جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

از صفر به 16 شرکت تحت حمایت مرکز رشد رسیده ایم/افتتاح بزرگترین مرکز رشد خیرساز کشور در لارستان گام بزرگ سال99/ از نماینده و مسئولان انتظار توجه به دانش بنیان ها داریم 

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان…

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان و نیز تولید کنندگان منطقه انجام داده و علاوه برپیگیری اهداق و برنامه های آنها در این سال، مشکلات احتمالی موجود و نیز پیشنهادات لازم در خصوص گسترش تولید و صادرات در منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهد. تا کنون مصاحبه های با روسا و مسئولان ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، مدیریت برق، مرکز رشد واحدهای فناور لارستان انجام شده و چندین مصاحبه از سایر مسئولان مرتبط با حوزه تولید نیز در روزها و هفته های پیش رو به امید خدا انجام خواهد گرفت. در ادامه مصاحبه هایی با تولید گنندگان منطقه نیز در دستور کار قرار دارد. دومین  مصاحبه جهش تولید با فرزاد قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان  انجام گرفته است. وی می گوید:

جذب و حمایت از شرکتهای دانش بنیان منطقه سرلوحه جهش تولید

مهمترين اقدامات ما در سال جهش توليد، استمرار جذب و حمايت  از شركت های دانش بنيان و فن آور منطقه است.با توجه به امكانات و موقعيت خوبي كه در شهر واقع شده امید است  بتوانيم برنامه‌هاي دوره‌هاي آموزشي خود را ادامه دهيم و در كنار اين موارد بتوانيم با ساير ارگان‌ها و نهادها كه مي‌توانند به شكلي در حمايت از اين شركت‌ها به ما كمك كنند بتوانيم تفاهم‌نامه‌هاي همكاري‌هاي مشترك ببنديم.

از صفر شروع کردیم،‌اکنون ۱۶ شرکت تحت حمایت مرکز رشد هستند

در خصوص تحقق اهداف باید بگویم عملا مي‌توانم بگويم ما يك سازمان اداري را از صفر شكل داديم مهمترين اهدافي كه داشته‌ايم در درجه اول راه‌اندازي مركز بود در طول آن علاوه بر راه‌اندازي توانستيم مجوز اصولي اين مركز را به عنوان يك مركز شناخته شده دريافت نموده و  ارتقاء مجموعه به سمت مديريت را مدنظر قرار داده ایم. از مهمترين اهداف ديگر ما بحث جذب و حمايت شركت‌ها بود و تا به امروز توانستيم بيش از ۱۶ شركت فن‌آور را جذب و حمايت كنيم.

شرکت های مرکز رشد هم از کرونا  آسیب دیدند ولی ضربه گیرهای قوی دارند

همچنان كه همه فعالان اقتصادي در بحران كرونا با مشكلاتي روبرو شده‌اند، مجموعه ما هم با مشكلاتي مواجه شدند اما از آنجا كه شركت‌ها، شركت‌هاي چابك‌تري هستند و متكي به علم و دانش هستند در زمينه محصول تا حدي اين‌ها ضربه‌گير براي اين مسأله است. اما در كل آنها هم مثل همه شركت‌هاي ديگر از اين موضوع متأثر شدند.

تخفیف ۵۰درصدی اجاره بها و تمدید فرصت استقرار به شرکت ها در  بحران کرونا داده ایم

با توجه به بحران كرونا تخفيف ۵۰ درصدي دو ماه ابتداي امسال‌  براي اجاره بها به شرکتهای دانش بنیان منطقه تعلق گرفت. همچنين برای مجموعه‌هايي كه به صورت پيش رشد و هسته‌هاي تحقيقاتي پذيرفته شده بودند و منتظر دفاع نهايي براي استقرار بودند با توجه به اين كه اين بحران ممكن بود روي فروش و تكميل محصولاتشان اثر داشته باشد تمديد فرصت استقرار در نظر گرفته‌ شد.

مسئولیت های اجتماعی شرکت های مرکز رشد در بحران کرونا

در كنار  موضوعات بحران كرونا، برخی از مجموعه‌هاي مركز رشد هم به عنوان شركت دانش بنيان و فن‌آور برخي  نقش خود و مسئوليت اجتماعي خود را انجام داده و با تغيير خط توليد محصولات مورد نياز مردم را در اين ايام تامین نمودند.

به عنوان مثال در حوزه نانوتكنولوژي یکی از شركت ها به توليد نسل جديدي از محلول‌هاي ضد عفوني كننده سطوح در سطح استان اقدام نمود که این اقدام خود اعتباري براي مركز لارستان به شمار می رود.

همچنين اقدامات عمده ای در  بحث توليد مواد بهداشتي نیز از طریق این شرکت ها صورت گرفت که محصولات تولیدی لارستان علاوه بر سطح شهرستان در استان فارس و  برخی دیگر از  استان‌هاي کشور نیز توزيع شد

بهره برداری بزرگترین مرکز رشد خیرساز کشور در لارستان گام بزرگ سال۹۹ 

 تمام تلاشمان را به کار می گیریم که به همت نيك انديشان محترم لارستان بنياد نيك انديشان هاشمي و بخش دولتي بتوانيم در سال جاري بزرگترين مركز رشد خيّرساز كشور را آماده بهره‌برداري و به افتتاح نماییم كه مي‌تواند فرصت بسيار خوبي براي جذب و استقرار شركت‌هاي دانش بنيان باشد.

شناخت نو از اقتصاد دانش بنیان بنیاد نیک اندیشان هاشمی را به پای کار کشاند

مسأله ديگر جا انداختن موضوع اقتصاد دانش بنيان و اكوسيستم فن‌آوري بود كه در قالب دوره‌هاي آموزشي و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده تلاش شد این موضوع در شهرستان جابیفتد.  خدا را شکر بر اساس گزارش های دریافتی اين موضوع در شهرستان براي حداقل بخشي از مردم منطقه  شناخته شده است و در همين راستا ما  توانستيم مشاركت مردمي را با همت بنياد نيك انديشان داشته باشيم تا انشاالله ساختماني  در بهترين نقطه شهر براي جوانان نخبه، فعال و كارآفرين داريم فراهم ‌كنيم.

 

دنیای امروز دنیای نوآوری است؛صادرات محصولات دانش بنیان منطقه حمایت شود

بي‌شك چون دنياي امروز دنياي نوآوري است، دنياي محصولات جديد و با كيفيت است و عمده توجه در رقابت جهاني بر جذب مشتري با تأمين رضايت اوست و جذب مشتري با توجه به كيفيت خوب كالا و اصول علمي و تكنولوژي در توليد آن كالا كه قطعاً كالاهاي دانش‌بنيان و علمي باشند هم مي‌توانند در بحث جذب مشتري كمك كنند و هم مي‌توانند شاخصي باشند براي قدرت و اقتدار كشور در خارج از كشور.

به همين خاطر بنده حداقل در حوزه خودم بیان می دارم که در صورت حمايت از شركت‌هاي فن‌اور و دانش بنياني كه در منطقه هستند با توجه به محصولات خوبي كه توليد مي‌كنند بخش مهمي از فصل جديد صادرات محصولات ما مي‌تواند متكي بر اين محصولات باشد.

سرمایه های سرگردان و ظرفیت خوب نیروی انسانی منطقه را به سمت تکنولوژی و تولید سوق دهیم

باتوجه به اين كه سياست‌هاي كلي نظام كه در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري مدام تكرار و جلوه‌گر مي‌شود و تأكيدات رياست جمهوري و ساير مسئولين دولتي كه مبتني است بر حركت به سمت اقتصاد غير نفتي كه اساس آن همان اقتصاد دانش بنيان است و از سوی دیگر شرايط كلي جهان كه توجه ويژه‌اي به محصولات نو و جديد و تكنولوژيك دارد با توجه به ظرفيت خوب منطقه لارستان اين توقع مي‌رود كه هم سرمايه‌هاي سرگردان و هم نيروهاي توانمند به سمت حوزه های تکنولوژی نو ورود نموده و تولیدات منطقه را افزایش دهند.

شرکت های دانش بنیان نیازمند سرمایه کمتر  ولی با سودآوری بیشتری همراهند.

بی شک بخشي از خلأ توليد موجود در واقع با شكل‌گيري تعداد زيادي از شركت‌هاي نوپا و متوسط معتبر و دانش بنيان جبران می شود چون راه‌اندازي اين مجموعه‌ها راحت‌تر است سرمايه‌گذاري ممكن است كمتر باشد اما اگر به نتيجه برسد سود بيشتري خواهد داشت.

اين شركت ها در شكل‌گيري چابك هستند و رشد و ارزش افزوده مهمي دارند كه مي‌تواند هم در سطح منطقه و هم در سطح ملي و هم در سطح جهاني اعتبار ويژه‌اي به آنها بدهد كه اين ارزش افزوده چيزي نيست جز علم و دانشي كه از درون فرزندان این منطقه جوشيده و منجر به توليد اين محصولات شده است.

از نماینده  و مسئولان انتظار داریم در کنار پروژه های کلان به حوزه سودآور دانش بینان های منطقه نیز توجه نماید

از مسئولان اعم از نماینده مردم،‌فرمانداری ۴ شهرستان و سایر ارگان های مرتبط انتظار داریم از شكل‌گيري شركت‌هاي دانش بینان منطقه حمایت کنند كه شايد بسيار كمتر نسبت به ساير موضوعات مثل منطقه ويژه اقتصادي يا بندر خشك وقت گیر باشد(البته پیگیری آن موارد جای خود باید به صورت ویژه دنبال شود). توجه به حوزه تولیدات دانش بنیان در منطقه هم با سرعت بيشتري مي‌تواند به نتيجه برسد هم مي‌تواند زمينه‌ساز پيگيري  پروژه‌هاي كلان فوق الذکر در منطقه بوده و  در نهايت يك مكمل قدرتمند و تمام كننده برای بسته اقتصادي بلند مدت براي منطقه لارستان، خنج، گراش و اوز در نظر گرفته شود.

 

جهش تولید-۲

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “از صفر به 16 شرکت تحت حمایت مرکز رشد رسیده ایم/افتتاح بزرگترین مرکز رشد خیرساز کشور در لارستان گام بزرگ سال99/ از نماینده و مسئولان انتظار توجه به دانش بنیان ها داریم ”

  1. لاری گفت:

    سلام چرا بازدید کنندگان ماسک نزدن
    از مسئولین بعیده

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین