
هواپيمايي آسمان در آبانماه به بهانه كمبود مسافر پروازهاي خود را لغو كرده و بنا به گفته نماينده اين هواپيمايي در لار از چندماه ديگر پرواز خود را ادامه ميدهد…
هواپيمايي آسمان در آبانماه به بهانه كمبود مسافر پروازهاي خود را لغو كرده و بنا به گفته نماينده اين هواپيمايي در لار از چندماه ديگر پرواز خود را ادامه ميدهد كه صحت و سقم آن با نماينده آسمان. زيرا تجربه نشان داده كه شركت آسمان به برخي وعده هاي خود عمل نمي كند!
مسأله اي كه بايد توجه نمود اين كه شركتهاي هواپيمايي با 40 % مسافر مخصوصاً مسافرين خارجي هزينه اوليه خود را تأمين ميكنند اين كه شركتي بخواهد 90 يا 100 % مسافر داشته باشد در خيلي جاها امكان پذير نيست. طبيعي است ما منّاع الخير نيستيم افزايش مسافر باشد، چشم همه روشن، اما به اين بهانه پروازها را لغو كردن ايجاد سرگرداني براي مسافرين و بي اعتنايي به فرودگاه لارستان است.
به همين خاطر مدير كل فرودگاه بايد با بهره مندي از شركت هاي متنوع كاري كند كه خطر لغو پروازها برايش سرنوشت ساز نباشد. بعضي شركت ها آمادگي آمدن به فرودگاه لارستان را دارند كه بايد پيگيري نمود و مشكلات مردم را مرتفع ساخت و از قرار دادن همه تخم مرغ ها در يكي دو سبد اجتناب كرد.
سردبیر
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : پیروزی کشتی گیر لارستانی در هفته سوم لیگ برتر کشتی آزاد کشور
اخبار ویژه : آغاز عملیات اجرایی ساخت یک تقاطع غیرهمسطح جدید در جهرم
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اجتماعی : تصادف نفتکش با پراید در محور کهورستان با دو کشته
اخبار ویژه : پیشرفت ۷۵ درصدی کارخانه قهوهسازی لارستان
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : دیدار بروجردی با رئیس سازمان هواشناسی کشور
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : تصاویر| آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مرکز اسلامی استان فارس در لار
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اخبار ویژه : حجتالاسلام «مدیح» تکریم و حجتالاسلام «باوقار» معارفه شد
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اجتماعی : بررسی روند توسعه پردیس علوم پزشکی لارستان
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اخبار ویژه : برنامههای هفته کتاب در ایران از «اوز» آغاز میشود
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اجتماعی : من برادران اهل سنتم را بدون شرط دوست دارم
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : اجرای طرح جدارهسازی ورودی شهر لار با هدف زیباسازی بافت تاریخی
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
با سلام خدمت سردبیر محترم مجله
این که شما می فرمایید با 40 درصد صندلی هواپیما هزینه ها تامین می گردد چگونه به این نتیجه رسیده اید .؟آیا اگر یک شرکت مجبور شود به واسطه وجود رقابت موازی صندلی خود را در مسیر لار -دبی با قیمت 250 هزلرتومان به فروش رساند و همچنین با کسر عوارض های مربوطه و درصد آزانس کمتر از 170 هزارتومان بماند آیا تامین کننده هزینه هاست ؟؟ کسانی که این اطلاعات نادرست را می دهند یا سررشته ای ندارند یا در صدد منحرف نمودن اظهار عمومی به نفع یک جریان خاص می باشند . شرکت های خارجی با دعوت از مسئولین آزانس در کشورهای امارات با ویزا . بلیط و اقامت رایگان ، پرداخت کموسیون های غیر واقعی ، پرداخت زیر میزی و تشویقی به کارمندان شاغل در دفاتر فروش ، و متاسفانه صدور بلیط و ویزا ی رایگان برای بعضی شخصیت های خواص در صدد به دست گرفتن نبض بازارو حذف رقبا بوده تا در زمان ازدهام مسافر دمار از گرده آنان برآرند .
در فرودگاه لارستان بزرگ در هفته 10پرواز در مسیر لار دبی برقرار بوده که فقط 2 پرواز آن با شرکت داخلی و ما بقی با شرکت های خارجی می باشد و آن هم با انجام رقابت ناسالم در صدد حذف این شرکت بوده اند که متاسفانه در حال کسب موفقیت نیز هستند .
شما فکر می کنید اگر شرکت ایران ایر با این عظمت و حمایت های دولتی اگر قرار بود در این شرایط رقابت موازی با شرکت های خارجی قرار داشت حاضر به ادامه فعالیت بود . هرگز .
پس لطفا کمی با تامل و اطلاعات منسجم تر و بهتر مطالب را بیان فرمایید تا خدایی نکرده در دید مردم در زمره آن تعداد شخصیت های خاص قرار نگیرید و اعتماد خوانندگان را از دست ندهید .موفق باشید و پیروز .
انشاالله روزگاری بیاد و شاهد باشیم که در فرودگاه لارستان سیلی از ایرلانهای داخلی در کنار همدیگر در حال خدمت به مردم بزرگ لارستان باشند.
من فکر کنم اگر شرکت آسمان مجبور به رقابت با دو ایرلاین خارجی در مسیر دبی نبود هرگز پروازهای خود را باطل نمی کرد . و با افتخار به این مردم دوست داشتنی خدمت می کرد .
سلام،جناب انصاری،فکر نمی کنید رقابت یعنی همین، آیا زمان عدم وجود این شرکت های خارجی،با نرخ سرسام آور بلیط آن هم یکطرفه از طرف شرکت آسمان روبرو نبودیم؟یا تاخیرهای متعدد و حتی تا ۲۴ ساعت و عدم پاسخ گویی یا حتی اطلاع به مسافر؟مگر چند سال پیش این شرکت با شروع فعالیت هواپیمایی اریا،تمامی پروازهای خود را لغو نکرد؟دلیل چه بود؟آریا که شرکتی ایرانی بود،یا چرا اسمان از لار فقط پرواز دبی را انجام میداد؟در حالی که بارها قول پرواز مشهد و…را میداد،چرا از بدهی که به فرودگاه لارستان دارد سخنی نمیبینیم؟مگر این شرکت بار اولی است که اقدام به برقراری پرواز در این مسیر میکند که از تمامی جوانب(کمبود مسافر در ایامی از سال)و…نا آگاه باشد؟!!این شرکت فقط مسیر دبی را بدون رقابت در این مسیر میخواهد،به دلیل مشکلات متعدد این شرکت و عدم توانایی در رقابت؛جناب شما یا از این مسائل بی اطلاع هستید ویا تا حالا این تجربه ها را در این مسیر نداشته اید؛پس حق و حقوق مردم منطقه چه میشود؟ آیا این شرکت میپذیرد که خسارت لغو یک طرفه ی پرواز را جبران کند؟؛جناب مدیر عامل محترم لطفا پیگیر حق مردم باشد و اگر قرار بر راه اندازی مجدد پرواز در این مسیر یا مسیرهای دیگر هستید از شرکتی که با وجود مشکلات باز هم از ناوگان متعدد و توانمند در رقابت هستند دعوت به عمل اورند.
جناب آریا شما هم مثل اینکه اطلاعاتتون یه کم وکسریایی داره ،چند سال قبل شرکت اسمان خواست از لار پرواز کویت بزاره اما ایران ایر پاشو تو یک کفش کرد که اگر اسمان پرواز کویت بزاره ما از لار میریم ،چرا اونو به حساب نمیارین جناب ،
جناب لارستانی،عزیز برادر،مثلا اینکه شما در جریان نیستید!!آسمان که پرواز کویت رو قبل از فعالیت ایران ایر،راه اندازی کرده بود و سالها هم ادامه داشت؛البته با فوکر28 ،که الان در موزه ی هوایی تهران داره خاک میخوره،که بعدها با ورود ایران ایر، این پرواز با تایپ(هواپیمایی) با ظرفیت بالاتر مثل فوکر100 و بویینگ727 و در حال حاضر هم ایرباس320،انجام میدهد،جالبه روز پرواز ها هم حتی تغییر نکرده،اگه باز هم یادتون باشه روزهای جمعه از توپولوف154 ایرتور که زمانی زیر مجموعه ی ایران ایر بود نیز در همین مسیر استفاده میشد؛حتی آسمان قبل از ورود ایران ایر پرواز ابوظبی هم برقرار کرده بود که بعد از مدتی که دلیل رو نمیدونیم، لغو شد.
حرف بنده اینه چرا در دیگر فرودگاه ها بین شرکت های ایرانی و خارجی رقابت برقراره، اما لار نه؛بنده از شرکتی دفاع نمیکنم، ولی همین اقدامی که گفتید(خواستن مسیر کویت از طرف ایران ایر) و شاید تهدید رفتن،دقیقا کاری بود که شرکت آسمان بعد از ورود آریا ایر، انجام داد؛ولی بنده فکر میکنم چون آسمان و ایران ایر آن زمان دو ایرلاین پیشتاز بودند،بین خود مسیر ها رو تقسیم کردند،که مسیر امارات برای آسمان و کویت و قطر برای ایران ایر؛البته مسیر داخلی تهران نیز ایران ایر انجام میداد و مسیر شیراز نیز از قبل متعلق به آسمان بود؛
سلام عزیزان همشهری
من فکر می کنم خدمتی که شرکت آسمان چه خواسته و ناخواسته در گذشته به فرودگاه لارستان و مردم منطقه کرد تا آلان هیچ شرکتی نداشته است . البته باید از خدمات ایران ایر هم ممنون بود دردوسه سال اخیر .
آمار پروازهای شرکت آسمان در سال 1380 در ماه به 100 پرواز می رسد ولو اینکه سودی از انجام پروازها برده اما در ایجا پتانسیل و معرفی فرودگاه لار به عنوان دومین فرودگاه در داشتن پروازهای خارجی .
انجام 17 پرواز در هفته در مسیر دبی
2 پرواز در مسیر دوحه
2پرواز در مسیر شیراز
2پرواز در مسیر کویت
2پرواز در مسیر تهران
1 پرواز در مسیر ابوظبی
این امار از کل پروازهای فرودگاه لار ستان در حال حاضر و با فعالیت 4 شرکت بالاتر می باشد .
به نظر من با توجه به این مطالب و به خصوص اینکه شرکت آسمان بعد از وقفه 17 ماهه و از سرگیری پروازهای خود در این شش ماه فعالیت بسیار خوب عمل کرد و با کاهش چشمگیر قیمت بلیط به خصوص در مسیر تهران و ارایه بلیط با قیمت خیلی کمتر و خدمات بسیار خوب . خیلی خوب ظاهر گردید و باید مسئله را حل نمود و نگوییم رفت که رفت و در پی شرکت دیگر باشیم .
البته این فقط نظر بنده است و بررسی و پی گیری با مسئولین محترم .
شما کاملا درست میگین جناب آریا ،اما اگر رقابته چرا تا امروز هیچ رقیبی برای پروازهای کویت و قطری که با شرکت ایران ایر انجام میشه ،پیدا نشده اونم از نوع خارجیش ،مگر نه اینکه به گفته ی مردم از یک ماه قبل برای رزرو بلیط مسیر قطر باید اقدام کنن ؟مگر نه اینکه بارها صحبت از شرکت قطری برای برقراری این مسیر شد ؟شما یک مسیر خارجی برای ایران ایر بزارید تا اون موقع خدمت شما عرض کنم ؟اینها همه حرفه عزیز من
ن.ص،سلام خدمت شما،فکر کنم آمار درصد خیلی کمی اشتباه هم دارد،اما اگر این آمار درست باشد،فکر کنم بدانید که آن زمان از چه تایپ(هواپیمایی) استفاده میشد،هواپیماهایی که بیشترین ظرفیت آنها 65تا70 بود!!!(atrوf28 شرکت آسمان)،پس تعداد پروازها باید هم بیشتر میبود،و اینکه شما مهم ترین عامل یعنی پایین آمدن قابل توجه مسافرین خارجی نسبت به آن سالها،به دلیل مشکلات سیاسی و روابطی با کشورهای خلیج فارس و به همراه آن باطل شدن ویزای جمع کثیری از مردم منطقه را به حساب نیاوردید.(باز هم میگویم بحث بنده دفاع از شرکتی و یا تخریب نیست،فقط الان بدقولی ها و نادیده گرفتن حق مردم منطقه آن هم چند بار،مدنظر میباشد.
بله جناب لارستانی،اگر به مطالب گذشته ی این سایت برگردید،بنده بارها به این مورد هم اشاره کرده ام،بله درست میفرمایید،در این مسیر ها هم باید رقابت باشد،مخصوصا قطر،حتی مطلبی از بنده در همین رابطه و پرواز کارگو در همین سایت منتشر شد؛ولی فکر کنم شما هم موافق باشید که درصد بالای پرواز های خارجی به امارات است.
شرکت آسمان قیمت ها بسیار پایین آورد ( در حد نصف ) اما از اول مهر ماه با توجه به وجود مقدار بسیار کم مسافر نیمی از صندلیها را خالی دید به واسطه عرضه زیاد صندلی توسط شرکت های رقیب هم در مسیر تهران و هم مسیر دبی مسلم می باشد که مقرون به صرفه نبوده پس چاره ای جز باطل نمودن پرواز نداشته است . اما ای کاش شرکت های دیگر باطل کرده بودند .
بنده هر موقع با پرواز اسمان به تهران رفتم ، یا به لار اومدم سرشار از مسافر بوده و تعداد صندلیهای خالی به 4 تا بیشتر نمیرسید
حیف از مدیر قبلی
اتفاقا همین مدیر قبلی بود که پای شرکتهای عربی رو به فرودگاه لار باز کرد در صورتی که میتونست از شرکتهای داخلی دیگه دعوت کنه که پروازهای دبی رو انجام بدن
احسنت آقا محمد . مدیر قبلی بودکه تمام بازار فرودگاه لارستان را سپرد به شرکت های عربی . در صورتی که شرکت فلی دبی حتی به نیروهای ایمنی زمینی فرودگاهش اطمینان نداشت و می کفت باید یک ماشین آتش نشان از شهرداری در موقع پروازش در فرودکاه لار حضور داشته باشد .(پس معنی فرودگاه بین المللی و اداره کل کجا رفت )
طی نامه شماره 96138123 مورخ 96/07/11 سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان لامرد و مهر از وزیر کار و امور اجتماعی خواست هر چه زودتر پروازهای شرکت آسمان از فرودگاه لامرد برقرار گردد . ( لازم به ذکر است حدود یک ماه قبل شرکت آسمان تمامی پروازهای خود را به دلیل کاهش مسافر از فرودگاه لامرد باطل کرده بود )
اقای انصاری چطور برای شرکت های هواپیمایی العربیه و فلای دبی می صرفه پرواز بزارن ولی برای اسمان نمی صرفه؟
نبود مسافر بهانه آسمان است و اسمان به اندازه کافی مسافر داشته است.
خسارت مسافری که رفت و برگشت خریده ولی الان پرواز برگشتش کنسل شده و باید بلیط برگشت با چند برابر قیمت را بپردازد را چه کسی متحمل می شود آقای انصاری؟شما متحمل شدید یا آسمان بدون هیچ گونه ملاخظه ای پرواز را کنسل کرد؟