چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

توسعه کارخانه سیمان لارستان نیازمند حمایت همه جانبه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم از شرکت سیمان لارستان بازدید کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان،…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم از شرکت سیمان لارستان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و دکتر حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی به همراه احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و فروزانی معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان از کارخانه سیمان لارستان بازدید کردند.

در این بازدید فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه کارخانه سیمان لارستان تا کنون توانسته ارزآوری خوبی را برای کشور و منطقه داشته باشد، گفت: طی چند سال اخیر بازدید های جداگانه ای را از این شرکت داشته ایم که با حضور ادارات ذیربط مسائل و مشکلات آنها بررسی و تا حدودی مرتفع شده است و امیدواریم هر چه سریعتر دیگر درخواست ها و مشکلات این کارخانه حل و فصل شود.

وی مشکل اصلی این کارخانه را تسهیلات بانکی برای طرح توسعه آن دانست و گفت: خدا را شکر قبلا تجهیزات کارخانه برای طرح توسعه خریداری شده است و در ادامه حمایت نماینده محترم، وزارت صمت، مسئولین شهرستان، بانک‌های عامل، سرمایه‌گذاران و مشارکت مردم می طلبد که این مهم اجرایی و عملیاتی شود تا انشاالله هرچه سریعتر طرح توسعه آن شروع شود.

حسنی با تاکید بر اینکه زمینه‌ها و بسترهای اولیه طرح توسعه کارخانه سیمان لارستان فراهم است؛ اضافه کرد: اقدام اساسی ما بایستی در راستای اشتغال جوانان، رونق تولید و ارزآوری در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه کار گازرسانی برای شرکت سیمان لارستان مراحل پایانی خود را می گذراند، گفت: ۵۰ درصد طرح توسعه شرکت سیمان، آماده است که باید همه دست به دست هم دهیم تا طرح توسعه شرکت سیمان لارستان که همان تولید ۴ هزار تنی است، گسترش و ارتقا یابد، چرا که مردم انتظار دارند شرکت سیمان توسعه و پیشرفت کند، تا انشاءالله تولید داخلی و اشتغال رونق بگیرد.

کارخانه سیمان لارستان تنها صنعت بزرگ منطقه است

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز راه پیشرفت و توسعه یک منطقه را ایجاد صنعت دانست و گفت: در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و برای رشد و توسعه صنعت، در ۴ شهرستان تلاش خواهیم کرد.

حسین زاده با بیان اینکه تنها صنعت بزرگ منطقه شرکت سیمان است که با یک فاز در حال فعالیت است افزود: موضوع صنعتی شدن منطقه را از ابتدای نمایندگی کلید زده ایم و اگر بخواهیم صنعتی شویم باید زیرساختها را درست نماییم.

نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در بخش دیگری از سخنان خود، عدم وجود فیلتراسیون در کارخانه سیمان را از آسیب‌های جدی دانست و گفت: عدم وجود فیلتراسیون سبب ایجاد مشکلات جدی برای مردم منطقه خصوصاً مردم کورده شده است. مردمی که پایه اولیه ایجاد این کارخانه را شکل داده‌اند درحال حاضر بیشترین آسیب را می‌بینند. از مسئولین کارخانه می‌خواهم هرچه زودتر این موضوع مهم را در دستورکار خود قرار دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین ضمن قدردانی از فعالیت‌های ثمر بخش این کارخانه، توسعه فاز دوم را از اهم موضوعات دانست و ابراز امیدواری داشت که با توسعه فاز دوم، اشتغال برای جوانان این مرز و بوم ایجاد گردد و مایه خیر و برکت برای منطقه باشد.

در ادامه درخشان مدیر داخلی کارخانه سیمان نیز مشکلات و درخواست های این کارخانه را از جمله ضعیف بودن تلفن همراه و اینترنت، افت ولتاژ برق، کمبود سوخت مازوت، افزایش بالای هزینه گازرسانی به شرکت، واکسینه کردن پرسنل کارخانه، و غیره بیان کرد.

پیش از این نشست نیز فرماندار و نماینده از بخش های مختلف شرکت سیمان لارستان بازدید کردند.

گفتنی است؛ شرکت سیمان لارستان (سهامی عام) در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده است و هم اکنون دارای یک خط تولید سیمان سفید به ظرفیت ۵۰۰ تن در روز در حال بهره‌برداری و یک پروژه طرح توسعه به ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز سیمان خاکستری در دست احداث است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین