پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

گرد و غبار در راه استان فارس

  اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه ضعیف بارشی و وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها در…

 

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به نفوذ سامانه ضعیف بارشی و وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها در این استان هشدار داد.

به گزارش میلاد لارستان، مدیرکل هواشناسی فارس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه ضعیف بارشی، اواخر وقت پنجشنبه چهارم اسفند ماه شمال و غرب استان و شهرستان سپیدان را در بر می گیرد و جمعه پنجم همین ماه در مناطق مرکزی و جنوبی استان فارس فعال است.

 

لغزندگی جاده ها

مسعود حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان کهن وجود دارد واحتیاط در تردد جاده ای و عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده توصیه می شود.

 

توصیف سامانه دوم، نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها

مدیرکل هواشناسی استان فارس همچنین به توصیف سامانه دوم که با نفوذ گرد و غبار و افزایش آلاینده ها همراه است، اشاره کرد و گفت: فعالیت این سامانه پنجم اسفندماه آغاز و تا هفتم همین ماه ادامه دارد.

حقیقت ادامه داد: این سامانه جمعه پنجم اسفند ماه در مناطق مرکزی و غرب استان فعال است، ششم همین ماه، شیراز، مناطق مرکزی و غربی و جنوبی فارس ادامه دارد و هفتم اسفند هم شیراز، مناطق مرکزی غربی و جنوبی را در بر می گیرد.

 

عدم حضور در مناطق پر تردد

حقیقت افزود: این وضعیت، افزایش میزان گرد و غبار و آلاینده ها، افزایش میزان آلاینده های خودرویی در مناطق شهری را در پی دارد و به شهروندان توصیه می‌شود در حد توان از حضور در مناطق پرتردد شهری خودداری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین