شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

از پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان چه می دانید؟

برای اطلاع از فعالیت های پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان مصاحبه ای با مسئول این مرکز انجام شده است که در زیر می آید: به گزارش میلاد لارستان، تاکنون با…

برای اطلاع از فعالیت های پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان مصاحبه ای با مسئول این مرکز انجام شده است که در زیر می آید:

به گزارش میلاد لارستان، تاکنون با افراد متعددی مصاحبه و گفتگو داشته‌ام. معمولاً آنچه برای انجام مصاحبه ها مد نظرم بوده و هست موفقیت افراد در یک زمینه خاص، نخبه و متفاوت بودن آنها است. اما اینبار گذشته از این خصوصیت ها، یک ویژگی به عنوان (تلاش شبانه روزی به معنای واقعی، بدون در نظر داشتن کوچکترین نفع شخصی و صرفاً برای خدمت رسانی به افراد جامعه) در وجود یک بانوی لارستانی نظرم را بسیار به خود جلب کرد، بنابراین تصمیم گرفتم در کنار گزارش خبری که از به ثمر رسیدن فعالیت های چند ساله این بانو ارائه می‌دهم با وی گفتگویی نیز داشته باشم.

خودتان را معرفی کنید و از سوابق و فعالیت های کاری خود بگویید:
رویا صمدی، کارشناس پرستاری، دارای ۱۰ سال سابقه تدریس در مقطع متوسطه دوم، ۲ سال به عنوان مراقب سلامت در مدرسه شبانه روزی و نمونه دولتی نرجس خاتون و آموزشگاه شهدای فرهنگی، ۱ سال معاونت پرورشی دبیرستان نرجس خاتون، ۲ سال کارشناس سلامت و هم اکنون نیز مسئولیت پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان را به عهده دارم.

از مراحل طی شده و کوششی که برای راه اندازی این پایگاه داشته اید بگویید؛
حدود ۳ سال پیش تلاشم را برای ایجاد و راه اندازی پایگاه سلامت دانش آموزی شروع کردم. با توجه به اینکه سالها به عنوان مراقب سلامت با مدارس همکاری داشتم یکی از دغدغه‌های همیشگی من ایجاد یک پایگاه هرچه تکمیل تر از نظر امکانات و هرچه تخصصی تر از جهت خدمات دهی به قشر دانش آموز بود. برای اجرای چنین برنامه‌ای گذشته از همکاری ادارات مربوطه، داشتن حمایت مالی هم از طرف دولت و هم از طرف خیرین لازم و ضروری بود، بنابراین باید هر روز و مداوم در راستای جذب این حمایت‌ها تلاش و پیگیری می‌کردم تا در کمترین زمان و با کیفیت هرچه بالاتر این پایگاه را راه اندازی می کردم. از ابتدای این راه دغدغه های ریز و درشت مربوط به پیشرفت کارها هر لحظه و هر روز و در هر شرایطی با من بود. ساعت کاری معینی برای من وجود نداشت معمولا اکثر اوقات زندگی شخصی ام نیز درگیر این مسائل بودم. از اموال شخصی و اوقات فراغتم در به ثمر رساندن این برنامه خرج می کردم. خوشبختانه با حمایت‌های تحسین برانگیز و بی دریغ خیرین شریف و نام آشنای لارستان بزرگ و همکاری و همیاری نهادهای اداری مربوطه *پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان در ۴ دی ماه امسال به طور رسمی افتتاح شد و آغاز به کار کرد.*

پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان چه خدماتی را ارائه می دهد:
کاردرمانی، فیزیوتراپی، ادیولوژی (شنوایی سنجی)، بد شنوایی، اپتومتری ( بینایی سنجی)، پزشکی عمومی، مشاوره و روانشناسی بالینی، دندانپزشکی، ارزیابی و معاینه اولیه به دانش آموزان ارائه می گردد، که *تمام این خدمات در این پایگاه رایگان است.*
در صورت لزوم مراجعین عزیز برای تکمیل دوره درمان به دیگر مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد. جلسات درمانی نیز در کلینیک ها با تعرفه کم و همراه با تخفیف است، در نتیجه پس از ارزیابی و تشخیص دانش آموزان رها نمی شوند و دوره درمان به دور از دغدغه مالی صورت می پذیرد.

ویژ گی های پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان:
این پایگاه دومین پایگاه سلامت دانش آموزی فعال در سطح کشور و استان است، و در بخش شنوایی و فیزیوتراپی و کاردرمانی تنها پایگاه فعال در سطح کشور است.
تمام اوقات سال حتی در تعطیلات تابستان نیز این مرکز فعال می باشد.
ساعات کاری این مرکز در دو نوبت صبح و عصر است. قابل ذکر است که بزودی سایت پایگاه سلامت دانش آموزی نیز راه اندازی خواهد شد.
صمدی از دو نکته بسیار مهم در باب ارائه خدمات این مرکز گفت: ۱_ در این مرکز علاوه بر قشر دانش آموز به کودکان در همه رنج سنی خدمات دهی انجام می پذیرد.
۲_ نه تنها فقط شهروندان لارستانی بلکه از تمام نقاط توابع لارستان و روستاهای اطراف می توانند مراجعه کنند.

اهداف و برنامه ها برای توسعه پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان:
از جمله برنامه هایی که برای آینده در نظر دارم این است که در بخش های دیگر پزشکی و پیراپزشکی، مثل فوق تخصص غدد، گفتار درمانی، و در زمینه های دیگر پزشکی نیز خدمات رسانی شود. روش نوبت دهی به صورت هوشمند و سامانه ای شود، همچنین با رایزنی هایی که به اتفاق ریاست اداره آموزش و پرورش آقای اسماعیلی داشته ایم در صدد آن هستیم که در مکانی درخور، ساختمانی به نام پایگاه سلامت دانش آموزی با کمک خیرین بزرگوار، و تعدادی از پزشکان نیک اندیش احداث شود.

خصوصیت های بارز شخصیتی خانم صمدی چیست؟
*در کل در هر سمت و منصبی که باشم دوست دارم متفاوت و بهترین باشم و کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.
* در کارم پشتکار بخرج می‌دهم و کاری را که شروع کرده ام نیمه تمام رها نمی کنم.
* تا حصول نتیجه تلاش می‌کنم و تعلل و کوتاهی نمی‌کنم.
* نا امید نمی‌شوم و از سختیهای مسیر هراسی ندارم.
*اهل ریسک هستم و در مقابل سختی ها از هدفم دست نمی کشم.
* از اموال شخصی خودم و اوقات فراغتم مایه می گذارم و بیشتر از حد وظایفم کار می کنم.

* اعتقادم این است که خداوند با من است و عزت و ذلت هم در دست و اراده او است.

در کنار تمام این خصوصیت های خوب خانم صمدی آنچه از ابتدای گفتگویمان توجه مرا به خود جلب کرد روحیه قوی قدردانی او از کسانی که در این راه وی را یاری کرده‌اند بود زیرا امکان گنجاندن لیست طولانی اسامی این افراد در اینجا امکان پذیر نیست و از او خواستم اجمالی تر اسامی را ذکر کند؛

صمدی از حمایت های نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، دکتر جعفر پور، مدیرعامل بنیاد هاشمی آقای اسماعیلی، ریاست اداره آموزش و پرورش آقای مهدی اسماعیلی، خیر محترم آقای هدایت پویا و تمام دوستان ، همکاران و عزیزانی که در این مسیر همکاری کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

آدرس پایگاه سلامت دانش آموزی لارستان:
میدان طاووس، ساختمان غدیر،
شماره تماس: ۰۷۱۵۲۲۴۶۰۳۵

خبرنگار؛ سحرطاهری

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین