جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بودجه فنی و حرفه‌ای خواهران لارستان تأمین شود

میلاد لارستان: مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه سال‌هاست که قطعه زمینی برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در لارستان در نظر گرفته‌ شده است، گفت:…

خبرگزاری فارس: مسئولان بودجه احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران لارستان را تأمین کنندمیلاد لارستان: مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه سال‌هاست که قطعه زمینی برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در لارستان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: از مسئولان ذیربط برای تأمین بودجه مورد نیاز این پروژه تقاضای همکاری می‌شود.

قدرت یادگارفرد در گفتگو با میلاد لارستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر ایجاد اشتغال نیروی انسانی کارآمد است، اظهار داشت: نیروی انسانی می‌تواند در چرخه اقتصادی نقش ایفا کند و در امر تولید تأثیرگذارترین کمک را انجام دهد.

وی توانمندی و کسب مهارت را لازمه اثربخشی نیروی انسانی دانست و افزود: هدف سازمان فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات از طریق دوره‌های آموزشی برابر استانداردهای بین‌المللی منطبق با سازمان بین‌المللی کار (ILO) در کارگاه‌های مجهز و با حضور مربیان مجرب ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کارهای عملی اختصاص داده شده است تا بدین ترتیب کارآموز توان فعالیت در بازار کار را داشته باشد.

یادگارفرد یکی از سیاست‌های دولت را واگذاری بخشی از آموزش‌ها به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد دانست و عنوان کرد: در دو شهرستان لارستان و گراش در مجموع ۴۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و در ۱۲ رشته زیر نظر مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان فعالیت دارند.

رشته های جدید در فنی و حرفه ای لارستان

وی با اشاره فعالیت ۲ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران در لارستان، تصریح کرد: برای ایجاد پویایی و تنوع در امر آموزش با توجه به نیازسنجی‌ها، رشته‌های پرمتقاضی و جدید در این مراکز آموزش داده می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان از راه‌اندازی رشته‌های جدید در این شهرستان خبر داد و افزود: رشته‌هایی همچون معرق‌کار ساقه گندم، معرق‌کار کاشی، هوشمندسازی ساختمان در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان راه‌اندازی شده و یا در شرف راه‌اندازی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تأمین بودجه و اعتبارات لازم رشته‌های نوینی مانند آموزش انرژی‌های خورشیدی و روباتیک در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان راه‌اندازی شود.

مزایای اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای

یادگارفرد با بیان اینکه کسانی که موفق به دریافت گواهینامه الکترونیکی مهارت‌آموزی از این مرکز می‌شوند، می‌توانند از مزایای این کارت بهره‌مند شوند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند نسبت به دریافت جواز کسب یا استفاده از تسهیلات وزارت کار و صندوق مهر امام رضا (ع) در راستای اشتغال‌زایی بهره‌مند گردند.

وی بیان کرد: محصلان مدارس کار و دانش نیز با شرکت در دوره‌های مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان و دریافت گواهینامه مهارت می‌توانند با واحدهای درسی خود تطبیق دهند و دیپلم فنی خود را در آن رشته از آموزش و پرورش تحویل بگیرند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با اشاره به اینکه برای توسعه آموزش‌ها در بخش دولتی به دنبال آن هستیم تا با تأمین اعتبارات لازم ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای ویژه خواهران در لارستان احداث شود، گفت: این پروژه یکی از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری است که با وجود تعیین زمین مورد نیاز به دلیل عدم تخصیص اعتبار این پروژه اجرایی نشده است که امید می‌رود با حمایت مسئولان عملیات احداث آن آغاز شود.

وی با ابراز نارضایتی از محدودیت محل کنونی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران، افزود: امیدواریم این مرکز هرچه سریع‌تر احداث، تجهیز و راه‌اندازی شود تا زمینه گسترش آموزش‌های خواهران در لارستان توسعه یابد.

این مسئول با اعلام آمادگی برای واگذاری رشته‌های مختلف به بخش خصوصی، تصریح کرد: ترویج مهارت و حرفه‌آموزی به حمایت همه جانبه مسئولان، نخبگان و مردم نیاز دارد تا با افزایش رشته‌ها و آموزش‌های باکیفیت‌تر چرخه اشتغال و اقتصاد کشور به بهره‌وری لازم برسد.

آموزش ۷۱ حرفه در مرکز فنی و حرفه ای لارستان

یادگارفرد با بیان اینکه در سال گذشته در مرکز دولتی برادران ۴۳ حرفه در قالب ۶۷ دوره و ۸۸۵ نفر دوره آموزش داده شده‌اند تصریح کرد: در مرکز دولتی خواهران نیز ۲۸ حرفه در قالب ۴۸ دوره و ۶۳۵ نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

وی بیان کرد: در سال گذشته در بخش آزمون از ۵ هزار و ۲۲۳ نفر در عرصه‌های اصناف و اتحادیه‌ها، قالی‌بافان، صنعت ساختمان، کارآموزان، آزمون‌های ادواری، زندان و آموزشگاه‌های آزاد آزمون به عمل آمد و به قبول شدگان گواهینامه مهارت اعطا شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه در آموزشگاه‌های آزاد این مرکز در مجموع ۲ هزار و ۶۹۶ نفر دوره از خواهران و برادران آموزش دیده‌اند، عنوان کرد: ۴۳۴ هزار و ۳۸۴ نفر ساعت در ۳۲ آموزشگاه آزاد فعال لارستان در ۱۲ رشته آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در لارستان در رشته‌های عمران، مالی و بازرگانی، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، مراقبت زیبایی، الکترونیک، مخابرات، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و خدمات آموزشی فعالیت دارند.

یادگارفرد تصریح کرد: در سال گذشته ۳ مورد صدور پروانه تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در لارستان صادر و شروع به فعالیت کرده‌اند.

ارائه خدمات به شهرستانهای جنوب فارس

وی با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان افتخار این را دارد تا علاوه بر رفع نیازهای لارستان به شهرستان‌های جنوب فارس مانند خنج، گراش، بستک، زرین دشت، داراب، لامرد و مهر خدمات ارائه کند، گفت: مرکز لارستان با در اختیار قرار دادن تسهیلاتی همچون خوابگاه شبانه‌روزی زمینه را برای حضور فن‌آموزان فراهم کرده است تا کارآموختگان با آسودگی خاطر بیشتری در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه 01 آگوست 2015 ساعت 10:53ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین