سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

وزیرکشور خطاب به استاندار جدید فارس:مجوزهای سرمایه‌گذاری یک ساعته باید صادر شود

 وزیر کشور با اشاره به لزوم پیگیری کارها و همکاری همه جانبه استاندار و مسئولان استانی به موضوع مهم تسریع در صدور مجوزهای سرمابه گذاری نیز اشاره نموده و خطاب…

 وزیر کشور با اشاره به لزوم پیگیری کارها و همکاری همه جانبه استاندار و مسئولان استانی به موضوع مهم تسریع در صدور مجوزهای سرمابه گذاری نیز اشاره نموده و خطاب به استاندار جدید فارس گفت: مجوزهای سرمابه گذاری باید یک ساعته صادر شود

به گزارش میلادلارستان به نقل از  ایرنا، احمد وحیدی، دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید فارس در سالن شهید امامی استانداری فارس در شیراز، با اشاره به آغاز به کار محمد هادی ایمانیه استاندار جدید فارس در این آیین افزود: شخص استاندار به تنهایی نمی تواند به این اهداف دست یابد و این مهم، همکاری همه را می طلبد؛ آنجا که دولت و ملت یکی شد مردم سالاری دینی که هم مفهوم اجتماعی و هم سیاسی دارد محقق می شود.

دکتر ایمانیه مشهور به ایمان،‌تدین، پیگیری و کوشش مستمر است
وی با اشاره به توانمندی‌های استاندار جدید فارس گفت:‌ دکتر ایمانیه در این شهر و استان مشهور به ایمان، تدین، پیگیری و کوشش مستمر است؛‌ خود از بیت علم و خود، عالم  است؛‌ از بیت عمل و خود، عامل است و امروز، مسئولیتی بسی سنگین برعهده می گیرند خصوصا در استانی که سومین حرم اهل بیت است.

همه باید در مسیر تحقق سومین حرم اهل بیت حرکت کنند
وزیر کشور با اشاره به زینت یافتن فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در سفر سال ۱۳۸۷ مقام معظم رهبری گفت:‌ از رهبری به خاطر انتساب این جایگاه رفیع به استان فارس تشکر می‌کنیم و اگر بخواهیم فارس را با همین نام بشناسیم که با همین نام هم شناخته شده است،‌ همه باید در این مسیر حرکت کنند.
وحیدی گفت:‌ باید علم و ادب در حرم سوم، متجلی باشد و فرهنگ و معنویت در آن موج بزند و جایی که فرهنگ معنویت وجود دارد، یعنی در آن هم‌راستایی، همسویی و انسجام است؛ وقتی انسجام ایجاد شد پیشرفت خیلی سریع تر در دسترس خواهد بود، چه پیشرفت سیاسی، چه اقتصادی، چه مادی و چه معنوی، همه اینها به بهترین شکل و به سرعت اتفاق می افتد.

استان فارس، الهام بخش باشد
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری استان فارس بر تحولات سیاسی اجتماعی کشور گفت:  الهام آفرینی کار این استان است و باید الهام بخش باشد، استانی که همه بگویند از نظر رفاه، نبود آسیب های اجتماعی و تعامل و همدلی نمونه است.

در استانداری به روی همه باز است
وحیدی با اشاره به آغاز دوره جدید مدیریتی استان فارس گفت:‌ در استانداری، به روی همه باز است و آحاد ملت، دکتر ایمانیه را استاندار خود و او نیز خود را استاندار همه می داند.
وی اظهار داشت:‌ باید به گونه‌ای عمل شود که اگر مردم شهری دچار مشکلی شدند، بدانند کسی به اسم فرماندار یا بخشدار، آنجا هست که به مسائل آنها رسیدگی کند؛ البته ممکن است آنها نتوانند که همه مشکلات آنها را حل کنند اما هم اینکه مسئولان در کنار مردم باشد و مردم بدانند و ببینند که مسئولان از آنها و در بین آنها هستند، این مظهری از دولت اسلامی است.
وزیر کشور با بیان این که نبود فاصله بین مردم و دولت از ویژگی‌های دولت اسلامی است، گفت:‌ چنین دولتی به جامعه اسلامی که در آن معنویت، تفاهم، خیرخواهی و تعاون موج می شود منتهی می شود و آن‌گاه، پیشرفت ها رخ می‌دهد.

فارس، قطب پزشکی، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شود
وحیدی در ادامه گفت: استان فارس در مسیر توسعه کارهای زیادی دارد؛ البته اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است، در همین استان فارس نسبت به قبل از انقلاب کارهای بسیاری شده است، با این وجود، باید تلاش شود که فارس در حوزه های پزشکی، صنایع و شرکت‌های دانش بنیان قطب شود.

هیچ زمانی را نباید برای جذب سرمایه‌ از دست دهیم
وزیر کشور با بیان این که گردشگری مذهبی و سلامت در استان فارس جایگاه ویژه‌ای دارد، بر جذب سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه تاکید کرد و گفت:‌ نیاید هیچ زمانی را برای جلب سرمایه از دست بدهیم.

مجوزهای سرمایه‌گذاری یک ساعته صادر شود
وحیدی در ادامه خطاب به استاندار فارس گفت:‌ تمام مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان باید از قبل و در تعامل با سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت‌های آّب، برق و … اخذ شود و هر سرمایه‌گذاری که مراجعه کرد،  مجوز فعالیت وی در مدت یک ساعت صادر شود؛ معنا ندارد سرمایه‌گذاران برای یک مجوز ماهها و سال ها معطل شوند.
وزیر کشور گفت:‌ انتظار است که استان فارس در سال های آینده گام‌های بلندی در مسیر توسعه بردارد و در برخی حوزه‌ها که به اندازه کافی پیشرفت نداشته است، به نقطه قابل قبولی برسد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین