چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

نشست تاریخ‌نگار برجسته لاری با فرماندار ویژه لارستان

دکتر محمدباقر وثوقی استاد دانشگاه و محقق، پژوهشگر و نویسنده با داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

دکتر محمدباقر وثوقی استاد دانشگاه و محقق، پژوهشگر و نویسنده با داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در این نشست دکتر محمد باقر وثوقی و داریوش دهقان در موضوعات مختلف به بررسی مسائل و مشکلات شهرستان پرداختند.

فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این نشست گفت: دکتر وثوقی یک چهره شناخته شده نه در سطح لارستان بلکه در کل کشور و فراتر از آن در سطح بین‌الملل، و باعث افتخار لارستان بزرگ و کشور ایران عزیز هستند.

داریوش دهقان تصریح کرد: آثار ایشان، آثاری نادر است که کمتر کسی در این حوزه به آن پرداخته، این که ما امروز نام خلیج فارس را با افتخار بیان می‌کنیم، مدیون آثار و پژوهش‌های ایشان هستیم. به خصوص در حوزه مردم‌شناسی که ایشان نقش اصلی در معرفی آن به دنیا داشته‌اند، این که با چه مشقت‌هایی مردم جنوب و لارستان بزرگ، این خطه را حفظ کرده‌اند از نتایج آثار ایشان است.

وی تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که مردم لارستان بزرگ در بیرون کردن پرتغالی‌ها از ایران در حدود ۱۰۰۰ نفر شهید داده‌ند، این نشانه غیرت مردم لارستان است.

فرماندار ویژه لارستان افزود: آقای دکتر وثوقی یکی از بزرگان و مفاخر لارستان بزرگ است و مانند ستاره درخشانی در میان آسمان زیبای لارستان می‌درخشد.

محمدباقر وثوقی زاده ۱۳۳۷ در لار؛ نویسنده، و استاد تاریخ دانشگاه تهران است.

کتاب وی تحت عنوان وصف خلیج فارس در نقشه‌های تاریخی در دومین دوره جشنواره فارابی و دیگر کتابش تحت عنوان اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران (همراه با منصور صفت‌گل) در نهمین دوره این جشنواره حائز رتبه برتر شدند.

وی همچنین در حوزه تاریخ میانه خلیج فارس و مناسباتش با چین پژوهش و تدریس می‌کند.

وثوقی مدرک کارشناسی تاریخ خود را از دانشگاه تربیت معلم، مدرک کارشناسی ارشد و دکترایش را از دانشگاه تهران اخذ کرده‌است.

پژوهشی در زبانشناسی لارستان، لارستان و جنبش مشروطیت، خنج گذرگاه باستانی لارستان، لارستان دفتر پژوهش های فرهنگی، اسناد و مکاتبات آیت‌الله سید عبدالحسین لاری، تاریخ مفصل لارستان، آیت الله لاری و جنبش مشروطه، تاریخ مهاجرت اقوام در خلیج فارس، تحولات سیاسی صفحات جنوبی ایران، ملوک هرموز، تاریخ خلیج فارس و ممالک همجوار، بررسی منابع و مآخذ تاریخ ایران پیش از اسلام، دزدان دریایی در خلیج فارس، جنگنامه قشم و جرون نامه، حزب برادران شیراز به روایت اسناد، وصف خلیج فارس در نقشه‌های تاریخی، ارج‌نامه احمدی، علل و عوامل جابجایی کانون‌های تجاری در خلیج فارس، تصحیح انتقادی مکاتبات دیوانی ایالت فارس و لارستان در دوره صفویه، پرتغالی‌ها در خلیج فارس، میراث دریانوردان ایرانی در بنادر چین و اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از مهمترین آثار دکتر محمدباقر وثوقی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین