چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مشکل سوء تغذیه کودکان در لارستان ۱.۵ برابر متوسط کشور

سومدبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی لارستان گفت: مشکل سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال که در منطقه لارستان این موضوع شدت خاصی داشته و تقریباً یک و نیم برابر متوسط…

سومدبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی لارستان گفت: مشکل سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال که در منطقه لارستان این موضوع شدت خاصی داشته و تقریباً یک و نیم برابر متوسط آن در کشور است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، سمیه پرند دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهارداشت: با توجه به مشکل سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال که در منطقه لارستان این موضوع شدت خاصی داشته و تقریباً یک و نیم برابر متوسط آن در کشور است لازم بود در کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور ارگان‌های مختلف حمایتی برای حل این معضل چاره اندیشی کرد.

وی افزود: از این رو ارگان‌های مختلفی که به نوعی فعالیت های خیرخواهانه داشته و یا کمک های حمایتی بسته های ارزاق و یا مالی را به خانواده های کم برخوردار و کم درآمد اختصاص داده اند را دعوت کرده تا با هدفمند سازی کمک ها از افزایش سوء تغذیه در جامعه جلوگیری کنیم.

پرند تصریح کرد: تاکنون مشاهده شده که عده ای از چند منبع کمک حمایتی دریافت کرده درحالیکه عده ای دیگر حتی از یک منبع هم حمایت نمی شوند و این موضوع نیازمند یک ساماندهی یکپارچه است.

دبیرکارگروه سلامت و امنیت غذایی لارستان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا مشاهده شده که بجای خرید ارزاق مورد نیاز تغذیه کودک در یک خانواده، مبلغی را به آن خانواده کم برخوردار اختصاص داده اند اما آن مبلغ صرف هزینه های دیگری شده و کمکی به رفع سو تغذیه کودکان نکرده است.

وی حضور کم تعداد ارگان ها در جلسه ای که به همین موضوع اختصاص داشته را موجب نگرانی خواند و گفت: متاسفانه اهمیت تغذیه کودکان به خوبی درک نشده و اگر همه نهادها، خیریه ها و ارگان های حمایتی در ارایه خدمات خود به این قشر هماهنگ و با شیوه درست عمل نکنند، رفع مشکل سو تغذیه کودکان دشوار می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین