شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

شیراز، خنج و اوز راهی مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر شد

خنج، شیراز و اوز از استان فارس در جمع راه‌یافتگان در مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفتند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر،…

خنج، شیراز و اوز از استان فارس در جمع راه‌یافتگان در مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفتند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، شهر اوز در حوزه موضوعی مد و لباس و خنج در حوزه هنرهای تجسمی و شیراز در حوزه سینما به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند.

پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۲۴۰۰ ساعت برای ۱۲۰۰ نفر برگزار شد.

پس از برگزاری کارگاه‌ها شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۸ شهر در حوزه موضوعی صنایع‌دستی و سنتی، ۳ شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی، ۸ شهر در حوزه موضوعی مد و لباس ۱۰ شهر در حوزه موضوعی سینما، ۲۲ شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، ۴ شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و ۲۰ شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی انتخاب شدند.

به گفته ابراهیم حیدری دبیر اجرایی انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها؛ توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه از مهم‌ترین شاخص‌های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود.

وی اضافه کرد: بر اساس فراخوان هر شهر در ۳ رشته مجاز به شرکت در رقابت بود؛ گروه‌های ۹ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی وهنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

حیدری تصریح کرد: هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک، هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آئینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، موسیقی، مد و لباس، صنایع سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، سینما و صنعت بسته‌بندی و چاپ بخش‌های ۹ گانه این رقابت است.

یادآور می‌شود: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین