
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد عملیات احداث راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس خبر داد. به گزارش میلاد لارستان محمدرضا رضایی کوچی در گفتوگو با…
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد عملیات احداث راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس خبر داد.
به گزارش میلاد لارستان محمدرضا رضایی کوچی در گفتوگو با ایرنا درباره توسعه راهآهن گفت: در حوزه شبکه ریلی کشور ما باید امروز حداقل ۳۰درصد بار و مسافر را طبق برنامه بالادستی برنامه پنجم و ششم توسعه از طریق ریل جابهجا کنیم، اما در حال حاضر کمتر از ۱۰درصد است.
رضایی با تأکید بر اهمیت موضوع احداث خط راهآهن در اذهان عمومی، افزود: اعتقاد داریم باید در کنار حملونقل هوایی بهعنوان ایمنترین وسیله جابهجایی، حملونقل ریلی بهعنوان وسیلهای ارزان و ایمن، توجه شود.
وی با بیان اینکه راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کد اعتباری است، اضافه کرد: با این اعتبار مختصر و اندک نمیتوان گفت این پروژه فردا شروع میشود و به نتیجه میرسد، اما احداث این راهآهن در دستور کار قرار گرفته و امید میرود در آینده با تخصیص اعتبارات موردنیاز عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شود.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهآهن بندرعباس-لارستان-جهرم به شیراز برای کشور بسیار مهم است و میتواند منطقه جنوب را به مرکز استان و در پی آن به راهآهن شیراز به کرمان و گلگهر و همچنین اصفهان به مرکز کشور وصل کند.
رضایی گفت: پیمانکار جدید راه آهن جهرم ۲۰ شهریور ماه مشخص میشود و احداث این راهآهن شروع مجدد شروع به کار خواهد کرد.
ف 110
اخبار ویژه : دانشگاهها و مدارس فارس، فردا مجازی شد
اخبار ویژه : پیروزی کشتی گیر لارستانی در هفته سوم لیگ برتر کشتی آزاد کشور
اخبار ویژه : آغاز عملیات اجرایی ساخت یک تقاطع غیرهمسطح جدید در جهرم
دستهبندی نشده : خانهای کوچک با ۵۷ دختر در لار
اخبار ویژه : آغاز مطالعات فنی تونل کوه پردیس در محور لار به بستک
اخبار ویژه : ۵۴ کیلومتر از محور جهرم-لار-بندرعباس تا پایان امسال آماده بهرهبرداری میشود
اجتماعی : تصادف نفتکش با پراید در محور کهورستان با دو کشته
اخبار ویژه : تئاتر لارستان، روزی روزگاری…/گفتوگو با خالد اسلوب؛ بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر لارستان
اخبار ویژه : پیشرفت ۷۵ درصدی کارخانه قهوهسازی لارستان
اخبار ویژه : دیدار بروجردی با رئیس سازمان هواشناسی کشور
اخبار ویژه : تصاویر| بازگشایی آزمایشی ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور لار–بندرعباس
اخبار ویژه : هماندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش برای دانشگاه شدن
اخبار ویژه : تصاویر| آئین تکریم و معارفه مدیر جدید مرکز اسلامی استان فارس در لار
اجتماعی : بررسی روند توسعه پردیس علوم پزشکی لارستان
اجتماعی : تصاویر| مراسم نماز طلب باران در لار(۲)
اجتماعی : یک فوتی و سه مصدوم در تصادف زنجیرهای جاده لار به بندرعباس
اخبار ویژه : حجتالاسلام «مدیح» تکریم و حجتالاسلام «باوقار» معارفه شد
اجتماعی : ورود کاروان ۲۵۰ نفره گردشگر به شهر لار+فیلم
اجتماعی : من برادران اهل سنتم را بدون شرط دوست دارم
اخبار ویژه : برنامههای هفته کتاب در ایران از «اوز» آغاز میشود
اجتماعی : تصاویر| دعا برای باران در لار
اخبار ویژه : کسب نشان طلای مسابقات کشتی آزاد دانشجویان کشور توسط کشتی گیر لارستانی
اخبار ویژه : سفر مشترک و بیسابقه سه نماینده جنوب فارس و غرب هرمزگان از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : تلاش هماهنگ نمایندگان جنوب برای رفع تنش آبی/ بازدید از منطقه ویژه پارسیان و لامرد
اخبار ویژه : تجلیل از بانوی لارستانی در کردستان
اجتماعی : ماجرای تصاویر منتشر شده از شکار در لارستان چه بود
اجتماعی : تصاویر|مانور زلزله در لارستان
اجتماعی : کاروان ۹۰خودروی «کمپر» برای بار دوم به لار میآید
اجتماعی : لار آماده پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو است
اخبار ویژه : تصاویر| شرکت دانشجویان در کارگاه آموزشی الفبای نوآفرین
فریب این سیاست بازی نماینده جهرم را نخورید . با استفاده از کد راه آهن شیراز جهرم لار بندرعباس ایشان توانسته است، اعتبار چند صد میلیاردی بگیره و قراره راه آهن از شیراز به جهرم بیاد و از اونجا به راه آهن در دست احداث شیراز نی ریز گل گهر سیرجان و بندرعباس وصل بشه و در عمل سر لار بی کلاه می مونه. اگر راست آزمایی نمایید ، پس باید ساخت همین راه آهن ،همانند ردیف یا کد اعتباری احداث باند دوم جهرم لار بندر ، هم از بندر هم از لار و هم از جهرم جاده سازی شروع بشود،چون این کد اعتباری مختص جهرم یا لار یا فقط بندرعباس نیست
زمانی جناب دکتر جعفرپور اعلام کردن لار به راه تهن سراسری وصل شد ولی بعد فهمیدیم باید حدودا. ۱۷۰ کیلومتر برویم تا به یک ایستگاه در بیابان برسیم ان هم در جاده ای خراب . که رفتن به ایستگاه بندرعباس بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه تر از رفتن به ایستگاه راه اهن زاهد محمود است…حال خودتان مقایسه کنید پیگیری نماینده جهرم کجا و این کجا
بله در ظاهر راه اهن شیراز جهرم لار بندرعباس هستش.ولی در واقعیت همانطور که در خبر گفته شده شیراز جهرم گلگهر سیرجان بندرعباس هستش . و عملا راه اهن شیراز جهرم بسمت لار و بندر بعد از اجرای این طرح منتفی میشه .چون دیگه نیازی نیست مجدد شیراز به بندر از طریق لار وصل بشه