
شكستهبالتر از من ميان مرغان نيست دلم خوش است كه نامم كبوتر حرم است سالها از عمر جاده شيراز – لار – بندرعباس ميگذرد. جادهاي كه روزانه حدود 9000…
شكستهبالتر از من ميان مرغان نيست دلم خوش است كه نامم كبوتر حرم است
سالها از عمر جاده شيراز – لار – بندرعباس ميگذرد. جادهاي كه روزانه حدود 9000 ماشين سنگين و سبك از آن عبور نموده و بر اساس برخی آمارها حجم قابل توجهی از آنها را نیز ماشینهای سنگین(تریلی، کامیون، کامیونت، نفتکش های جاده پیما، اتوبوس و…) تشکیل می دهند. مسير شيراز – جهرم را مدتي است دوبانده كردهاند و خطرات را در حد بسيار بالايي كاهش دادهاند، اما مسير لار – جهرم در آتش بيكسي ميسوزد. نه مديركل گامي برميدارد ، نه فرماندار نالهاي سر ميدهد، نه نماينده كاري در خور انجام ميدهد و نه امام جمعه قدمي بايسته مينهد. وزیر هم که گویی آمار تصادفات این منطقه را نشنیده و در جریان نیست که این جاده ترانزیتی جزء 10 جاده حادثه خیز کشور می باشد. بهتر است بگوییم آقای وزیر مستحضرید این جاده حدود 385 کیلومتری(جهرم-لار-بندرعباس) کمتر از 2% کل راههای اصلی کشور(21628 کیلومتر-طبق آمارسال1392) را در برمی گیرد اماحوادثش سربه هوا می کشد…
چند روزي ميگذرد تصادفي رخ ميدهد خانوادهاي را داغدار ميكند و قضيه تمام ميشود. اداره كل راه و شهرسازي هم امامزاده بيمعجزهاي است كه از برنامههايش فقط اسمي مانده هرچه درباره خرابي و خطرات راه نوشتهايم و فرياد زدهايم مدير كل آن ، براي يك نمونه يك بار هم جواب نداده و براي رونق اين جاده گامي عملي برنداشته است.
خبرها حاكي است اگر پيمانكار، خوب كار كند كمتر از 5 كيلومتر ديگر از اين جاده تا پايان سال دوبانده ميشود يعني 75 كيلومتر راه لار – جهرم در خطر ميماند و سالها بايد مردم كشته شوند و خانوادهها داغدار گردند تا چند كيلومتر ديگر دوبانده شود. اينقدر مسامحه در كار كه نياز به اين همه سازمانهاي عريض و طويل براي اداره جامعه ندارد.
وزير راه دولت كنوني و سابق آمار بدهند هريك چند كيلومتر راه دوبانده كرده و خطرات را دفع نمودهاند؟ جادهاي كه عبور از آن روزانه بيش از 600 نفتکش جاده پیما، سوخت قابل احتراق و خطرناک را از هرمزگان به کل کشور(حتی تا مشهد و بیرجند) منتقل ميكند و به بیانی دیگر بيش از 1000 دستگاه ماشين سنگين روزانه مينمايد نشان از تراكم بار ترافیکی دارد. اگر سريعاً اقدام نشود اينگونه غرق در خون شدنها و داغدار نمودنها به خاطر محدوديت جادهاي ادامه مييابد و فريادرسي هم که وجود ندارد.
ميگويند لارستان 40 سال است كه اداره كل راه و شهرسازي دارد اما نميگويند كه يك جاده درست و حسابي ندارد و مسئولين استاني و كشوري هم از اين مهم غافلاند. همينطور كه گفته شد، آمارها نشان مي دهد روزانه 600 نفتکش جاده پیما از بندرعباس سوختگيري و از مسير لارستان به سوي کل کشور خدمات می دهد. هفته پیش بود که تصادف یکی از نفتکش ها با یک ماشین شخصی منجر به پرپرشدن 5نفرگردید که 4تن آنها ازجمله 2 کودک در آتش سوختند.
نماينده محترم با وزير نفت وارد مذاكره شود و از پول نفت مبالغي را جهت تأمين امنيت جاده فراهم نمايد. دليل ندارد مردم لارستان اين خطرات را به جان بخرند و وزارت نفت نخواهد براي عبور تانکرهای نفتي خود در مسير بندرعباس – لار – جهرم قدم بردارد.
به هر حال براي مردم رنجديده و زجركشيده لارستان و مناطق ديگر جنوب، تأمين امنيت جادهها مهم است.
مسئولين كشوري بدانند لارستان اولين خاستگاه حكومت اسلامي بوده و مجاهد نستوه مرحوم آيتالله سيدعبدالحسين لاري نهضت الهي و ضد استعماري خود را از اين منقطه آغاز كرده تا هرمزگان و شيراز و بوشهر و… توسعه دادهاند و نيروهاي قوام شيرازي و ساير نيروهاي دولتي جز غارت و كشتار چيزي براي اين ملت نياوردهاند. لذا انتظار ملت لارستان به عنوان اولين فداكاران تحقق اين انديشه الهي از مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي كه تداومبخش حركت انبياء و اولياي الهي است، رسيدگي هرچهسريعتر و تخصيص بودجه لازم جهت اتمام دوبانده كردن جاده ملي جهرم-لار-بندرعباس ميباشد.
جالب است یادآوری کنیم که کل مسیر تک بانده در این محور225 کیلومتر است برآوردی معقول با کمتر از 400 میلیارد تومان کل مسیر جهرم لار و لار تا بندرعباس دوبانده خواهد شد.
تأكيد ميكنيم به هر نحوي از انحاء، لااقل 75 كيلومتر جاده در مسیر جهرم-لار را تمام كنند و سايه قتل و كشتار و خون را از سر اين مردم دور سازند.
توضیح تیتر : روز گذشته جناب نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی یادداشتی در هامش نامه شماره 12412/ الف29 مورخ 98/04/13 مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در خصوص موضوع فوق،به دکتر عدل معاون فنی ، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه جهت بررسی موضوع دستور پیگیری داده و مقرر شد این مسیر مورد بازدید شخص ایشان قرار گیرد. اگرچه این بازدید لازم و ضروری و حیاتی است،اما باید به جناب نوبخت بگوییم؛”دستور پیگیری دیگر بس است،لطفا امر به تخصیص بودجه فرمایید”
توضیح متن: متن فوق:سخن سردبیر شماره 1357 میلادلارستان می باشد که روز پنجشنبه جهت چاپ ارسال شده و جلسات مدیر کل و نماینده و نیز نامه سرگشاده امام جمعه خطاب به رئیس جمهور در روزهای بعد آن بوده است. به هر حال متن فوق علاوه بر وجود آماری قابل تامل، دردنامه همیشگی مردم لارستان بوده است. تیتر فوق نیز به فراخور جلسات روز گذشته کمی تغییر نموده است.
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اجتماعی : تصادف نفتکش با پراید در محور کهورستان با دو کشته
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : دیدار بروجردی با رئیس سازمان هواشناسی کشور
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : حجتالاسلام «مدیح» تکریم و حجتالاسلام «باوقار» معارفه شد
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : تصاویر| آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مرکز اسلامی استان فارس در لار
اجتماعی : من برادران اهل سنتم را بدون شرط دوست دارم
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اخبار ویژه : برنامههای هفته کتاب در ایران از «اوز» آغاز میشود
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : اجرای طرح جدارهسازی ورودی شهر لار با هدف زیباسازی بافت تاریخی
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
خيلي از طرحها بوده براي منطقه که مسوولان گفته اند در حال پيگيري هستيم و هيچ اتفاقي نيفتاده ،ميلاد جان چرا با انتشار خبر مجوز ،طوري وانمود ميکنيد که خبر خوشحاليست ،مگر اتفاقي روي زمين افتاده ؟فقط روي کاغذ چيزي نوشته شده،مگر اين 22کيلومتري که مديرکل ميگه پروژه تو محور لار جهرم در حال اجراست مگر الان فعال هستش؟.