
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهسازی راههای روستایی با تخصیصهای قطره چکانی سالیان سال طول میکشد گفت: دولت کمبود اعتبارات بهسازی راههای مواصلاتی را با…
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهسازی راههای روستایی با تخصیصهای قطره چکانی سالیان سال طول میکشد گفت: دولت کمبود اعتبارات بهسازی راههای مواصلاتی را با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در خصوص فاینانس داخلی جبران کند.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی در رابطه با وضعیت راههای کشور گفت: متاسفانه در سالهای اخیر توجه کمی به راههای موصلاتی و روستایی شده است از طرفی اعتبارات راه روستایی از سرفصل اعتبارات ملی حذف و در سر فصل اعتبارات اندک استانی تعریف شده که این امر نیز موجب کاهش اعتبارات برای بهبود وضعیت راههای میشود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبتهای معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه 11 هزار کیلومتر از جادههای کشور در شرایط مناسبی قرار ندارند که برای بهبود و نگهداری آنها به بیش از 20 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: خوشبختانه مجلس یازدهم از بدو آغاز فعالیت با هدف بهبود وضعیت راههای روستایی و معابر مواصلاتی موضوع اختصاص قیر رایگان را به تصویب رساند. امسال نیز در قانون بودجه توجه ویژه به این موضوع شده تا گامی برای بهسازی راههای مواصلاتی برداشته شود.
حسین زهی با بیان اینکه راه، زیرساختی بسیار مهم برای توسعه هر منطقه به شمار میرود، از این رو برای برخی پروژه های راهسازی اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه، با اعتباراتی که سالانه در بودجه برای بهبود وضعیت راهها در نظر گرفته میشود و همچنین با توجه به نحوه تخصیص قطره چکانی آن، پروژههای بازسازی، رفع نقاط حادثه خیز و استاندار سازی راهها پرترافیک کشور سالیان سال به طول میانجامد و امکان آغاز پروژه جدید نیز وجود ندارد.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید از ظرفیت ماده (56) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص فاینانس داخلی استفاده کرده و پروژه های نیمه تمام راههای مواصلاتی که با جان مردم سرو کار دارد را تکمیل کند. این ماده تا حدی میتواند جبران کننده کمبود اعتباراتی باشد که در حوزه راه و جاده با آن مواجه هستیم./
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
اجتماعی : معرفی نان سنتی محلی لارستان(تپ تپی) در جشنواره ملی نان کشور