
خبر خوش حسینزاده به «گراشیها»؛ جاده «چکچک» به طرحهای ملی پیوست. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، طرح ساخت جاده “چکچک” پس از سه سال…
خبر خوش حسینزاده به «گراشیها»؛ جاده «چکچک» به طرحهای ملی پیوست.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، طرح ساخت جاده “چکچک” پس از سه سال پیگیریهای مداوم مهندس حسینزاده بالاخره به طرحهای ملی پیوست و کد ماده ۲۳ از سوی سازمان برنامه و بودجه دریافت کرد.
شروع این طرح که از سال ۱۳۸۷ آغاز شد، تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته که بخش عمده آن نیز در سالهای گذشته و با پیگیریهای مهندس حسینزاده ساخته شد؛ به گونهای که در ابتدای دوره نمایندگی ۴ کیلومتر پیشرفت داشت و اکنون به ۱۷ کیلومتر رسیده است.
حسینزاده ابراز امیدواری کرد: با پیوستن جاده «چکچک» به طرحهای ملی، عملیات تکمیل این جاده سرعت یابد و در آینده نزدیک شاهد ساخت ۱۷ کیلومتر دیگر و اتصال کامل توابع به مرکز شهرستان گراش باشیم.
نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مراحل پیوستن این طرح به طرحهای ملی گفت: ابتدا مشاوری در حوزه مدیرکل راه و شهرسازی انتخاب و تمامی پیوستهای زیستمحیطی، پدافند غیرعامل، طرح توجیهی و محاسبات فنی و… با هزینهای بالغ بر ۳ میلیارد تومان در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ آماده شد.
وی افزود: در ادامه تاییدنامهها و تصویبنامههای مورد نیاز در سطح استان و کشور دریافت شد که مهمترین آن موافقت و امضای وزیر وقت راه و شهرسازی، مهندس اسلامی بود. پس از دریافت موافقتنامهها، طرح به سازمان برنامه و بودجه ارسال و در اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۱ کد ماده ۲۳ آن دریافت و جاده چکچک به طور رسمی به طرحهای ملی پیوست.
حسینزاده با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رستم قاسمی، از تلاشها و عنایتهای ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، استاندار فارس، مجمع نمایندگان فارس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان قدردانی کرد و گفت: از همراهی و همدلی امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر گراش نیز تشکر میکنم.
گفتنی است؛ جاده چکچک ۳۴ کیلومتر طول دارد که قسمت غربی شهر گراش را به سه راهی ارد متصل میسازد که با تکمیل آن مسیر دسترسی توابع به مرکز شهرستان آسانتر خواهد شد.
ف ۱۱۰
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
احداث جاده خوبه و کسی منکراون نیست ولی جناب دکتر حسین زاده بهتر نبود تمرکز و انرژیتان را روی جاده های مهمتر مثل گردنه بالنگستان ،جاده لار – شیراز ،جاده لار- بندر ویا جاده اوز- شرفویه میزاشتین
این جاده موجب پرت افتادن شهرستان اوز می شود واین شهرستان مهم را از رونق می اندازد. جاده چک چک ابتدا به عنوان راهی روستایی مطالعه ساخته شده است. باتوجه به کمبود اعتبارات ملی شایسته است مسئولین اولویت را به راههای مهم تر مانند شیراز جهرم لار بندرعباس ولار بستک بندرلنگه ولار گراش اوز خنج فیروزآباد بدهند که برای کل منطقه مفید است. برای احداث راه چک چک بهتر است از ظرفیت خیرین استفاده شود که الحمدلله در شهرستان گراش تاکنون منشا خیر بوده اند. بیشتر جاده های مهم شهرستان های اوز وخنج با همت خیرین این دو شهرستان ساخته شده یا در دست ساخت است که جدیدترین آنها راه کهنه اوز به شرف یه معروف به جاده مربط است که فاصله گراش و اوز برای رفتن به شیراز از طریق لار جهرم راکاهش می دهد.