شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تاثیر وجود فرودگاه بین المللی در جذب سفر کاری در جنوب فارس (شهرستان لارستان)

امروزه سفر به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف در نظر گرفته می‌شود.

امروزه سفر به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف در نظر گرفته می‌شود.

اهمیت موضوع موجب شده است تا مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شود و اغلب این مطالعات نیز به اهمیت سفر اذعان داشته ­اند. با توجه به اهمیت مسئله­ ی سفر و ابعاد رقابتی آن، ایجاد شرایط مناسب برای جذب سفر نیز مورد توجه محققان قرار گرفته است. در این مطالعه نیز به بررسی تاثیر وجود فرودگاه بین‌المللی بر جذب سفر کاری در یکی از مناطق دارای ظرفیت بالای پذیرش سفرکاری و سرمایه داخلی و خارجی، شهرستان لارستان، پرداخته شده است.

یافته‌های مطالعه حاضر نشان دادند که ابعاد مختلف وجود فرودگاه بین‌المللی شامل زیرساخت‌های فرودگاهی، کیفیت خدمات فرودگاهی، مدیریت فرودگاهی و همچنین چشم‌اندازها و آینده‌نگری در مورد فرودگاه بین‌المللی تاثیر مثبت و معناداری بر جذب سفر کاری در شهرستان لارستان واقع در جنوب فارس دارند. این یافته‌ها نشان می‌دهد منطقه لارستان، دارای ظرفیت جذب سفر کاری می‌باشد و با فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف مانند فرودگاه بین‌المللی می‌توان به شکوفا شدن این ظرفیت‌ها کمک نمود. شهرستان لارستان دارای فرودگاه بین‌المللی می‌باشد، اما با بهبود زیرساخت‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده در این فرودگاه و همچنین توسعه بخش بین‌المللی آن مانند تجهیز بخش‌های اقامتی، رستورانی و … به جذب سفر کاری در این منطقه کمک نمود. از طرف فراهم کردن دسترسی آسان و تمام وقت به بلیط پروازهای خارجی و همچنین راه اندازی خطوط پروازی بیشتر به مقاصد مختلف نیز می‌تواند به جذب سفر کاری بیشتر در این منطقه کمک نماید.

در حوزه مدیریت نیز می‌توان با تبلیغات مناسب جهت معرفی منطقه و ظرفیت‌های فرودگاهی آن، همچنین جذب نمایندگی‌های مختلف هواپیمایی، به توسعه فرودگاه لارستان کمک نمود. در نهایت نیز اذعان می‌شود که وجود چشم‌اندازهای مناسب برای آینده و تلاش برای رسیدن به آنها، موجب می‌شود، نه تنها جذب سفر کاری در منطقه لارستان بهبود یابد، بلکه پیامدهای آن مانند رشد اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی و همچنین افزایش صنایع مختلف نیز می‌تواند به بهبود شرایط کلی شهرستان کمک نماید.

محمد عبادت کار 

دانشجو دکتری تخصصی رشته مهندسی عمران- حمل و نقل

 

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین