نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد عملیات احداث راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس خبر داد. به گزارش میلاد لارستان محمدرضا رضایی کوچی در گفتوگو با…
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی از شروع مجدد عملیات احداث راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس خبر داد.
به گزارش میلاد لارستان محمدرضا رضایی کوچی در گفتوگو با ایرنا درباره توسعه راهآهن گفت: در حوزه شبکه ریلی کشور ما باید امروز حداقل ۳۰درصد بار و مسافر را طبق برنامه بالادستی برنامه پنجم و ششم توسعه از طریق ریل جابهجا کنیم، اما در حال حاضر کمتر از ۱۰درصد است.
رضایی با تأکید بر اهمیت موضوع احداث خط راهآهن در اذهان عمومی، افزود: اعتقاد داریم باید در کنار حملونقل هوایی بهعنوان ایمنترین وسیله جابهجایی، حملونقل ریلی بهعنوان وسیلهای ارزان و ایمن، توجه شود.
وی با بیان اینکه راهآهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کد اعتباری است، اضافه کرد: با این اعتبار مختصر و اندک نمیتوان گفت این پروژه فردا شروع میشود و به نتیجه میرسد، اما احداث این راهآهن در دستور کار قرار گرفته و امید میرود در آینده با تخصیص اعتبارات موردنیاز عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شود.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهآهن بندرعباس-لارستان-جهرم به شیراز برای کشور بسیار مهم است و میتواند منطقه جنوب را به مرکز استان و در پی آن به راهآهن شیراز به کرمان و گلگهر و همچنین اصفهان به مرکز کشور وصل کند.
رضایی گفت: پیمانکار جدید راه آهن جهرم ۲۰ شهریور ماه مشخص میشود و احداث این راهآهن شروع مجدد شروع به کار خواهد کرد.
ف ۱۱۰
فریب این سیاست بازی نماینده جهرم را نخورید . با استفاده از کد راه آهن شیراز جهرم لار بندرعباس ایشان توانسته است، اعتبار چند صد میلیاردی بگیره و قراره راه آهن از شیراز به جهرم بیاد و از اونجا به راه آهن در دست احداث شیراز نی ریز گل گهر سیرجان و بندرعباس وصل بشه و در عمل سر لار بی کلاه می مونه. اگر راست آزمایی نمایید ، پس باید ساخت همین راه آهن ،همانند ردیف یا کد اعتباری احداث باند دوم جهرم لار بندر ، هم از بندر هم از لار و هم از جهرم جاده سازی شروع بشود،چون این کد اعتباری مختص جهرم یا لار یا فقط بندرعباس نیست
زمانی جناب دکتر جعفرپور اعلام کردن لار به راه تهن سراسری وصل شد ولی بعد فهمیدیم باید حدودا. ۱۷۰ کیلومتر برویم تا به یک ایستگاه در بیابان برسیم ان هم در جاده ای خراب . که رفتن به ایستگاه بندرعباس بسیار مناسبتر و مقرون به صرفه تر از رفتن به ایستگاه راه اهن زاهد محمود است…حال خودتان مقایسه کنید پیگیری نماینده جهرم کجا و این کجا
بله در ظاهر راه اهن شیراز جهرم لار بندرعباس هستش.ولی در واقعیت همانطور که در خبر گفته شده شیراز جهرم گلگهر سیرجان بندرعباس هستش . و عملا راه اهن شیراز جهرم بسمت لار و بندر بعد از اجرای این طرح منتفی میشه .چون دیگه نیازی نیست مجدد شیراز به بندر از طریق لار وصل بشه