
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و…
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه جاده بستک به لار بازدید کرد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از بستکنیوز، محمدرضا رضاییکوچی نماینده مردم جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دعوت احمد جباری نماینده مردم بستک و بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی از پروژه درحال احداث محور بستک به لار بازدید کرد.
محور بستک به لار یک محور استراتژیک است که کریدور شمال به جنوب را به کریدور شرق به غرب ساحلی متصل میکند.
۷۰ کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد که عملیات اجرایی اتوبان آن تا اتصال به تونل پاسخند در حال اجراست.
در این خصوص رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیری از جهرم به سمت لارستان شروع شده و در تلاش هستیم تا پایان سال آینده کل مسیر چهاربانده شود، اظهار داشت: جاده لارستان به سمت بستک با وجود ترافیک بالا، وضعیت نامناسبی داشت که خوشبختانه با پیگیریهای آقای جباری، کار چهاربانده کردن این محور در حال اجراست.
رضاییکوچی با اشاره به اینکه ماشینآلات در محور بستک به لار در حال فعالیت هستند و در تلاش هستیم فاصله لار تا بستک را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: کوه پردیس در طول مسیر قرار دارد و مطالعات اولیه برای احداث تونل انجام شود که با احداث آن فاصله لارستان تا بستک و در ادامه تا بندر چارک و جزیره کیش به حداقل میرسد.
وی این محور بسیار پرتردد، وضعیت نامناسب و تصادفات متعدد بوده است، خاطر نشان کرد: با احداث این پروژه باعث کاهش مصرف انرژی و صرفهجویی در وقت مسافران میشود و راه دسترسی هموطنان مرکز کشور و استان فارس به جزایر جنوبی تسهیل میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه چشمانداز ما تکمیل محور شیراز-جهرم-لار-بستک-بندر چارک به کیش است، اضافه کرد: با تلاش و همت و اراده نماینده مردم بستک در مجلس شورای اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی کشور شاهد اجرای این پروژه مهم و اساسی برای مردم ایران به ویژه جنوب کشور، استان فارس و هرمزگان هستیم.
ف ۱۱۰
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : توسعه همکاریهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و بانک قرضالحسنه مهر ایران
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : ایران در گروه «چالش و شگفتی»؛ معرفی حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۶
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : مصاحبه با رقیه ارشادی؛ هنرمندی که تئاتر را علمی میفهمد و علمی آموزش میدهد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اخبار ویژه : سرپرست جدید آموزش و پرورش شهرستان جویم منصوب شد
اخبار ویژه : چهار دهه مطالبهگری برای اتصال لار به شبکه ریلی کشور
اخبار ویژه : تئاتر لارستان؛ روزی روزگاری| یعقوب رستگار لاری، نامی آشنا برای بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر لارستان
اخبار ویژه : سفر شهردار لار به دبی
اخبار ویژه : اقامه نماز طلب باران در شهرستان خنج
اخبار ویژه : «وقف» از هاروارد تا لارستان
اخبار ویژه : رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان منصوب شد
اخبار ویژه : مسیر پروازی لار–شارجه–لندن فعال شد
اخبار ویژه : درباره خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس چه میدانید؟!
اجتماعی : مشکلات مربوط به پروژههای خیرساز، حل شود
اخبار ویژه : پیشنهاد ناحیهبندی شهرداری لار به دو حوزه مستقل
اجتماعی : تصاویر|نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لارستان
مطالعات کل مسیر لار بستک بندرلنگه سالها قبل توسط وزارت راه انجام و همه نقشه های آن در اداره کل راه و شهرسازی لارستان موجود است. متاسفانه هر مسیر چند بار مطالعه می کند مشاورین مختلف نقشه ها را آماده می کند ولی با توجه به اینکه مدت زیادی می گذرد و اجرا نمی شود و مسئولین عوض می شوند مجدد مطالعه می کنندوکلی اعتبار برای آن هزینه می کنند.
ای کاش به جای اجرای تونل پاسخند ،تونل کوه پردیس (پردی ) اجرا میشد