شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

مردم با مأمورین سرشماری کشاورزی همکاری کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: مأموران سرشماری کشاورزی سال ۹۳ به صورت الکترونیکی اطلاعات مربوط به بهره برداران زراعی، باغی، زنبورداران، پرورش دهندگان دام وطیور و گلخانه داران…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: مأموران سرشماری کشاورزی سال ۹۳ به صورت الکترونیکی اطلاعات مربوط به بهره برداران زراعی، باغی، زنبورداران، پرورش دهندگان دام وطیور و گلخانه داران را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار فارس از لارستان؛ علی اکبر نجیب زاده در مراسم گردهمایی مطلعین محلی سرشماری کشاورزی سال ۹۳ لارستان که امروز صبح در محل سالن اجتماعات شهید مهندس امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:  معتمدین و مطلعین محلی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و مروجان و مبلغان بخش کشاورزی در اطلاع رسانی و تشویق مردم برای همکاری با مأموران آمارگیر نقش اساسی را برعهده دارند و از آنان خواست درخصوص مشارکت و همدلی مردم بویژه روستائیان ، کشاورزان و دامداران و همکاری آنان با مأموران آمارگیر  در ارائه آمار صحیح و دقیق و قابل اتکاء تلاش نمایند.

وی افزود: با توجه به بحران کمبود آب و محدودیت در ذخائر، سرشماری کشاورزی برای حفظ و تقویت وتوسعه منابع موجود بخش کشاورزی حائز اهمیت بوده و شکوفایی و رونق کشاورزی و استمرار آن منوط به شناسایی و رفع نیازها در این بخش است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به این نکته که سرشماری کشاورزی در ایران هر ۱۰ سال یکبار صورت می گیرد؛ یاد آور شد: از مهمترین مزایای اجرای طرح سرشماری کشاورزی سال ۹۳ نسبت به سرشماری های دوره های قبل، رایانه ای بودن آن است که مأموران سرشماری به صورت الکترونیکی اطلاعات مربوط به بهره برداران زراعی، باغی، زنبورداران، پرورش دهندگان دام وطیور،گلخانه داران را جمع آوری می کنند.

وی تاکید کرد:  اهمیت سرشماری و آمار متقن تا به آنجا حائز اهمیت است که از سوی سازمان ملل سال ۲۰۱۳ به نام سال جهانی آمار نام گذاری شد.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی لارستان خاطر نشان کرد: تهیه، دسته بندی درست و دقیق داده های آماری و اطلاعات بخش کشاورزی و به روز رسانی بانک جامع اطلاعاتی این بخش نقش کلیدی در برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت ایفا می کند.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین