سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سهم لارستان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی چقدر است؟!

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس میزان سهم لارستان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی را تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان، سرهنگ پاسدار علی اکبر طحان در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی لارستان…

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس میزان سهم لارستان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی را تشریح کرد.

به گزارش میلاد لارستان، سرهنگ پاسدار علی اکبر طحان در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی لارستان با طرح پیشنهاد راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی در راستای شناسایی محرومیت‌ها و رسیدگی به این موارد، اظهار داشت: متولی رسیدگی به محرومیت در لارستان، کل مجموعه‌ها هستند تا با هم‌افزایی امکانات مسائل را حل کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان با همکاری پایگاه‌های مقاومت، دهیاری‌ها، ائمه جماعات در سطح روستاها نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی اقدام کرد، افزود: در این لیست با شناسایی مشکلات محرومین می‌توان نسبت به مسادل مبتلابه نظیر تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، بهسازی مسکن و غیره اقدام کرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اذعان به اینکه فرمانده سپاه لارستان این اختیار را دارد تا در قالب قرارگاه کوثر با تنظیم قراردادی به صورت مشارکتی مسائل و مشکلات را اجرا کرد، تصریح کرد: در قرارگاه امام حسن(ع) ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در موضوعات مختلف نظیر؛ آب شرب، آبخیز تا جالیز، لایروبی قنات، بسته شده

این مسئول با اشاره به اینکه ۶۰۰ رشته قنات در استان فارس می‌بایست لایروبی شود که سهم لارستان تاکنون فقط ۶ مورد بوده است، ادامه داد: ۵ هزار کیلومتر کانال سیمانی برای قنات‌ها انجام شده است که ۱۲۰۰ استخر ۲۰۰ مترمکعبی ذخیره آب کشاورزی صورت گرفته و ۴ هزار کیلومتر از استخر به باغات و مزارع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان با جهاد کشاورزی فارس قرارداد بسته شده است.

طحان با اذعان به اینکه طبق قرارداد با آبفا، بنا بر این بوده است که ۶۰۰ روستا را آبرسانی کنیم که این عدد پس از بررسی به ۴۱۲ روستا کاهش یافت و با هزینه‌ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان اجرا شود، خاطر نشان کرد: ۵۰ روستا از طرف لارستان معرفی شده که در تمامی زمینه‌های حفر چاه عمیق، تجهیز چاه، برق‌رسانی، احداث خط انتقال، ایجاد مخزن، اجرا شبکه داخلی و نصب آب‌شیرین کن و غیره را ما انجام می‌دهیم که یک نمونه پیشنهاد شده در لارستان روستای بریز است که درخواست آبفا حفر، تجهیز و برق‌رسانی چاه و ساخت مخزن ۲۰۰ مترمکعبی و احداث ۲ کیلومتر خط انتقال بوده و این پیشنهاد تأیید شده است.

وی با تقدیر از عملکرد اداره آبفا لارستان در زمینه معرفی پروژه‌های آبرسانی محرومیت‌زدایی، از تأیید ۴ پروژه در این حوزه در روستاهای کهنه‌برهان، مهرآباد، کریشکی و شرفویه خبر داد و یادآور شد: باید مسئول مستقیم اداره، فرماندار و نماینده مردم که مشکلات آبی دارند پروژه‌های خود را در اولویت قرار دهند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس  آموزش‌وپرورش مقرر بوده احداث ۲۵۵ مدرسه جدید  و ۲۰۰ نمازخانه در مدارس داشته باشد، ادامه داد: امکان‌سنجی، طراحی، نقشه و نظارت با دستگاه متولی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد داریم که برای لارستان ۳ پروژه در دیده‌بان، تنگه خورآب بنارویه و دنگز با هزینه نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: برای لارستان میزان تعداد پروژه باید بیشتر از این موارد باشد و اکنون فقط در حد شهرستان‌های کوچک پروژه تعریف شده است و باید از سطح استان با توجه به وسعت لارستان سهم بیشتری مطالبه کرد.

طحان با اذعان به اینکه در بحث بهسازی قنات از ۶۰۰ مورد در نظر گرفته شده برای استان فارس ۶ مورد از سمت لارستان معرفی و تأیید شده است، بیان کرد:‌ از ۵ هزار کیلومتر کانال‌های آبیاری استان فارس، فقط یک کیلومتر شامل لارستان شده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه از ۱۲۰۰ استخر فقط یک استخر قنات در شرفویه به لارستان اختصاص یافته است، ادامه داد: از ۴ هزار کیلومتر خط انتقال آب با لوله، یک خط حسن‌آباد دامچه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بنا شده ۱۰۰۰  خانه عالم در استان فارس ساخته شود که هنوز قرارداد آن در سطح اداره تبلیغات نهایی نشده است و از طرفی موضوع ساخت ۵۰۰ مسجد هم در نظر است که این مهم هم هنوز قرارداد آن با اوقاف به امضاء نرسیده است، گفت: ساخت مسکن معسرین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ۱۲۰۰ مورد برای استان فارس بوده که لارستان ۱۲۶ مورد سهم گرفته است و امکان افزایش سهم وجود دارد و از طرفی ساخت مسکن معسرین برای افراد بدون زمین با تهیه وام مدنظر است که ۲۰۰۰ سهمیه با همکاری مدیرکل راه‌وشهرسازی برای لارستان پیش‌بینی شده است.

طحان گفت: به پیش‌بینی احداث ۱۷۷ خانه بهداشت برای کل استان فارس در نظر گرفته شده است که فعلاَ برای لارستان پروژه‌ای تعریف نشده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به اینکه ۵۰۰ تُن قیر رایگان در سال گذشته برای احداث ورودی و خروجی راه‌های روستایی(متولی اداره راه)، بین مزارع(متولی جهاد کشاورزی) و محوطه‌سازی قبور شهدای گمنام(متولی بنیاد شهید) به لارستان اختصاص یافته است، اظهار داشت: در حال حاضر فقط ۴ پروژه از لارستان آنهم از سوی اداره راه ارسال شده است و بنیاد شهید و جهادکشاورزی هیچ گزارشی ارسال نکرده و این نوع عملکرد منجر به کاهش سهم قیر رایگان اختصاصی به لارستان می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیر شهرستان پروژه را معرفی می‌کند و سپس فرم درخواست را برای تأیید مدیر بالادستی استان ارجاع می‌دهد و با تأیید مدیرکل مربوطه و پیگیری مدیر شهرستانی در تأمین سایر بودجه‌های مورد نیاز، تفاهم‌نامه امضا و تحویل بسیج سازندگی استان فارس میشود، افزود: برای لارستان تفاهم‌نامه‌ای امضا نشده و این بدان معنی است که مورد تأیید تهران نیست و پروژه عملاَ از روند اداری خارج می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اذعان به اینکه بنای ما بر این بود که برای سال جاری نزدیک به هزار تُن قیر رایگان به لارستان اختصاص یابد ولی تاکنون فقط راهداری ۶۹۰ تُن درخواست داشته که آنهم بدون تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: ادارات بنیاد شهید، جهاد کشاورزی و راه می‌توانند نهایتاَ تا پایان هفته با تکمیل فرم‌های مربوطه، درخواست‌های خود را بدست ما برسانند.

این مسئول با اشاره به اینکه از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در اختیار استاندار فارس، قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، بنیاد علوی، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، عشایر، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی و غیره سهمی برای استان فارس در نظر گرفته‌اند که جمع همه اینها یک عدد دُرشتی می‌شود که می‌بایست سهمی هم برای لارستان اختصاص دهند، خاطر نشان کرد: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از سوی بسیج سازندگی اعطاء می‌شود و بقیه مواردی هم که ذکر شد، شرایطی بدین شکل دارند که پیگیری و اختصاص آن از سایر منابع نیاز به مطالبه مسئولین لارستان دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین