سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تأکید امام جمعه لارستان بر اختصاص بودجه و اتمام مجموعه ورزشی کارگران لارستان

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه کلنگ‌زنی آغاز ساخت پروژه مجموعه ورزشی کارگران لارستان از سال ۱۳۸۶ در زمینی بالغ بر ۴ هکتار با حضور معاون وزیر صورت گرفته…

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه کلنگ‌زنی آغاز ساخت پروژه مجموعه ورزشی کارگران لارستان از سال ۱۳۸۶ در زمینی بالغ بر ۴ هکتار با حضور معاون وزیر صورت گرفته و تا سال ۱۳۹۱، تا حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: از آن سال تاکنون، کار ساخت این طرح مهم تعطیل شده و تقریباَ هیچ بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشده است که جای سوال و تعجب است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و بزرگداشت مدافعان سلامت و پرستار، اظهار داشت: درباره مذاکرات رفع تحریم مباحث متعدد و برخی خلاف واقع و مغرضانه منتشر می‌شود که نیاز به روشن‌گری و تحلیل است تا تحت تأثیر رسانه‌های استکبار جهانی واقع نشویم.

وی با تشریح واقع دور نخست مذاکرات صورت گرفته در دولت جدید، افزود: در مذاکرات اخیر، ایران با یک گروه ۴۰ نفره از متخصصان با توجه به تجربیات گذشته پای در «وین» گذاشت.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه قبل و بعد از مذاکرات طرف‌های مقابل با توجه به رسانه و ابزاری که در اختیار دارند، شروع به فشار رسانه‌ای علیه ایران کردند و از طرفی رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز سعی کردند با انواع شگردها به نمایش درآورند، تصریح کرد: در طول ایام ۵ روز مذاکره، آمریکایی‌ها بدنبال آن بودند تا یک ریل‌گذاری برای مذاکرات از طریق اروپایی‌ها داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه با هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران آن چیزی که برایش اهمیت داشت، رفع یکپارچه همه تحریم‌ها بود، خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی نام خود را تیم مذاکره کننده رفع تحریم‌ها معرفی می‌کند تا اروپایی‌ها بدانند ایران برای رفع همه‌جانبه تحریم آمده و این کار باعث شد تا آمریکا نتواند ریل‌گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه هدف آمریکایی‌ها این بود تا نشان دهد که مذاکرات شکست خورده و با سخت‌گیری ایران این مهم رخ داده است، ادامه داد: ایران برای رفع تحریم و گرفتن حق ملت ایران به این مذاکرات رفته است و اگر دیدیم اروپا یا آمریکا از مواضع ایران ناراحت شد، این یک نقطه مثبت برای ماست که این تیم مذاکرات کننده ایران حرف حق زده و اگر انها خوشحال شوند، برای ما خوشحالی ندارد که نمونه بارز آن خوشحالی آنها در دور قبل بود و یکجانبه همه تعهدات ما انجام شد و نوبت آنها رسید، به هیچ‌یک از تعهدات عمل نکردند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه این دور از مذاکرات نشان داد که آمریکا و اروپا همچنان بدنبال حاشیه‌سازی هستند و واقعا بدنبال حل مسئله نبوده‌اند، عنوان کرد: دوران قبل گذشت و واقعا ملت ایران و تیم مذاکره کننده تا به اهداف خود نرسند، کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی در این دور از مذاکرات ۳ سند را براساس برجام و مطابق با قوانین بین‌المللی ارائه کرده است، یادآور شد: سند اول مربوط به رفع تحریم‌های مغایر با برجام است، سند دوم مرتبط با تضمین‌های لازم در رفع تحریم‌هاست و سند سوم آن است که با توجه به سندهای اخیر، ایران راستی‌آزمایی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه مواضع کشورهای روسیه و چین در راستای همراهی با ایران است و در زیر پوست کشورهای اروپایی با یکدیگر دچار اختلافاتی هستند، گفت: هدف اصلی آمریکا در مذاکرات کنونی، دستیابی به یک توافق موقت است تا انتخابات کنگره برگزار شود و از آن بهره‌برداری لازم را ببرد.

حجت‌الاسلام موسوی بصیرت و هوشیاری مردم را یک اهرم و یار مهم قوی برای تیم مذاکره کننده ایران برشمرد و افزود: هرچه مردم آگاه‌تر باشند، بدانند مذاکره کنندگان با قوت و قدرت بیشتری می‌توانند وارد عرصه شوند.

 امام جمعه لارستان یکی از برنامه‌های پیش‌رو امام جمعه را بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام در سطح لارستان اعلام و بیان کرد: هدف از این کار، ضمن توجه دادن اذهان عمومی به پروژه‌ها، زمینه برای اقدام عاجل مسئولان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر به اتفاق رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از پروژه نیمه‌کاره مجموعه ورزشی کارگران واقع در «تنگ‌اسد» شهر لار بازدید شد، تصریح کرد: یکی از نیازهای اولویت‌دار و ضروری شهر لار را گسترش و توسعه مراکز ورزشی و تفریحی است و انتظار می‌رود که همه مسئولان بدانند این اولویت ماست و یک بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود اینگونه امکانات است.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه کلنگ‌زنی آغاز ساخت پروژه مجموعه ورزشی کارگران لارستان از سال ۱۳۸۶ در زمینی بالغ بر ۴ هکتار با حضور معاون وزیر صورت گرفته و تا سال ۱۳۹۱، تا حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطر نشان کرد: از آن سال تاکنون، کار ساخت این طرح مهم تعطیل شده و تقریباَ هیچ بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشده است که جای سوال و تعجب است.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه بیش از ۹۰ درصد سقف احداث شده در سالیان اخیر، به سرقت رفته است، عنوان کرد: متأسفانه بخش‌های مختلف پروژه که احداث شده، طی مدت زمان گذشته دچار استهلاک و تخریب واقع شده و بر اساس آنچه مشاهده می‌شود، به تدریج اسکلت این بنا در حال سرقت است.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه سرمایه موجود، بیت‌المال محسوب می‌شود و با توجه به آنکه فرسوده یا در حال سرقت است و از طرفی یکی از نیازهای ضروری شهر لار به شمار می‌رود، از مسئولان استان و شهرستان خواسته می‌شود تا توجه ویژه به این پروژه جهت تکمیل آن است، ادامه داد: از اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان توقع می‌رود که زمین‌های این پروژه نباید به بهانه تأخیر در ساخت، به طرح‌های دیگر اختصاص یابد چراکه این پروژه یکی از ضروریات مهم و اولویت‌دار لارستان است و باید به اتمام برسد و زمین آن نیز نباید به فرد یا نهاد دیگری واگذار شود.

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: لازم است پیگیری‌هایی که در این خصوص انجام می‌شود، گزارش آن به مردم ارائه شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین