پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جعفرپور:پُر کردن فضای مجازی از محتوای سالم فرهنگی جزو ضرورت‌ها است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پُر کردن فضای مجازی از محتوای سالم فرهنگی جزو ضرورت‌ها است و این زمینه و بستر وجود دارد تا با محتوای قابل تزریق و قابل…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پُر کردن فضای مجازی از محتوای سالم فرهنگی جزو ضرورت‌ها است و این زمینه و بستر وجود دارد تا با محتوای قابل تزریق و قابل بارگذاری در این بستر فنی و ساختاری باشد.  به گزارش میلاد لارستان به نقل از خانه ملت،‌ جمشید جعفرپور با تاکید بر لزوم راه‌اندازی فنی و محتوایی شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات جزو وظایف دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی است تا آن را هرچه سریعتر راه‌اندازی کنند که البته این امر با تاخیر مواجه شده است. نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در تشریح منظور از شبکه ملی اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات از دو بخش سخت‌افزاری و محتوا تشکیل شده که بخش ساختاری آن بر عهده وزارت ارتباطات است و در گزارش اعلامی وزیر به مجلس عنوان شد که ۸۰ درصد زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بخش محتوایی نیز باید دستگاه‌های فرهنگی مانند صدا و سیما، سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی ظرف محتوایی را پُر کنند، عقب ماندگی جدی مشاهده می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نقش شبکه ملی اطلاعات این است که به لحاظ فنی، امکان تاثیرگذاری و مدیریت این ارتباطات را به داخل کشور منتقل می‌کند و تسلط و حاکمیت مدیریت خارجی را منتفی خواهد کرد؛ همچنانکه در جلسه شورای عالی فضای مجازی که به ریاست رئیس جمهور و با حضور سران قوا تشکیل شد، این مطلب مورد تاکید فراوان قرار گرفت.

جعفرپور در خصوص موانع پیش روی محتواسازی گفت: به نظر می‌رسد برای رسیدن به این هدف تلاش نشده است در حالی که فضای مجازی علاوه بر دارا بودن محاسن، معایبی دارد و می‌تواند مخاطرات زیادی به لحاظ فرهنگی برای کشور داشته باشد که برای فائق آمدن بر آن باید تولید محتوای داخلی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پُر کردن فضای مجازی از محتوای سالم فرهنگی جزو ضرورت‌ها است و این زمینه و بستر وجود دارد تا با محتوای قابل تزریق و قابل بارگذاری در این بستر فنی و ساختاری باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین