نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه راهآهن جهرم از سه مسیر دنبال می شود، گفت: سه مسیر و یک ایستگاه در جهرم تعریف شده…
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه راهآهن جهرم از سه مسیر دنبال می شود، گفت: سه مسیر و یک ایستگاه در جهرم تعریف شده که شامل مسیر جهرم-شیراز-بوشهر و جهرم-شیراز-گلگهر سیرجان و جهرم-لار-بندرعباس است.
به گفته رضایی ساخت و اعتبار این پروژه با توافق قرارگاه «خاتمالانبیاء» و بخش خصوصی دنبال شده که باعث تسریع در انجام پروژه می شود. شاید بد نباشد بدانیم مسیرهای مدنظرر نماینده جهرم همگی در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود داشته و ردیف عملیاتی دارد.
عناوین پروژه های راه آهن در حوزه جهرم در قانون بودجه به قرار زیر است:
۱) احداث راه آهن گل گهر، نیریز، استهبان، فسا، شیراز و آنتنی داراب و داراب زادمحمود
۲) احداث راه آهن شیراز- بوشهر و خط آنتنی جهرم
۳) مشارکت در احداث راه آهن شیراز-جهرم- لار- بندرعباس
از سوی دیگر با نگاهی به پروژه های حوزه راه آهن لار در قانون بودجه ۱۴۰۰ دو مسیر وجود داشته است که عبارتند از:
۱) احداث راه آهن گل گهر، نیریز، استهبان، فسا، شیراز و آنتنی داراب و داراب زادمحمود، لار
۲) مشارکت در احداث راه آهن شیراز-جهرم- لار- بندرعباس
این در حالی است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ متاسفانه تنها مسیر مشارکتی شیراز-جهرم- لار- بندرعباس وجود داشته و مسیر آنتنی لار-زاد محمود اساسا در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است. با بررسی خبرنگار میلاد لارستان و پیگیری موضوع مشخص گردید که پروژه مذکور متاسفانه مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ ننموده و به همین دلیل از ردیف بودجه ریزی در قانون بودجه ۱۴۰۱ حذف گردیده است. موضوعی که جناب حسین زاده نماینده محترم مردم باید به جد در سال ۱۴۰۱ پیگیر اخذ آن باشد تا بتوان لااقل در بودجه ۱۴۰۲ که اوایل آذرماه ۱۴۰۱ به مجلس روانه میشود آن را اعمال نمود. به عبارت بهتر حدود ۷ ماه تا اخذ کمیسیون ماده ۲۳ جهت درج پروژه انتنی راه آهن لار-زادمحمود در بودجه ۱۴۰۲ فرصت باقی است. می طلبد که نماینده مردم با همکاری مسئولین محترم سازمان برنامه و بودجه فارس این مهم را پیگیری نمایند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه این پروژه منفعتش به هر ۵ شهرستان برمی گردد و نه تنها برای یک یا دو شهرستان است. پس اقدام عاجل باید…
حالا که تو بودجه ۱۴۰۰ بود،چقدر بودجه به اون تعلق گرفت و چقدر کار عملیاتی شد و چقدر پیشرفت داشت این پروژه؟؟
وقتی در لایحه بودجه برای راه آهن شیراز جهرم لار بندرعباس بودجه نوشتن دیگه چه نیازی به آنتنی زاهدمحمود لار هست هیچ توجیهی نداره
باسلام راه آهن لار زاهدمحمود همان لار بندرعباس هست چون مسیر اولیه که مطالعه شده بود از هرمو دومنطقه حفاظت شده می گذشت سازمان محیط زیست با آن مخالفت کرد و مسیر لار زاهد محمود که زمان مرحوم نخبه کلنگ آن به زمین زده بودند وقسمتی از زیرسازی انجام شذه بود جایگزین شد.
این تبعیض ها تا کی باید باشه و این ها را با ید جه به حساب آوریم؟ کم کاری مسئولین و ناتوانی مسئولین ، یا افزایش رقابت منفی و عقب ماندن لارستان یا نبود لابی گری توسط مسئولین لارستان یا……