حلقه های مفقوده تجارت در لارستان را عدم تطبیق تجارت با سبک و سیاق علم روز عنوان و خاطر نشان کرد: می بایست با همراه کردن تجارت با علم نوین و تجارت الکترونیک، این نقیصه را جبران کرد.

ابراهیمی زاده با اشاره به اینکه شهرستان لارستان، تنها شهرستانی در کشور است که پس از مراکز استان دارای کارگروه توسعه صادرات می باشد، افزود: امید می رود با تطبیق علم تجارت سنتی با علم نوین پیوند زده شود تا شاهد جهش اقتصادی مدرن لارستان باشیم و رونق گذشته را به لارستان بازگردانیم.

وی با تأکید بر شناساندن کالاهای تولیدشده در لارستان به همشهریان، هموطنان و حتی مردم کشورهای خارجی، اضافه کرد: با وجود تولید کالاهای باکیفیت در لارستان، هنوز جمع کثیری از مردم در جریان این موضوع نیستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با ابراز تأسف و انتقاد از تولیدکنندگان فعال در لارستان به دلیل عدم سرمایه گذاری در بحث تبلیغات، تصریح کرد: امروزه، تبلیغات جزیی از سرمایه گذاری است و تبلیغ در دنیای اقتصادی جهان معاصر، نقش بسزایی دارد.

وی تبلیغات را یکی از اصول اولیه تجارت دانست و افزود: می بایست با ورود مناسب به بحث تبلیغات، برندهای شاخص لارستان از جمله حلوا مسقطی لاری را مردم معرفی کرد.

ابراهیمی زاده با ابراز خرسندی از ثبت جغرافیایی حلوا مسقطی لاری، عنوان کرد: با این کار، تولیدکنندگان شهرستانهای لارستان، خنج و گراش (لارستان بزرگ)، می توانند به تولید حلوا مسقطی لاری بپردازند.

وی با تأکید بر نقش رسانه های منطقه در معرفی کالاهای لارستانی، تصریح کرد: رسانه ها می توانند با معرفی کالاهای تولید شده در لارستان، مردم را به مصرف کالاهای لاری ترغیب کنند و باعث رونق کارخانجات لارستان شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با توصیه به مصرف کنندگان و به خصوص عمده فروشان در سطح لارستان بزرگ، ادامه داد: مردم و همشهریان باید با خرید کالاهای تولیدی در لارستان، از کارخانه داران حمایت کنند و باعث افزایش اشتغال در لارستان شوند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 26 آوریل 2015 ساعت 6:06ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین