جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چراغ سبز میراث فرهنگی لارستان برای همکاری با وزارت خارجه!

میلاد لارستان: در پی انتشار مطلبی با عنوان «وزارت امور خارجه آمادگی راه اندازی نمایشگاه دائمی اسناد تاریخی لارستان را دارد» درخصوص درخواست نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان برای اختصاص…

میلاد لارستان: در پی انتشار مطلبی با عنوان «وزارت امور خارجه آمادگی راه اندازی نمایشگاه دائمی اسناد تاریخی لارستان را دارد» درخصوص درخواست نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان برای اختصاص مکانی مناسب جهت راه اندازی نمایشگاه دایمی اسناد باارزش تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی لارستان بزرگ، این موضوع از طرف خبرنگار میلاد لارستان از طریق سیما علویه ریییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان مورد پیگیری قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت: صدور مجوز ایجاد گنجینه ها موزه های خصوصی و دولتی با سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی با بیان اینکه در رایزنی هایی که با مسوول محترم نمایندگی وزارت خارجه انجام گرفت، سه مکان به آنها پیشنهاد شد، افزود: با توجه به وجود موزه آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) در حسینیه اعظم، در راستای تکمیل این موزه و همچنین بهره مندی این مکان از سالنی به متراژ ۳۰۰ متر، با موافقتی که از طرف بیت شریف آیت اللهی صورت گرفته شده است، این مکان بهترین نقطه برای راه اندازی نمایشگاه دایمی اسناد تاریخی است.

وی بیان کرد: برای این مهم ۲ مکان دیگر شامل باغ نشاط و مدرسه زمانی پیشنهاد داده شده است که فعلا مورد تایید دوستان در وزارت خارجه قرار نگرفته است.

علویه با بیان اینکه هنوز از تعداد اسناد، قدمت و محتوای آن اطلاعاتی در اختیار میراث فرهنگی قرار نگرفته است، تصریح کرد: میراث فرهنگی آمادگی دارد در صورت ارسال فایل رایانه ای مربوط به اسناد، بطور کاملا رایگان در تمامی زمینه های آماده سازی مکان، طراحی، چیدمان و… با کمک مسوولان لارستان این نمایشگاه دایمی و موزه را راه اندازی کند.

رییس میراث فرهنگی ادامه داد: تجربه علمی و عملی درخصوص مرمت اسناد و نسخ خطی، نسخه خوانی، آرشیوبندی و ارزش گذاری نسخ و ….غیره را در سالیان گذشته زیر نظر اساتید برجسته آستان قدس رضوی پشت سر گذاشته است و به صورت عملی در مرکز اسناد و موسسه فرهنگی هنری حضرت آیت اللهی(ره) در سه سال اخیر فعالیت دارد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون درخصوص مکان های پیشنهادی پاسخی از سوی نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان دریافت نکرده است، ابراز امیدواری کرد کار ارزشمند راه اندازی موزه دایمی اسناد تاریخی با همکاری و همراهی وزارت خارجه که نشان از هویت درخشان خطه لارستان بزرگ است، به نتیجه برسد.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “چراغ سبز میراث فرهنگی لارستان برای همکاری با وزارت خارجه!”

  1. رسول احمدلو گفت:

    باسلام و احترام خدمت مسولین محترم سایت میلاد لارستان.
    با تلاش های مدیرارجمند محترم بنیاد لارشناسی جناب اقای حاج محمد زارع و فرهیخته گرامی و ارجمند شهر لار جناب اقای سید حیدر قرشی حدود دو هزار صفحه سند تاریخی.در ۵جلد(در موضوعات مختلف فرهنگی. سیاسی.اجتماعی.اقتصادی)از مراکز ارشیوی سراسر کشور گرداوری شده است. این حقیر حدود دو هزار صفحه سند تاریخی دیگر از مراکز ارشیوی کشور جمع اوری نموده ام. انشالا در اولین فرصت تقدیم بنیاد لارشناسی خواهم نمود.
    در پایان یک گلایه و یک پیشنهاد به مسولین لارستان دارم. اگر واقعا به فکر تاریخ و فرهنگ لارستان بودید حداقل یکبار به بنیاد لارشناسی تشریف می بردید و با کارهای انجام شده درباره اسناد مطالعات لارستانی اشنا می شدید.
    پیشنهاد: هیچ مرکز و موسسه یا بنیادی در منطقه لار همانند بنیاد لارشناسی ؛نیرو. قدرت و توان جمع اوری و مطالعه درباب سند شناسی ندارد. به جای کاغذ بازی و پیشنهاد به مراکز و سازمانها با مسولین محترم بنیاد لارشناسی تماس بگیرد و…..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین