
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و…
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دعوت احمد جباری نماینده مردم بستک و بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از پروژه درحال احداث محور بستک به لار بازدید کرد.
محور بستک به لار یک محور استراتژیک است که کریدور شمال به جنوب را به کریدور شرق به غرب ساحلی متصل میکند.
۷۰ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد که عملیات اجرایی اتوبان آن تا اتصال به تونل پاسخند در حال اجراست.
در این خصوص رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیری از جهرم به سمت لارستان شروع شده و در تلاش هستیم تا پایان سال آینده کل مسیر چهاربانده شود، اظهار داشت: جاده لارستان به سمت بستک با وجود ترافیک بالا، وضعیت نامناسبی داشت که خوشبختانه با پیگیریهای آقای جباری، کار چهاربانده کردن این محور در حال اجراست.
رضاییکوچی با اشاره به اینکه ماشینآلات در محور بستک به لار در حال فعالیت هستند و در تلاش هستیم فاصله لار تا بستک را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: کوه پردیس در طول مسیر قرار دارد و مطالعات اولیه برای احداث تونل انجام شود که با احداث آن فاصله لارستان تا بستک و در ادامه تا بندر چارک و جزیره کیش به حداقل میرسد.
وی این محور بسیار پرتردد، وضعیت نامناسب و تصادفات متعدد بوده است، خاطر نشان کرد: با احداث این پروژه باعث کاهش مصرف انرژی و صرفهجویی در وقت مسافران میشود و راه دسترسی هموطنان مرکز کشور و استان فارس به جزایر جنوبی تسهیل میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه چشمانداز ما تکمیل محور شیراز-جهرم-لار-بستک-بندر چارک به کیش است، اضافه کرد: با تلاش و همت و اراده نماینده مردم بستک در مجلس شورای اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی کشور شاهد اجرای این پروژه مهم و اساسی برای مردم ایران به ویژه جنوب کشور، استان فارس و هرمزگان هستیم.
ف ۱۱۰
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : پیروزی کشتی گیر لارستانی در هفته سوم لیگ برتر کشتی آزاد کشور
اخبار ویژه : آغاز عملیات اجرایی ساخت یک تقاطع غیرهمسطح جدید در جهرم
اخبار ویژه : آغاز مطالعات فنی تونل کوه پردیس در محور لار به بستک
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اجتماعی : تصادف نفتکش با پراید در محور کهورستان با دو کشته
اخبار ویژه : ۵۴ کیلومتر از محور جهرم-لار-بندرعباس تا پایان امسال آماده بهرهبرداری میشود
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : پیشرفت ۷۵ درصدی کارخانه قهوهسازی لارستان
اخبار ویژه : دیدار بروجردی با رئیس سازمان هواشناسی کشور
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اخبار ویژه : تصاویر| آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مرکز اسلامی استان فارس در لار
اجتماعی : بررسی روند توسعه پردیس علوم پزشکی لارستان
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اخبار ویژه : حجتالاسلام «مدیح» تکریم و حجتالاسلام «باوقار» معارفه شد
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اجتماعی : ورود کاروان ۲۵۰ نفره گردشگر به شهر لار+فیلم
اخبار ویژه : برنامههای هفته کتاب در ایران از «اوز» آغاز میشود
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : من برادران اهل سنتم را بدون شرط دوست دارم
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اجتماعی : کاروان ۹۰خودروی «کمپر» برای بار دوم به لار میآید
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اخبار ویژه : تصاویر| شرکت دانشجویان در کارگاه آموزشی الفبای نوآفرین
مطالعات کل مسیر لار بستک بندرلنگه سالها قبل توسط وزارت راه انجام و همه نقشه های آن در اداره کل راه و شهرسازی لارستان موجود است. متاسفانه هر مسیر چند بار مطالعه می کند مشاورین مختلف نقشه ها را آماده می کند ولی با توجه به اینکه مدت زیادی می گذرد و اجرا نمی شود و مسئولین عوض می شوند مجدد مطالعه می کنندوکلی اعتبار برای آن هزینه می کنند.
ای کاش به جای اجرای تونل پاسخند ،تونل کوه پردیس (پردی ) اجرا میشد