جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

اجرای طرح یک روزه بشری 3 در لارستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار میلادلارستان، طرح‌ یک روزه بشری ۳  در مدرسه غیر دولتی سما اجرا شد.  با حضور مسئولین از جمله طاهری و علمدار معاونین فرماندار ، اخوان رئیس آموزش…

به گزارش خبرنگار میلادلارستان، طرح‌ یک روزه بشری ۳  در مدرسه غیر دولتی سما اجرا شد.

 با حضور مسئولین از جمله طاهری و علمدار معاونین فرماندار ، اخوان رئیس آموزش و پرورش  ، حاج حسینی رئیس اداره بهزیستی ، رضاییان فرد کارشناس دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس به همراه باصری، مکاری بخشدار مرکزی ، طاهری مدیریت آموزش جهاد دانشگاهی، عسکرپور معاون اداره ورزش و جوانان  و طاهری، ثابت ایمانی و قلندری اعضای هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی لارستان ، طرح‌ یک روزه بشری ۳ به میزبانی دفتر امور بانوان در فرمانداری با مدیریت  گوهر باقریه و با همکاری جهاد دانشگاهی و  سایر ادارات مرتبط در مدرسه غیر دولتی سما اجرا شد.

در این طرح از مدارس روستاهای هدف لارستان تعداد پنج نفر از دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه به این مراسم دعوت شده و یک روز را با ویژه برنامه های متفاوت گذراندند.‌

باقریه، مسئول دفتر امور بانوان در فرمانداری؛ گفت: در طرح بشرای یک و دو ما به عنوان ادارات خدمات رسان در خدمت زنان و دختران جامعه روستایی بودیم، اما در طرح بشرای سه ما میزبان این عزیزان هستیم.

ده روستا را به گونه ای انتخاب کرده ایم که از تمام مناطق بخش مرکزی لارستان حضور داشته باشند، و از این روستاها هر کدام پنج نفر از دانش آموزان دختر متوسطه دوم مهمان ما هستند. وقتی در چنین جمعی قرار می گیرم احساس توانمندی می‌کنم و اینکه هنوز مسیری وجود دارد که بتوانیم قدم مثبتی را برای بهبود وضعیت زنان و دختران جامعه برداریم.

با طرح بشرای سه، با رویکرد فضای آموزشی و ایجاد نشاط اجتماعی یک روز را در کنار مهمانان خواهیم بود.

باقریه، ضمن تشکر از خوش کام مدیریت مدرسه سما در راستای برگزاری هر چه بهتر طرح بشری در این مدرسه، افزود: این طرح با مدیریت و محوریت دفتر امور بانوان فرمانداری و جهاد دانشگاهی برگزار شده و برای اینکه بتوانیم قدرتمندتر و مفید تر عمل کنیم، از مشاورینی  دعوت  کرده‌ایم که همه در سطح دکترای روانشناسی هستند و در مباحثی مثل تفکر خلاق، حل مسئله و مهارت ارتباطات اجتماعی، برای دانش آموزان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رضاییان فرد، کارشناس دفتر امور زنان و خانواده استانداری، در این برنامه گفت: مفتخرم که امروز به میزبانی مردم خوب لارستان در حال اجرای طرح بشرای سه هستیم. طرح بشرای سه به عنوان ( رویداد بانوان امروز، کنش‌گران فردا) است که در راستای ارتقا آموزشی، ورزشی و سلامتی دانش اموزان، برای روستاهای هدف اجرا می شود.

برنامه های یک روزه این طرح شامل:

حسن افتتاح برنامه و ورود دانش آموزان به محیط آموزشگاه سما با حضور مسئولین، سخنرانی، اجرای برنامه ورزشی، برپایی کارگاه آموزشی با مدیریت بدیعی و اسماعیلی از مشاورین بهزیستی، که در این کارگاه کلاس هایی در راستای تقویت مهارت ارتباط اجتماعی و کنترل عصبانیت، رفتار متناسب، ارتباط موثر و درک متقابل، طرح مسئله و روش های حل مسئله برای دانش آموزان برگزار شد.

 هر گروه با ساخت کاغذ دیواری و‌ ذکر مواردی با عنوان (موانع برقراری ارتباط موثر) درباره نظرات و طرز فکر خود برای سایرین توضیح دادند.

در پایان، این کارگاه آموزشی که حدود پنج ساعت به طول انجامید چند فرم به هر گروه داده شد که در آن فرم‌ها از دانش آموزان خواسته شده بود نیازمندی های اولویت دار محل زندگی خود را در قالب طرح مسئله بیان کرده، سپس راه حل های پیشنهادی ، طریقه اجرای راه حل ها، مدت زمان رسیدن به نتیجه  و نهایتا نتیجه را در فرم ها یادداشت کنند.

حسن ختام طرح بشری، اجرای بازی های بومی محلی از جمله هفت سنگ به میزبانی هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی لارستان بود.

خبرنگار و عکاس : سحر طاهری

 

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین