سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

جام رمضان امسال در لارستان با گستردگی بیشتری برگزار می‌شود

رییس هیأت فوتبال لارستان با بیان اینکه درخواست هایی برای حضور تیم از شهرستان های خنج، جویم و بستک‌ برای شرکت در مسابقات جام رمضان امسال به میزبانی شهر لار…

رییس هیأت فوتبال لارستان با بیان اینکه درخواست هایی برای حضور تیم از شهرستان های خنج، جویم و بستک‌ برای شرکت در مسابقات جام رمضان امسال به میزبانی شهر لار داشته‌ایم، گفت: امسال سعی خواهیم کرد علاوه بر استفاده از ظرفیت بازیکنان کشوری از بازیکنان شهرستان نیز بهتر بهره برداری شود.

حسین طارمی زاده از مسوولان فعال در حوزه ورزش است که از سال ۱۳۹۶ هیئات فوتبال لارستان را برعهده دارد و توانسته عملکرد مناسبی در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها که شاخص‌ترین آن بهسازی و زیباسازی چمن، سکو و ساختمان‌های مجموعه ورزشی تختی شهر لار و همچنین برگزاری باشکوه مسابقات جام رمضان در سال ۱۴۰۰ که با حضور تیم‌های قدرتمند شهرها و روستاهای مختلف با برخورداری از بازیکنان ملی‌پوش و لیگ‌برتری و استقبال چشم‌گیر تماشاگران در مجموعه ورزشی فرهنگی طوبی شهر لار برگزار شد، اشاره کرد.

برای اطلاع از کم‌وکیف برنامه‌های هیأت فوتبال لارستان به ویژه مسابقات جام رمضان آتی و همچنین اقدامات برای کسب امتیاز و شرکت تیم‌ها در سطح مسابقات لیگ‌برتر خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با رییس هیأت فوتبال لارستان ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

 

میلاد لارستان: سابقه هیئت فوتبال لارستان به چه زمانی باز میگردد؟

هیئت فوتبال لارستان از قبل از انقلاب اسلامی فعال بوده و افراد مختلفی در این هیئت طی سالها زحمت کشیده اند. به زعم من با توجه به گستردگی و سختی کارها در بحث فوتبال افرادی که مسئولیت این هیئت را بر عهده می گیرند زحمت زیادی را باید بر دوش بکشند. بنظرم کسی که بسیار در بحث فوتبال شهرستان فعال بودند و به نوعی ورزش فوتبال شهرستان مدیون ایشان هست مرحوم رزمیوش هستند که تلاش زیادی صورت دادند.

 

 میلاد لارستان: در خصوص بهسازی استادیوم تختی شهر لار لطفا توضیح دهید:

زمانی که مسیولیت هیئت فوتبال به اینجانب واگذار گردید انصافا استادیوم تختی به صورت تقریبا یک خرابه بود و نیاز به بازسازی اساسی داشت زیرا به اعتقاد ما با توجه به پتانسیل و استعداد شهرستان جوانان ما لایق بهترین ها هستند. با برنامه ریزی که صورت دادیم.

در ابتدا با برنامه ریزی در بخش های مختلف از جمله تامین ماشین آلات، خاک برداری و برخی امکانات از دیگران و حتی شهرداری های منطقه کمک دریافت نمودیم. برای بهسازی چمن بالغ بر یک میلیارد تومان، بخش وی آی پی ۸۰۰ میلیون تومان، قسمت تماشاگران ویژه ۵۰۰ میلیون تومان و ساختمان هیئت فوتبال ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صورت گرفته که عمدتا از طریق خیرین تامین مالی شده است.

البته در بحث دولتی هزینه یک‌میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه به هیئت فوتبال تعلق گرفت که حدود ۶۰۰ میلیون تومان آن محقق و در جهت لبه گذاری اطراف زمین چمن و آسفالت اطراف آن هزینه شده است.

بر روی کاغذ قول های دیگری برای اختصاص بودجه دولتی داده شده اما هنوز صورت نگرفته و امیدواریم با پیگیری فرماندار ویژه و مسئولین این مورد نیز تحقق یابد تا با همیاری هم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

 میلاد لارستان: در چه رده های سنی هیئت فوتبال لارستان فعال است؟

در بحث ورزش فوتبال و فوتسال از نونهالان تا پیشکسوتان را تحت پوشش قرار داده ایم. البته بنظر من اولویت اصلی ما بر روی نونهالان و در واقع فوتبال پایه است زیرا اگر بتوانیم این رده را پرورش دهیم می توانیم در سالهای آینده برای فوتبال لارستان شاهد پیشرفت خوبی با استفاده از نیروهای بومی باشیم.

در رده آزاد مسابقات فوتبال ما تا ۱۶ تیم شرکت کننده داشته ایم در رده های دیگر هم استقبال خوبی شاهد بوده ایم و امیدوار هستیم با تجهیز مناسب استادیوم تختی استقبال ورزشکاران بیشتر نیز شود.

این را هم باید گفت تمام ورزشکاران ما دارای بیمه ورزشی هستند. در بخش ها و روستاهای ما نیز تیم های قدرتمندی حاضر هستند که در مسابقات شرکت می‌کنند و جالب است که امسال با وجود تیم های قدرتمند از مرکز شهرستان اما تیمی از بخش عمادشهر قهرمان مسابقات رده آزاد لارستان شد.

در کل ورزش فوتبال دارای علاقه مند زیادی است که شهر لار و بخش ها و روستاهای آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

 میلاد لارستان: هم اکنون هیئت فوتبال لارستان دارای چند ورزشگاه زیر مجموعه است؟

هم اکنون زمین فوتبال ورزشگاه تختی و زمین فوتبال ورزشگاه شهید دانشیار شهر لار زیر نظر هیئت فوتبال است. البته ورزشگاه هلال احمر، شهید چمران و ورزشگاه شهر خور نیز می باشد که به صورت خصوصی اداره می‌شود.

زمین فوتبال چمن مصنوعی استادیوم دانشیار دارای کمبودهای زیادی از جمله نداشتن رختکن، ترمیم چمن مصنوعی، نداشتن سکو و .‌.. می باشد که در تلاش هستیم با رایزنی با خیرین برخی از این کمبودها با هزینه نزدیک به ۴ میلیارد تومان مرتفع سازیم.

در ورزشگاه تختی نیز امیدواریم تا پایان امسال چمن طبیعی جدید آن و جایگاه ویژه آن به بهره برداری برسد.

ما باید برای فوتبال خوب نیازمند ورزشگاه های مناسب و استاندارد هستیم تا بتوانیم تیم هایی در سطح کشور پرورش دهیم و بتوانیم قدرت چانه زنی را در مقابل مسئولین فدراسیون بالا ببریم.

تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت استادیوم های خصوصی، کمک به تجهیز و بازسازی آنها و انعقاد تفاهم نامه های مشترک فشار را بر روی چمن تختی نیز کمتر کنیم زیرا می دانیم اگر به چمن یک ورزشگاه فشار بازی زیاد وارد شود به سرعت تخریب می‌شود.

 

میلاد لارستان: مهمترین برنامه های اجرایی هیئت فوتبال لارستان چه بوده است؟

از سال ۹۶ که مسئولیت هیئات فوتبال لارستان به بنده واگذار شد تلاش کردیم تا حدی به حل مشکلات مالی تیم های ورزشی کمک کنیم. حتی در بحث ورودی مسابقات از برخی تیم ها ورودی اخذ نکرده یا هزینه کمی دریافت کرده‌ایم. در کنار آن مسابقات فوتبال بین تیم های شهرستان در رده‌های مختلف سنی بصورت مرتب داشته ایم.

در فاز بعد از سال ۹۸ به فکر ارتقا زیرساخت های ورزشی لارستان بوده ایم. در کنار این فعالیت ها، با شیوع ویروس کرونا برنامه هایی در جهت مبارزه با این ویروس و تقدیر از مدافعان سلامت داشته ایم.

فاز سوم کاری ما تلاش در جهت شکوفایی استعدادهای ورزشی لارستان است زیرا معتقدیم اگر فوتبال شکوفا شود و تیم های مختلف ورود کنند به درآمدزایی نیز خواهیم رسید. بنظر من اگر تلاش کنیم با توجه به ظرفیت لارستان می توانیم به اهداف بزرگی دست یابیم.

 

 میلاد لارستان: برنامه شما برای برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در سال ۱۴۰۲ چیست ؟

یکی از شاخص ترین برنامه های ما که استقبال بسیار خوبی نیز از آن صورت پذیرفت برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان ۱۴۰۱ بود. برای سال ۱۴۰۲ نیز جلسات اولیه ای با همکاری ابراهیم منیری مسئول سالن ورزشی طوبی لار داشته ایم تا برنامه ریزی ها برای مسابقات انجام شود.

حتی درخواست هایی برای حضور تیم از شهرستان های خنج، جویم و بستک‌ برای مسابقات امسال داشته ایم که در حال بررسی هستیم تا تعداد تیم ها و روند بازی ها را مشخص کنیم.

امسال سعی خواهیم کرد علاوه بر استفاده از ظرفیت بازیکنان کشوری از بازیکنان شهرستان نیز بهتر بهره برداری شود.

امیدواریم امسال اسپانسر خوب جذب کرده و از بلیط فروشی درآمد پیدا کنیم تا این هزینه ها خرج هیئت فوتبال لارستان و رشد فوتبال شود.

ما منکر برخی کاستی ها در سال گذشته نیستیم اما تلاش خواهیم کرد امسال مسابقات بهتری را برگزار نماییم. امیدواریم از دل همین مسابقات بتوانیم تیم خوبی برای لارستان تشکیل دهیم تا در مسابقات کشوری حضور یابیم.

هیئت فوتبال آمادگی کامل دارد که اگر حمایت ها صورت پذیرد تیمی برای لیگ یک فوتسال آماده سازی کنیم.

مهم ترین موضوع حمایت مالی از تیم هاست که توقع می رود خیرین و اسپانسر در کنار کمک به زیر ساخت در بحث حمایت مالی از تیم ها نیز فعال باشند.

اگر فوتبال شهرستان پیشرفت کند در کنار آن می توان ورزش های دیگر را نیز حمایت کرد.

میلاد لارستان: نقش ورزش در هدایت جوانان را به چه صورت می بینید؟

قطعا اگر زیرساخت های ورزشی فراهم شود و جوانان به ورزش علاقه مند شوند میزان ناهنجاری های اخلاقی و پرونده های قضایی کاهش پیدا خواهد کرد. در کنار این با ورزش شاهد کاهش بیماری در بین مردم خواهیم بود.

 

 میلاد لارستان: راهکار شما برای حفاظت از زیرساخت چمن طبیعی استادیوم تختی با توجه به گرمای لارستان چیست؟

فوتبال در چمن طبیعی نسبت به بازی در چمن مصنوعی دارای آسیب دیدگی کمتری برای بازیکنان است. از طرفی در ارزیابی کارشناسان فدراسیون فوتبال برای امتیاز دادن یک تیم در سطح کشوری به یک شهرستان داشتن چمن فوتبال طبیعی دارای یک اولویت مهم است.

با این وجود اگر از این چمن مراقبت نشود زردی چمن و خرابی را در پی خواهد داشت. نگهداری از زیرساخت بسیار مهم است که برای این کار نیازمند هزینه و حمایت های مالی هستیم.

ما امیدوار هستیم با درآمدزایی اجازه زمین چمن بخشی از هزینه ها را تامین نماییم اما کمک های دولتی و خیرین نقش مهمی برای ما خواهد داشت. 

 

میلاد لارستان: در حال حاضر نیازهای هیئت فوتبال چیست ؟

با توجه به هزینه های زیادی که داشته ایم اما کماکان بخش وی آی پی ورزشگاه و ساختمان اداری نیازمند صندلی های ورزشگاهی و اداری است.

در بحث ادامه سکو تماشاگران و بهسازی آن با مشکل بودجه ای روبرو هستیم. ما بسیار به خیرین رو زده ایم و توقع داریم مسئولین دولتی بالاخص نماینده و فرماندار پای کار بیایند و با جذب بودجه دولتی پروژه ها را پیش ببریم.

امیدواریم با جذب بودجه های مورد نیاز و تکمیل موارد باقیمانده در فروردین ۱۴۰۲ بهسازی پروژه چمن استادیوم تختی به اتمام برسد.

در فوتبال و فوتسال بودجه زیادی مورد نیاز است که باید همه دست به دست هم دهند و از این ورزش پر طرفدار حکایت نمایند.

 

 میلاد لارستان: برنامه شما برای اقبال بیشتر نسبت به فوتبال لارستان و شناساندن استعدادها به  سطح برتر کشور چیست ؟

به اعتقاد من تا زمانی که زیرساخت های ما تکمیل و بروز نشود نمی توانیم به خوبی عمل کنیم.

برای شکوفایی استعداد باید اول زیرساخت ها فراهم شود و پس از آن مسابقاتی در سطح کشوری برگزار شود که در این مسابقات بتوانیم استعدادهای فوتبالی لارستان را در سطح کشور مطرح کنیم.

ما ارتباط خوبی با مدیران تیم های فوتبال استان از جمله فجر شهید سپاسی داریم و می توانیم استعدادهای خوب لارستان را به این تیم معرفی کنیم.

در آینده سعی خواهیم کرد در ابتدا مربیان خوبی با برگزاری دوره ها پرورش دهیم و در ادامه با استفاده از این مربیان بازیکنان خوبی پرورش دهیم.

 

 میلاد لارستان: کلام اخر؟

از کسانی که فوتبالی هستند یا در گذشته فوتبالی بوده اند توقع داریم پای کار باشند و ما را یاری کنند.

از مسئولین مخصوصا شورای شهر و شهرداری لار توقع داریم همکاری بیشتری با ما صورت دهند زیرا مثلا حتی ما برای خاکبرداری از لودر شهرداری خور بهره برده ایم که از همینجا از شورای شهر و شهرداری خور تشکر می‌کنم.

دیگر اداره ای که با توجه به ماشین آلات و امکاناتی که دارد می تواند کمک های خوبی به هیئت فوتبال نماید، اداره کل راه و شهرسازی است که متاسفانه تا الان آن گونه که باید و شاید با ما همکاری نداشته اند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین