جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کشتارگاه سنتی دام در لارستان بهسازی می‌شود

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: در خصوص پروژه بهسازی کشتارگاه سنتی لارستان از سمت شهرداری تأمین اعتبار شده و امید می رود به زودی شاهد شروع به کار پروژه مذکور…

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: در خصوص پروژه بهسازی کشتارگاه سنتی لارستان از سمت شهرداری تأمین اعتبار شده و امید می رود به زودی شاهد شروع به کار پروژه مذکور در لارستان باشیم.

سروش اسدی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه تعداد ۳۱۸ هزار و ۷۸۱ رأس دام سبک و ۱۱ هزار و ۷۲۱ رأس دام سنگین در لارستان وجود دارد، اظهار کرد: درخصوص کشف دام غیرمجاز، پرسنل نیروی انتظامی در محورهای مواصلاتی لارستان نسبت به شناسایی دام های غیرمجاز، فاقد هویت، فاقد پلاک گذاری و بدون گواهی حمل قرنطینه ای دامپزشکی اقدام به توقیف و پس از هماهنگی با مقام قضایی و تعزیرات حکومتی برای تعیین تکلیف محموله های مکشوفه اقدام می کنند.

وی با ارائه آماری درخصوص تعداد واکسیناسیون انجام شده درجمعیت دامی جهت مقابله با بیماری های دام و طیور و مشترک بین انسان و دام از ابتدای سال جاری بر حسب دُز واکسن مصرفی، افزود: در سال جاری قریب به ۷۰ هزار دز آبله جهت دام سبک ، ، ۹۰۰۰ دز واکسن پاسترولوز، ۷۰هزار دز واکسن آنتروتوکسمی، ۱۴ هزار دز واکسن آگالاکسی، ۶۰۰۰دز واکسن تب مالت، ۲۰۵۰هزار دز واکسن تب برفکی و ۱۶ هزار دز واکسن نیوکاسل طیور انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان همچنین به انجام عملیات پایش و مراقبت در سطح این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: نزدیک به ۸۰۰۰ رأس تب برفکی دام سبک، ۱۱۰۰ رأس شاربن، ۷۰۰ مورد تب برفکی گاوی، ۵۰ مورد سل، ۸۲ مورد تب مالت، ۲۰ مورد لمپی اسکین و ۶۷ مورد مشمشه تک سمیان مورد پایش و مراقبت قرار گرفته است.

این مسئول از تولید ۹ میلیون کیلوگرم گوشت طیور در سال جاری در لارستان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ تُن گوشت قرمز در لارستان تولید شده است.

وی درخصوص وضعیت مراحل احداث کشتارگاه صنعتی دام در شهر لار، گفت: ساماندهی کشتارگاه دام شهر لار یکی از مهمترین دغدغه های اداره دامپزشکی لارستان است که خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع در حال حاضر اقدامات مثبتی در جهت مرتفع شدن مشکل فقدان کشتارگاه مناسب و در خور شأن شهر لار پس از برگزاری جلسات و نامه نگاری های متعدد با مساعدت معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، شهرداری لار و ادارات مربوطه انجام گرفته است.

اسدی با اشاره به اینکه با پیگیری دادستان لارستان فرمانداری ویژه شهرستان و دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی لارستان و شهرداری برای به نتیجه رساندن این معضل دو راهکار در حال پیگیری است، ادامه داد: پیشنهاد نخست اقدامات اولیه در جهت احداث یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر لار با مشارکت بخش خصوصی و طرح دوم احداث و بهسازی کشتارگاهی سنتی دام شهرستان با تیپ جدید است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با بیان اینکه تاکنون نسبت به جانمای محل اجرای سازه و تهیه نقشه کشتارگاه سنتی لارستان اقدام شده است، عنوان کرد: نقشه پیشنهادی شهرداری لار، پس از اعمال اصلاحات لازم توسط اداره دامپزشکی لارستان و انجام مشاوره با اداره کل دامپزشکی استان فارس به تایید نهایی رسیده و از سوی مهندسان شهرداری به مرحله محاسبه سازه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پروژه بهسازی کشتارگاه سنتی لارستان از سمت شهرداری تأمین اعتبار شده و امید می رود به زودی شاهد شروع به کار پروژه در لارستان باشیم، بیان کرد: برای احداث کشتارگاه صنعتی مجوزهای اداراتی از جمله ادارات استانداری ،صمت، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، ابهای زیرزمینی، سازمان دامپزشکی کشور، استانداری و غیره لازم است.

اسدی از تولید سالانه هفت میلیون لیتر شیر در لارستان خبر داد و یادآور شد: میزان سرانه مصرف سالانه گوشت در لارستان براساس آمار اخذ شده از مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به ازای هر نفر نزدیک به ۱۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ۳۹ کیلوگرم گوشت سفید است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۸ واحد مرغداری صنعتی با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون ۵۴۷ هزار و ۴۰۰ قطعه در سال در لارستان مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: میزان تولید مرغ در لارستان براساس آمار اخذ شده از مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ۹ هزار تن است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر توصیه به سرمایه گذاران در سال جهش تولید در عرصه دامپزشکی، گفت: با توجه به تاکید سازمان دامپزشکی کشور درخصوص مصرف محصولات بهداشتی و بسته بندی به خصوص در حیطه فرآورده خام دامی همچون تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید و نیاز جامعه به این صنایع، امید می رود آینده روشنی پیش رو باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین