دوشنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۴:۱۵
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: ...

آغاز برداشت هندوانه و طالبی از زمین‌های گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از کشت سالانه بیش از ۱۵۰۰ هکتار صیفی‌جات پاییزه و تابستانه در این شهرستان خبر داد، که زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و به‌طور میانگین…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از کشت سالانه بیش از ۱۵۰۰ هکتار صیفی‌جات پاییزه و تابستانه در این شهرستان خبر داد، که زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و به‌طور میانگین ۹۰۰ نفر را در زمان کشت و برداشت فراهم می‌کند.

به گزارش میلاد لارستان، مرادی به روابط عمومی جهادکشاورزی گفت: با اشاره به ظرفیت اقلیمی منحصربه‌فرد گراش، اقلیم منطقه به ما اجازه می‌دهد در طول سال همواره صیفی‌جات را به دو صورت کشت پاییزه و تابستانه داشته باشیم.

محصولاتی کنونی، مربوط به کشت‌های زیر پلاستیک و تونلی پاییز سال قبل است.

وی تصریح کرد: برداشت صیفی‌جات هر ساله از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد ادامه دارد. ابتدا محصولات کشت زیر پلاستیک (تونلی) به صورت نوبرانه و سپس محصولات کشت در فضای آزاد به بازار عرضه می‌شوند.

عمده محصولات صیفی شهرستان را هندوانه، گوجه، خیار سبز، بادمجان، طالبی، خربزه، خیار چمبر و شاه پسند اعلام کرد و گفت: پس از پایان برداشت فعلی در اواسط تابستان، معمولاً گوجه و شاه پسند به عنوان صیفی‌جات تابستانه مجدد کشت می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان را عدم فروش محصول با قیمت مناسب دانست و تأکید کرد: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی تسهیلات مناسبی پرداخت می‌کنیم.

متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین