شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مقیمی: هدف از مطالبه گری، زیرسوال بردن عملکرد دولت نیست

رئیس شورای شهرستان لارستان، گفت: هدف ما درخصوص مطالبات مردم از مسئولین زیرسوال بردن عملکرد دولت یا مقامات اجرایی و اداری و ادارات دولتی نیست بلکه می‌خواهیم زودتر به نتیجه…

رئیس شورای شهرستان لارستان، گفت: هدف ما درخصوص مطالبات مردم از مسئولین زیرسوال بردن عملکرد دولت یا مقامات اجرایی و اداری و ادارات دولتی نیست بلکه می‌خواهیم زودتر به نتیجه برسیم و باری از روی دوش مسئولان برداشته شود.

به گزارش میلاد لارستان عبدالرحیم مقیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اهم فعالیت های این شورا در ۱۳ ماه گذشته پرداخت.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که نقش و جایگاه شوراها را در سطح شهرستان و در میان سایر ارگان های اداری نمایان کنیم، اظهار داشت: جایگاه شوراها یکی از مردمی‌ترین جایگاه در میان سایر ارگانهای کشور است.

رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان با تاکید بر اینکه روحیه مطالبه گری باید در مردم تقویت شود، تصریح کرد: خوشبختانه در یکسال گذشته از طرف سیستم اداری به خصوص فرمانداری که مادر ادارات و متولی هماهنگ کننده ادارات است.

وی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه با دعوت از شوراها برای حضور در جلسات مسئولین کشور، به جایگاه و نقش آنها به عنوان شورا توجه ویژه شده است و ما به هدفمان رسیده ایم، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف و اموراتی که در شورای شهرستان دنبال می‌شود این است که توان قدرت اجرایی در کنار توان قدرت شوراها قرار بگیرد.

این مسول با اشاره به اینکه هدف ما در خصوص مطالبات مردم از مسئولین زیر سوال بردن عملکرد دولت یا مقامات اجرایی و اداری و ادارات دولتی نیست بلکه می‌خواهیم زودتر به نتیجه برسیم و باری از روی دوش مسئولان برداشته شود، ادامه داد: همانطور که در هر شهر مسئولین برای ارتقای سطح امنیت و بهداشت و رفاه تلاش می کنند ما نیز همگام با آنها تلاش می‌کنیم که بتوانیم در روستاها این خدمات را به نحو احسن ارائه دهیم.

مقیمی با اذاعان به اینکه وقتی که جایگاه شوراها نمایان تر شود قطعاً می توان خدمات بیشتر و بهتری را ارائه کنیم اگر تمام مسئولین چه اجرایی و چه نظارتی، نماینده مردم در مجلس ، فرماندار و مسئولین ادارات، شوراها را در کنار خود ببینند و آنها را به عنوان یک بازوی توانمند محسوب کنند، یادآور شد: میزان اعتماد مردم نیز به مسئولین زیاد می‌شود و راهکارهای مناسب تری برای حل مشکلات مردم پیش روی مسئولین باز خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان شوراها سیاسی نیستند، افزود: ما آمده ایم خدمت کنیم و بی مزد و بی منت وظایف خودمان را انجام می دهیم و وابسته به هیچ نهاد اجرایی نیستیم.

مقیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شورای شهرستان چقدر بر روی  تخصیص بودجه ها نظارت دارد که عادلانه تقسیم شود؟، گفت: شورای شهرستان عضو کمیته برنامه ریزی شهرستان نیست که بتواند دخل و تصرفی داشته باشد یا اینکه اشرافیت بر توزیع اعتبارات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است گاهی رئیس شورای شهرستان به عنوان مهمان به کمیته برنامه ریزی شهرستان دعوت شود اما متاسفانه چه در توزیع اعتبارات، تملک اداری ، اعتبارات توازن و چه در اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز و  در اعتبارات فوق العاده ای که در فرمانداری با حضور رئسای  ادارات‌توضیع می شود، تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولین بلندپایه کشور این است که رئیس شورای شهرستان در هر شهرستان به عنوان نماینده شوراها در کمیته برنامه ریزی که مرکز توزیع اعتبارات بودجه‌های یک شهر است عضویت داشته باشد نه اینکه به عنوان مهمان حضور داشته باشد.

رییس شورای شهرستان لارستان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه هنوز نقاط زیادی از بخش مرکزی به عنوان منطقه محروم شناخته می شود چرا از بودجه هایی که به شهرستان اختصاص داده می شود صرف آبادانی این مناطق نمی‌گردد؟، بیان کرد: علت این است که اکثر روستاهای محروم فاقد کد محرومیت هستند چراکه اگر به عنوان روستای محروم شناخته شوند و کد محرومیت داشته باشند برای آنها اعتبارات در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم که اکثر روستاهایی که تحت پوشش محرومیت نیستند، آنها را به عنوان منطقه محروم شناسایی کرده و اعلام کنیم تا دولت هم  آنها را جزو مناطق محروم بشناسد.

مقیمی با اشاره به اینکه از ابتدا حداقل برای همین چهار سال یک برنامه‌ریزی ۴ ساله داشته ایم و در راستای همین برنامه ریزی ۴ ساله پیش می‌رویم تا به هدف برسیم، اذعان داشت: چون در اختیار ما نیست که بتوانیم برای نهادهای دولتی برنامه ریزی داشته باشیم سند چشم انداز نداریم.

وی تاکید کرد: سند چشم انداز ویژه دستگاه های دولتی، ویژه کمیسیون های‌ برنامه ریزی است  که برای مثال اعلام می کنند از این تاریخ تا سال آینده قصد داریم این پروژه را به انجام برسانیم.

مقیمی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها مهم ما در حال حاضر در زمینه گردشگری است و در این زمینه باید با جدیت کار شود و ما پیگیر هستیم، تاکید کرد: ایران ۶ برابر کشور مالزی میراث فرهنگی دارد اما در آمار جذب توریست و گردشگران ایران نسبت به این کشور از آمار بسیار اندکی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در زمینه جذب جهانگردان و حفظ آثار و رونق و بازسازی بناهای فرهنگی و تاریخی اقداماتی صورت بگیرد، ادامه داد: یکی از این اقدامات همایش اخیر تحت عنوان همایش احیاء برکه ها بود.

رییس شورای اسلامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه پراکندگی لارستان زیاد است، اذعان داشت: ۴۲ نفر عضو شورای شهر از ۸ شورای شهری داریم.

این مسوول اضافه کرد: ۴۲ شورای اسلامی روستا و عشایری داریم که تعدا اعضای آنها ۲۸۶ نفر می شود

خبرنگار؛ سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین