پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

طاهری: امسال ظرفیت 220 دانشجوی جدید داریم؛‌مجوز قرارداد تحقیقاتی با دستگاههای اجرایی کشور اخذ شده؛‌ جذب دانشجویان ارشد احتمالاً از سال آینده

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان از ظرفیت پذیرش ۲۲۰ دانشجوی جدید الورود در این مرکز آموزش عالی در نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ خبر داده و اظهار داشت:‌اگر فضای فیزیکی تقویت شود…

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان از ظرفیت پذیرش ۲۲۰ دانشجوی جدید الورود در این مرکز آموزش عالی در نیمسال اول ۱۳۹۹-۱۴۰۰ خبر داده و اظهار داشت:‌اگر فضای فیزیکی تقویت شود ظرفیت جذب تعداد بیشتری دانشجو نیز وجود دارد. طاهری در مصاحبه با میلاد لارستان با تبریک به برگزیدگان کنکور امسال به اخذ مجوز  انعقاد قراردادهای  تحقیقاتی با دستگاههای اجرایی کشور از طریق مرکز آموزش عالی لارستان نیز اشاره نموده و گفت:‌ مجتمع آموزش عالی لارستان به دنبال گسترش فعالیت های دانش بینان است. وی می گوید:

امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آموزش مجازی در مجتمع آموزش عالی لارستان کاملا  فراهم است 

در مجموعه مجتمع آموزش عالی لارستان تمهیدات مختلفی در حوزه آموزشی جهت جلوگیری از گترش شیوع کرونا  اندیشیده شده است  که می توان به  ایجاد زیرساخت های لازم آموزش مجازی، نصب سرورهای لازم و  نرم افزارهای مربوطه اشاره نموده و  نیز گسترش پهنای باند اینترنت دانشگاه اشاره نمود. بر همین اساس  در نیمسال گذشته مجتمع آموزش عالی لارستان بعنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در استان در این امر موفق بوده و توانست به سرعت سامانه های مربوطه را راه اندازی نموده و کلیه کلاس ها را بصورت آنلاین سرویس دهی نماید.  از سوی دیگر  بخشی از کلاس ها که ضرورت داشت بصورت عملی برگزار شود با انجام تمهیداتی بصورت مجازی برگزار شد.

کاملا امکانات میزبانی از دانشجویان جدید الورود وجود دارد

در نیمسال جدید نیز با تقویت زیرساخت ها و نرم افزارها سعی داریم قوی تر از ترم گذشته آموزش ها را ادامه دهیم. بصورت مقطعی ممکن است نیاز به حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه وجود داشته باشد که اگر دستگاه های ذیربط و وزارت علوم مجوز آن را بدهند  تجهیزات و ملزومات بهداشتی از سوی مجموعه مجتمع آموزش عالی لارستان  آماده شده اند و کاملا امکانات میزبانی  دانشجویان و نیز دانشجویان جدید الورود وجود دارد

امسال ظرفیت ۲۲۰ دانشجوی جدید داریم،‌ اگر فضای فیزیکی تقویت شود ظرفیت بیشتر است

ظرفیت پذیرش دانشجویان امسال  طبق اعلام به سازمان سنجش ۲۲۰ نفر مانند سال قبل و در هفت رشته خواهد بود . این افراد میتوانند در پنج رشته فنی و مهندسی، یک رشته از شاخه هنر و یک رشته از شاخه علوم انسانی تحصیل کنند. اما علت اعلام ظرفیت کم نیز  به دلیل کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی است که اگر بتوان این فضاها را تقویت کرد  حتی تا دو برابر این ظرفیت امکان پذیرش دانشجو در مجتمع اموزش عالی لارستان وجود دارد

برای گسترش رشته ها طبق سیاست فعلی باید ابتدا ماموریت دانشگاه مشخص گردد

سیاست وزارت علوم طی سالهای اخیر بر گسترش دانشگاه ها و رشته های جدید بر اساس ماموریتی است که برای دانشگاه ها تعریف شده و  بر همین اساس در حال حاضر مجموعه مجتمع آموزش عالی لارستان در حال مذاکره برای تعیین یک ماموریت مناسب برای دانشگاه می باشد تا در همان حوزه مشخص افزایش رشته ها رخ دهد. امید است مسئولین وزارت علوم هم بر پایه همین سیاست مجوزهای مربوطه را صادر نمایند. همچنین  در خصوص رشته های جدید در شرایط فعلی  باید ابتدا فضای کالبدی مورد نیاز خوابگاهی و اموزشی تامین گردد و تا این اتفاق نیفتد امکان گسترش رشته ها بصورت جدی وجود ندارد. بر همین اساس در درجه اول باید ماموریت دانشگاه تعیین گردد و در درجه دوم فضای ساختمانی و کالبدی دانشگاه تقویت گردد.

اخیرا مجوز قراردادهای تحقیقاتی با دستگاه های اجرایی کشور را اخذ کرده ایم

 از سال گذشته اقداماتی در راستای  فعالیت های پژوهشی و همکاری های برون دانشگاهی با سایر دستگاه ها و دانشگاه ها شروع شده و مذاکراتی نیز با برخی دستگاه ها مخصوصا مجموعه  وزارت نفت انجام گرفته است. البته  این اتفاقات نیازمند یک پیش شرط و اخذ مجوز از سمت وزارت علوم بود که خوشبختانه اخیرا این مجوز اخذ گردیده و در حال حاضر مجتمع بصورت رسمی میتواند قراردادهای تحقیقاتی را با دستگاه های اجرایی دولتی و خصوصا وزارت نفت منعقد نماید. امید است که این پیگیری ها به نتیجه برسد.

آزمایشگاه ها و هیات علمی دانشگاه آماده انجام پروژه های تحقیقاتی صنعتی اند

طی جلسه اخیر با حضور مسئولان و مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان فارس و لارستان توانایی های مجتمع آموزش عالی لارستان به مسئولین ذیربط ارائه شده و   امید است با حضور نماینده محترم مردم در کمیسیون انرژی مجلس و با توجه به سابقه ایشان در حوزه نفت و گاز و همچنین پتانسیل موجود در دانشگاه،‌ پروژه های تحقیقاتی در حوزه نفت و انرژی و نیز سایر حوزه ها در این مرکز کلید بخورد زیرا علاوه بر آزمایشگاه های پیشرفته هیئت علمی با رزومه های مناسب و قابل اتکا نیز در مجموعه مجتمع آموزش عالی لارستان در حال خدمت هستند.

مرکز محاسبات سریع دانشگاه به انجام پروژه های پژوهشی کمک خواهد کرد.

یکی از الزامات مهم و ضروری جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی نظری و کاربردی انجام محاسبات سنگین با نرم افزارهای کامپیوتری بوده که برای کمک و سرعت بخشی به این موضوع مرکز محاسبات دانشگاه نیز راه اندازی شده که قطعا به انجام کارهای پژوهشی کمک زیادی خواهد کرد.

انتشار ۱۸ مقاله از اساتید در مجلات علمی بین المللی،‌ تاکید بر ایجاد شرکت های دانش بنیان دانشجویی است.

در چند ماه اخیر تولید محتوای علمی و پژوهشی رشد خوبی در دانشگاه داشته است و حدود ۱۸ مقاله  از اساتید مجتمع آموزش عالی لارستان در مجلات معتبر بین المللی چاپ شده است و علاوه بر آن ده مقاله هم در کنفرانس های معتبر توسط اعضای هیئت علمی مجتمع ارائه شده است که این موضوع با توجه به تعداد هیئت علمی این مرکز آموزشی قابل توجه است. در مجموع سرانه تولید مقاله در مجتمع عالی لارستان سرانه قابل قبولی است. اما قطعا تولید مقاله کافی نیست و تاکید بر فعالیت شرکت های دانش بنیان داریم.  در این خصوص هم فعالیتهای خوبی صورت پذیرفته و چندین شرکت دانش بنیان توسط فارغ التحصیلان دانشگاه و همچنین اعضای هیئت علمی مجتمع راه اندازی شده است. هر چند بدلیل موضوعات اقتصادی و برخی نوسانات تولیدات این شرکت ها هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

مهارت آموزی دانشجویان  در سال جهش تولید در اولویت قرار گرفته است.

اقدامات دیگری در جهت تولید و افزایش اشتغال دانشجویان صورت پذیرفته و آن  موضوع مهارت آموزی به دانشجویان است که از سال گذشته این موضوع شروع شده و با نام گذاری امسال بنام جهش تولید جدیت و انگیزه این اتفاق افزایش یافته است. سعی بر این است که دانشجویان مهارت لازم برای اشتغال را یاد بگیرند و در کنار مباحث علمی موجود در کلاس خود دانشجو با توجه به مهارت آموزی بتواند در قسمتی از تولید یا صنعت یا بازار اقتصادی فعالیت نماید ‌.

 امیداوریم جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده انجام شود

در خصوص جذب دانشجویان مقاطع بالاتر از کارشناسی نیز باید گفت که در سال گذشته  به منظور جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد درخواست هایی به وزارت علوم ارائه شده  و در حال حاضر بررسی های لازم صورت گرفته است. بسیار امیدواریم که برای سال تحصیلی آینده  بتوان در یک یا دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد جذب دانشجو  از مجتمع آموزش عالی لارستان صورت پذیرد. البته الزاماتی در مورد تعداد اعضای هیئت علمی و موارد دیگر وجود داشته که با رویکرد جلب نظر وزارت علوم موارد مذکور  مرتفع گردیده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین