جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

همدلی یک محله در لار؛ گره گشایی از مشکلات بزرگ با کمکهای کوچک

  صندوق قرض الحسنه محله ای غدیر در “دم گاله” شهر لار با پرداخت وام های قرض الحسنه توانسته گره از مشکلات بزرگ نیازمندان که در زندگی خیلی ها کوچک…

 

صندوق قرض الحسنه محله ای غدیر در “دم گاله” شهر لار با پرداخت وام های قرض الحسنه توانسته گره از مشکلات بزرگ نیازمندان که در زندگی خیلی ها کوچک شمرده می شود، باز کند.

به گزارش میلاد لارستان، نوع‌دوستی و محبت کردن از ویژگی‌های فطری هر انسانی است. گره‌گشایی و کمک به دیگران باعث خشنودی درونی و شکل‌گیری اُلفت و همدلی می‌شود.

از سالیان متمادی گذشته، پیشگامی مردمان لارستان در انجام امورات خیر و نیک‌اندیشی شهره عام و خاص بوده و است. این‌بار عده‌ای از جوانان از اهالی محله «دُم‌گاله» شهرقدیم لار توانسته‌اند در یک کار جمعی با تشکیل یک صندوق قرض‌الحسنه، دست به کار بزرگی بزنند و گروه‌های زیادی را زندگی مردم محله باز کنند.

در این زمینه محمد پیرمراد مدیر صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با تشریح اهم فعالیت‌های این صندوق اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه غدیر کوی گاله شهر لار در عید غدیر سال ۱۳۹۸ افتتاح شد که هدف عمده آن، رفع نیازهای اهالی کوی گاله و خدمات‌رسانی به عامه مردم است.

وی با بیان اینکه ۶ ماهه ابتدایی شروع بکار صندوق، در مسجد شیخ‌عظیما واقع در محله دُم‌گاله مستقر بودیم که سپس به همت یکی از خیرین، مغازه‌ای در ورودی محله برای دفتر اختصاص یافت، افزود: دلیل راه‌اندازی این صندوق قرض الحسنه برطرف کردن گوشه ای از مشکلات اهالی کوی گاله به ترتیب در عرصه‌های اشتغال، درمان، تهیه جهیزیه، تعمیرات منزل و معیشت است که متاسفانه به دلیل مشکلات درمانی اولویت اول و دوم با هم جا به جا شده اند.

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۲۰ نفر در این صندوق قرض الحسنه عضویت دارند که به صورت ماهیانه مبلغی به صورت امانت یا عام‌المنفعه در اختیار هیئت امنای صندوق قرض الحسنه قرار می‌دهند، تصریح کرد: علاوه بر پرداخت ماهیانه توسط اعضای ثابت، خیرین نیز به شکل موردی در جهت رفع مشکلات حضور چشمگیری داشته اند.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان درخصوص شرایط پرداخت وام به متقاضیان، گفت: براساس اولویت و نیازمندی‌ها به افراد تقاضاکننده و بنا بر تصمیم هیئت امنای صندوق به افراد مبلغ ۲ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد به صورت یکساله تعلق می گیرد که انتظار می‌رود با همکاری بیشتر خیرین و افزایش تعداد اعضاء بتوان مبلغ وام پرداختی را افزایش داد.

وی با اذعان به اینکه افراد متقاضی وام نیاز به هیچ روند اداری ندارند و همین که یکی از معتمدین محله ضامن فرد باشد، برای هیئت امنای صندوق کافی است، خاطر نشان کرد: کارمزد ۲ درصد جهت امورات صندوق از متقاضیان دریافت می‌شود که این نیز از اصل وام کسر نمی شود یعنی فرد همان ۲ میلیون تومانی که تقاضا کرده است، بدون یک ریال کمتر پرداخت می‌شود.

پیرمراد با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار صندوق تاکنون به تعداد ۹۳ نفر وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی پرداخت شده است، ادامه داد: با توجه به به کمبود اعتبارات در این صندوق در حدود ۳۰ نفر از اهالی محله دُم‌گاله در نوبت وام قرار دارند از این طریق از خیرین برای مشارکت در فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان تقاضای مساعدت و همکاری می‌کنیم.

این جوان لاری با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به محدودیت اعتبارات، فقط توانایی پرداخت وام به اهالی کوی گاله را داریم و در صورت مشارکت مالی مردم و خیرین در صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان امکان پرداخت وام به سایر شهروندان فراهم می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات محله دُم گاله لار، درمان و اشتغال است که این صندوق در تلاش است تا بتوان با استفاده از ظرفیت های موجود در محله، برای جوانان و خانواده‌های بی‌سرپرست اشتغالزایی کند.

وی به همکاری بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در را ه‌اندازی این صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد و افزود: تمام امورات مربوط به صندوق توسط خود مردم اداره می شود و ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان فقط در امر تسهیل در کارها نظیر رایزنی و مکاتبات با ارگانهای دولتی یا استانی مشارکت دارد و هیچگونه دخالت درخصوص نحوه ارائه خدمات انجام نمی‌دهد.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان با تأکید بر اینکه در حال حاضر این صندوق توسط اعضای پایگاه مقاومت شهید نوازالله مرادزاده کوی گاله اداره می شود، یادآور شد: در این زمینه یاوران شورای کوی گاله، همکاری تنگاتنگی با این صندوق دارند و حتی مشوق اهالی محل و خیرین در راستای مشارکت در فعالیت‌های صندوق هستند.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه غدیر خدمات خود را منوط به پرداخت وام نکرده و توانسته با همکاری خیرین، اهالی محل و بسیجیان پایگاه مقاومت شهید مرادزاده در ایام ویروس منحوس کرونا کمک‌های زیادی به اهالی محله کوی گاله ارائه کند، گفت: در این مدت خدمات زیادی از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم در مناسبت‌های افطار، کمک‌های مومنانه، معرفی بیماران نیازمند به درمانگاه‌ها و پزشکان متخصص جهت درمان تکمیلی، کمک در خرید دارو، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیره اشاره کرد.

پیرمراد با تشریح خاطره‌ای به یادمادنی در حل تأمین جهیزیه یکی از نوعروسان ساکن در محله «دُم‌گاله»، گفت: یکی از خانواده‌های آبرومند ساکن در محله جهت تهیه جهیزیه دختر خود نیاز به وام داشتند و با توجه به کمبود اعتبار در صندوق به آنها گفته شد فعلا اعتبار نداریم و هر وقت اعتبار آمد تماس می‌گیریم که با این حرف، بنده خدا کمی ناراحت شد و به همین دلیل از آنها خواستیم فرم تقاضای وام تکمیل کنند تا به محض فراهم شدن کمک مالی به قید فوریت با آنها تماس گرفته شود.

وی ادامه داد: چند دقیقه‌ای از خروج این خانواده از دفتر صندوق قرض‌الحسنه نگذشته بود که یکی از خیرین که از بانوان بود، وارد صندوق شد و مبلغ ۱۰ میلیون تومان فقط جهت تهیه جهیزیه به صندوق کمک کرد و همان موقع بدون وقفه با آن خانواده تماس گرفته و مبلغ مورد نظر پرداخت شد.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه غدیر لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار فقط به اهالی کوی گاله وام پرداخت می‌شود، تصریح کرد: همشهریان می‌توانند هر روز به جز روز جمعه به این صندوق به آدرس لار، شهر قدیم، خیابان مدرس جنوبی، پل زینبیه، ورودی کوی گاله دفتر صندوق قرض الحسنه غدیر مراجعه و هر مبلغ که در توان دارند به صورت امانت یا عام‌المنفعه تحویل هیئت امنای صندوق داده و رسید دریافت کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین