پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

لارستان، خنج، گراش و اوز همگی زرد کرونایی شدند؛ موج جدید با 10 فوتی در کشور

 در چند هفته ی اخیر علاوه بر افزایش موارد ابتلا در کشورهای مختلف و بعد از آن کشور ما، در مناطق تحت‌ پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز شاهد افزایش…

 در چند هفته ی اخیر علاوه بر افزایش موارد ابتلا در کشورهای مختلف و بعد از آن کشور ما، در مناطق تحت‌ پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز شاهد افزایش ابتلا بوده ایم به گونه ای که از ابتدای تیرماه تاکنون درصد شناسایی موارد ابتلا به بیش از سه برابر و تعداد مراجعین مشکوک به مراکز درمانی هم بیش از چهار برابر شده است که این مسئله بسیار نگران کننده بوده و لزوم توجه به رعایت اصول بهداشتی را بیش از پیش می کند.

دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده با اشاره به این مطلب که واریانت جدید، ایمنی گریزی بیشتری دارد اظهار داشت: نوع جدید ویروس کرونا موسوم به (BA.5) می‌تواند در کسانی که پادتن ناشی از واکسن در بدنشان کاهش یافته به شدت گسترش یابد و موج تازه ای از این بیماری را ایجاد کند. باید توجه داشت که این جهش  برخلاف اومیکرون، تمایل بیشتری به بافت ریه داشته و می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند و حتی تعداد فوتی ها را نیز بالا ببرد.

وی تاکید کرد: تزریق فقط دو دوز واکسن، ایمنی کافی در مقابل این واریانت ایجاد نمی‌کند،اما بر اساس بررسی های صورت گرفته تزریق دوز یادآور می‌تواند درصد قابل قبولی ایمنی ایجاد کند و اگر هم ابتلا اتفاق افتد علائم بسیار خفیف‌تر را رقم بزند.
معاون بهداشت دانشکده افزود: نکته نگران کننده این است که در حوزه ی تحت‌ پوشش دانشکده فقط ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دوز سوم را دریافت کرده اند و بیش از ۱۲۰ هزار نفر دوز سوم را تزریق نکرده اند که این مساله می‌تواند منطقه ما را در معرض یک موج جدید از این بیماری قرار دهد.

دکتر فزونی در انتها تاکید کرد: از همه مردم منطقه بخصوص کسانی که بیماری زمینه ای دارند یا در ارتباط با افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند، تقاضا داریم در اسرع وقت دوز سوم و یا حتی چهارم واکسن خودرا تلقیح نموده و  رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند. همچنین لازم است کسانی که علائم بیماری دارند ، صرف نظر از مثبت یا منفی بودن جواب تست، خود را تا بهبودی کامل قرنطینه کنند و از حضور در اجتماع بپرهیزند.

ضمنا بنا بر اخرین اعلام وزارت بهداشت در ابتدای هفته جاری لارستان، خنج، گراش و اوز همگی زرد رنگ از لحاظ دسته بندی شهرهای پرخظر کرونایی هستند. همچنین طبق اخرین آمار، روز یکشنبه ۱۹ تیرماه تعداد ۱۰ هموطن جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین