شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 0

رونمایی از “جلوه های کهن” اوز …

 طی آیین ویژه ای به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و بزرگداشت خیام از کتاب جلوه های کهن نوشته احمد خضری رونمایی شد.    در این آیین که…

 طی آیین ویژه ای به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و بزرگداشت خیام از کتاب جلوه های کهن نوشته احمد خضری رونمایی شد.

 

 در این آیین که در محل موزه مردم شناسی واقع در خانه قدیمی و تاریخی سوداگر اوز انجام شد روسای ادارات میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری لارستان  فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش، ورزش وجوانان، بخشدار،  اعضای شورای اسلامی،  موزه مردم شناسی، اتاق اصناف اوز و نمایندگان فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، گروهی از اعضا موزه و فرهنگ دوستان و معتمدان حضور داشتند کتاب جلوه های کهن «نگاهی به آثار تاریخی اوز» به حضار و مردم معرفی شد.

 این کتاب در قطع رقعی با ۹۶صفحه تمام رنگی با کاغذ گلاسه و مصور در ۸ بخش به ترتیب:
 ۱-معرفی اوز۲-آب -۳ امنیت (قلعه ها) ۴-بهداشت(حمام ها) ۵-محل سکونت (خانه ها) ۶-اماکن مذهبی۷-سایر اماکن ۸-یک واقعه تاریخی تقسیم شده که در هرمورد به طور مختصر ولی مفید توضیح داده شده است. این کتاب در شمارگان یکهزار نسخه و با بهای ۱۵هزار تومان از سوی انتشارات پیروز تهران منتشر شده است.

 شریف بازرگانی مسوول موزه اوز در این آیین گفت: کتاب جلوه های کهن هویت تاریخی اوز را نمایان می سازد. مولف کتاب نیز اظهار داشت: خوشحالم که با همت یاران موزه و اداره فرهنگ و ارشاد اوز در چنین شبی از کتاب من رونمایی می شود. وی ابتدا از دکتر مریدی مدیر کل ارشاد استان به خاطر توجه ویژه به اهالی قلم وادب بخش اوز سپاسگزاری کرد وگفت پیکاسو می گوید هر کودکی هنرمند است ولی مساله این است که وقتی این کودک بزرگ می شود چگونه هنرمند باقی بماند؟

خضری کلام  مردم ایران را مشحون از موسیقی و شعر دانست و افزود: وقتی کودکان ما با ترنم لالایی شیرین مادرانشان بزرگ می شوند چرا در بزرگسالی با کتاب و ادبیات بیگانه می شوند؟ که باید کنکاش کرد. نویسنده کتاب جلوه های کهن از انتشار ۷۰هزار عنوان کتاب در سال پیش خبر داد و گفت: این آمار دلگرم کننده است و اگر متوسط انتشار کتاب را ۲هزار جلد در نظر گیریم مجموع کتب چاپ شده ۱۴۰میلیون جلد می شود، که به هر نفر۲کتاب می رسد. ولی آیا این کتاب ها خوانده می شوند؟ در صورتی که برای هرجلد کتاب در دنیای پیشرفته ۵نفر خواننده لحاظ می کنند ولی در کشور ما چی؟ آیا نباید  آموزش وپرورش بر روی بچه ها از کودکستان برای مطالعه سرمایه گذاری کند؟

وی با بیا ن اینکه امروز روز اسناد ملی و روز جهانی موزه هم هست اظهار داشت: بازدید مردم از موزه ها هم همین منوال را دارد درصورتی که موزه بیانگر رفتار وتفکر ماست. به طور مثال در همین خانه سوداگر شما بهداشت حجاب و فرهنگ اسلامی علم فیزیک و روان شناسی مردم را ملاحظه می کنید و کتاب جلوه های کهن شناسنامه مردم اوز است و به نوعی جلوه بخش اوز است.

 در پایان این کتاب توسط رضایی رییس آموزش وپرورش، آتش فراز بخشدار، پور اسد رییس میراث فرهنگی، هاشمی رییس ارشاد و پیرزاد پیشکسوت و پروین دادستان و شریف بازرگانی رونمایی و به مردم اوز اهدا شد و نویسنده از ابراهیم احمدی و حمیرا نامدار و همکاران بخاطر همکاری در چاپ کتاب تشکر نمود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 20 می 2015 ساعت 2:24ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین