يكي از مشكلات هميشگي فرودگاه بين المللي لارستان افزايش بي رويه بهاي بليط داخلي نسبت به جاهاي ديگر است. به عنوان نمونه هواپيماهاي تيپ كوچك ATR ايران اير از فرودگاه…
يكي از مشكلات هميشگي فرودگاه بين المللي لارستان افزايش بي رويه بهاي بليط داخلي نسبت به جاهاي ديگر است. به عنوان نمونه هواپيماهاي تيپ كوچك ATR ايران اير از فرودگاه جهرم به تهران با مبلغ ۱۶۰۰۰۰ تومان و هواپيماهاي تيپ كمي بزرگتر ايران Airbus اير از لار به تهران با مبلغ ۲۵۰۰۰۰ تومان و بعضاً كمي كمتر! وقتي ميگوييم چرا چنين است؟ ميگويند هواپيماي ATR سرعت آن هم زياد نيست و مثلا تهران به جهرم دو ساعت و نيم مي آيد ولي شما به ايرباس سوار ميشويد و در زمان يك ساعت و نيم از تهران به لار ميرسيد. امنيت پروازي ايرباس بيشتر از آنها هست و …
كسي كه نميداند ريشه قضيه كجاست؟ خوب درست ميگويند، حق دارند نوع هواپيما، سرعت بيشتر آرامش زيادتر و…
اما وقتي دقت ميكنيم كه لندينگ و تيك آف (نشست و برخاست) ايرباس در لار براي سفرهاي كشورهاي حاشيه خليج فارس است كه هواپيما با ظرفيت كامل ميرود و با ظرفيت كامل هم برميگردد و براي سفرهاي خارجي هواپيماهاي كوچك نميتوانند بروند. ميبينيم كه دلسوزي براي ما نيست اينان دلشان به حال ما نسوخته و جيب مبارك خويش را ميشناسند .
مسئولين هواپيماها انصاف بدهند بهاي بليط تهران به لار به قيمت ارزانتر حساب كنند و بگويند از آن طرف به كشورهاي خليج فارس كه ميرويم برايمان منفعت بيشتر دارد. بگذار يك معامله برد – برد با خودمان و مردم لارستان انجام دهيم در غير اين صورت مسئولين فرودگاه با هواپيماهاي كوچك قرار ببندند تا تهران – لار ، لار – شيراز ، لار – مشهد و… نيز پرواز صورت گيرد و هواپيماهاي بزرگ و پهنپيكر هم براي سفرهاي خارجي تشريف بياورند كه اين قدر مردم تحت فشار قرار نگيرند.
در خبرها چندي پيش آمده بود چند فرودگاه از جمله فرودگاه لارستان نه تنها ضرر نميدهد كه منافع خوبي هم عايد سرويسهاي هواپيمايي ميشود! چرا مسئولين مربوطه قدردان اين مسأله نيستند و كاري نميكنند كه رضايت مردم را جلب نموده و يأس آفريني ننمايند؟ ما بايد آماده خدمت به مردم بوده و رنج خود و راحت ياران طلب كنيم، نه صرفاً در پي منافع خود باشيم.
چندي قبل، مدير كل ايران اير به لارستان آمدند. هنوز هيچ اثر عملي از حضور ايشان در لار ديده نشده. سزاوار است مسئولين مربوطه اعم از نماينده مجلس، فرماندار، مدير كل فرودگاه و… به جدّ پيگيري نمايند و مدافع حقوق مردم باشند. هرچند براساس اطلاع، اينان پيگير هستند،
اميدواريم كه سريعتر به نتايج مطلوب دست يابند.
سخن درست بگويم نميتوانم ديد
كه مي خورند حريفان ومن نظاره كنم
سردبير
بله همواره گفته شده و بازتاب داده شده،اما کجاست گوش شنوا؟!!چرا این فرودگاه نباید مسیر های داخلی به خصوص مشهد را راه اندازی کند؟واقعا مشکل کجاست؟
باسلام ،جناب آریا آفرین برشما ،کاش همه ی مسافرانی که از فرودگاه لار ترددمی کنند،مانندشما اینگونه خبرهای فرودگاه را دنبال کنند
سلام خدمت شما جناب علي،ممنون از شما،انشاالله كه شاهد پيشرفت هرچه بيشتر اين فرودگاه و سرمايه ي منطقه باشيم
سلام خدمت شما،خبر برقراري پرواز اهواز به لار را شنيدم،گفتم مطلبي إرسال كنم كه به گوش مدير محترم فرودگاه برسانيد،هر چند ميتوان گفت برقراري اين مسير بيشتر به دليل مسائل كاري شركت نفت ميباشد،اما چرا از اين شركت درخاست پرواز چند مسيره نشود؟براي مثال اهواز-لار-مشهد و بالعكس،به نظر شما بهتر نيست چنين پيشنهادي به اين شركت داده شود؟به نظر بنده اين امر باعث تداوم اين پرواز نيز ميباشد.
سلام خدمت شما آقای علی،ممنون
ممنون جناب آقای علی
اگر پرواز ای تی ار به لار بیاد هر روز هم پرواز تهران برقرار بشه مطمئن باشید کل پرواز پر خواهد شد
الان فرودگاه پکیده جهرم ۴ پرواز در هفته به تهران دارد امام فردگاه مثلا بین المللی لارستان با این قدمت سه پرواز در هفته به تهران دارد