یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

موزه‌های تخصصی در استان فارس احداث می‌شود

میلاد لارستان: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: در حال حاضر ۶ پروژه بزرگ موزه تخصصی در شهرستان‌های پاسارگاد، نی‌ریز، آباده، بوانات و مرکز سعدی‌شناسی و باغ موزه مشاهیر در…

مصیب امیری میلاد لارستان: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: در حال حاضر ۶ پروژه بزرگ موزه تخصصی در شهرستان‌های پاسارگاد، نی‌ریز، آباده، بوانات و مرکز سعدی‌شناسی و باغ موزه مشاهیر در شیراز در حال ساخت است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، مصیب امیری ظهر امروز در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و ذیحسابان سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به پروژه‌های میراث فرهنگی استان فارس در حوزه گردشگری اظهار داشت: در حال حاضر ۶ پروژه بزرگ موزه تخصصی در شهرستان‌های پاسارگاد، نی‌ریز، آباده، بوانات و مرکز سعدی‌شناسی و باغ موزه مشاهیر در شیراز در حال ساخت است.

وی با اشاره به ساخت ۱۶ هتل در استان فارس با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد گفت:  در دو سال اخیر ۱۱ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری و گردشگری در استان فارس به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر ۵۶ هتل، ۱۴ هتل آپارتمان، ۱۳۵ میهمانپذیر و ۶۰ واحد پذیرایی در استان فارس وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: در شش ماه نخست امسال بیش از ۵۸۰ میلیارد ریال در بخش گردشگری این استان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان برای احداث هتل، هتل آپارتمان، اقامت‌های بوم‌گردی و مجموعه‌های گردشگری استان فارس سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به افزایش ۸ درصدی آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان افزود: در شش ماه گذشته بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

امیری با بیان اینکه تاکنون ۷۶ نشان ملی و مهر اصالت سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد به هنرهای سنتی و صنایع دستی استان فارس تعلق گرفته است، خاطرنشان کرد: ۸۵ رشته صنایع دستی در این استان فعال است که تاکنون ۸ رشته آن احیا و تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۶ فقره کارت صنعتگری صادر شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 01 نوامبر 2015 ساعت 5:58ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین