رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نباید به دلیل مشکلات مالی برنامههای کودک را تحتشعاع قرار دهد، گفت: عادات غذایی کودکان در خطر تبلیغ خوراکیهای مضر قرار…
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی نباید به دلیل مشکلات مالی برنامههای کودک را تحتشعاع قرار دهد، گفت: عادات غذایی کودکان در خطر تبلیغ خوراکیهای مضر قرار گرفتهاند.
جمشید جعفرپور با انتقاد از تبلیغ خوراکیهای مضر در برنامههای کودک صداوسیما، گفت: از آنجا که هر نوع تبلیغی در برنامههای کودک میتواند تاثیر مستقمی در سبک زندگی و خلقیات کودکان داشته باشد، رسانه ملی باید با دقت و طمأنیه بیشتر به این مهم اقدام کند چراکه در پی این تبلیغات، عادات غذایی کودکان برای همیشه تحت شعاع قرار خواهد گرفت. نماینده مردم لارستان خنج، گراش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت روحی و جسمی کودکان بهعنوان سرمایههای این کشور باید برای همه مسئولان اعم از فرهنگی تا بهداشتی و… حائز اهمیت باشد چراکه اگر کودکان تنها از تغذیه مناسب و عادات غذایی سلام برخودار نباشند دچار مشکلات متعددی خواهند شد.
به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت وی با بیان اینکه رسانه ملی باید از طریق برنامههای خود سبک زندگی سالم را در جامعه تسری دهد، اضافه کرد: باید این سوال را از مسئولان مربوطه پرسید چرا شیر و دیگر خوراکیهای مفید در برنامههای کودک تبلیغ نمیشوند لذا باید از صدا و سیما خواست مشکلات مالی خود را از طرق دیگری حل کند و در بدترین شرایط مالی نیز برنامههای کودک و نوجوان را تحتشعاع قرار ندهد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه ملی باید برای کسب درآمد روشهای دیگری را امتحان کند، اضافه کرد: کودکان در بسیاری موارد قدرت تجزیه و تحلیل محتوا را ندارند لذا هر خوراک ذهنی که به آنها داده شود را جذب و در ذهن خود ثبت میکنند به همین دلیل خانواده و تمامی دستگاههای فرهنگی باید در رابطه با آنها با دقت و حساسیت رفتار کنند