شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0
معاون وزیر از وعده 300 میلیارد تومانی تهاتر نفت برای جاده مرگ خبر داد:

با فرض جذب 500 میلیارد تومان اعتبار، سالانه 70 کیلومتر از مسیر محور جهرم-لار-بندرعباس دوبانده میشود

فرماندار ویژه لارستان با دكترخیرا… خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار ویژه لارستان با دكترخیرا… خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش  میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، پیرو هماهنگی نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان در تهران با دكترخیرا… خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست که سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی و ابوالحسن محمودی رییس دفتر نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در تهران نیز حضور داشت، داریوش دهقان خواستار تسریع در اتمام دو بانده شدن جاده جهرم، لارستان بندرعباس و لارستان بستک شد.

خیرا… خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم قول مساعد داد که در سریع ترین زمان ممکن درخواست های مطرح شده از سوی فرماندار ویژه لارستان را به جد به ویژه در زمینه اجرای طرح چهار خطه جهرم، لارستان، بندرعباس مورد توجه قرار دهد.

خادمی، با اشاره به ضرورت و اهمیت این مسیر ترانزیتی و شاهراه حیاتی در جنوب کشور نیز گفت: یک افق چهارساله و تا ۱۴۰۴ برای اتمام این طرح پیش بینی شده که سالانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از این محور بهره برداری می‌شود  و زیر ترافیک می رود.

وی یادآور شد: طول محور شیراز ، جهرم، لارستان، بندرعباس ۵۵۰ کیلومتر است که استان های فارس و هرمزگان را به هم متصل می کند و در حقیقت این جاده محور شریانی و ترانزیتی از هرمزگان به سمت استان فارس ، مرکز و دیگر استان های جنوبی کشور محسوب می شود.

وی اتمام این جاده ملی را اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه ساخت راه های کشور دانست و تاکید کرد: طول این محور از حد فاصل شیراز به جهرم ۱۶۰ کیلومتر است که به بهره برداری رسیده و زیر ترافیک رفته است. همچنین طول این محور از جهرم به سمت بندرعباس نیز ۳۹۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۱۳۰ کیلومتر آن از هر دو سمت نیز به اتمام رسیده و زیر ترافیک رفته است.

همچنین ۱۶۰ کیلومتر از سمت جهرم، لارستان، بندرعباس نیز هم اینک در حال اجراست که به عنوان اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی تصریح کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای چهار خطه کردن این محور مهم شریانی کشور این است که سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن را به اتمام برسانیم و زیر بار ترافیک ببریم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهمی که باعث عدم پیشرفت این پروژه شده تأمین منابع مالی است و با پیگیری‌های انجام شده برای اتمام این پروژه از طریق تهاتر نفت و تسهیلات بانکی تامین مالی ‌می‌شود.

  در این نشست مقرر شد تا یک ماه آینده، جهت برگزاری قطعات باقیمانده محور جهرم، لارستان، بندرعباس که بدون پیمانکار است، مناقصه آن برگزار شود. همچنین مقرر شد تا آخر امسال مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال جهت دوبانده کردن این محور از طریق ماده ۵۶  و  تهاتر نفتی تامین بودجه ‌شود.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

1 Responses to “با فرض جذب 500 میلیارد تومان اعتبار، سالانه 70 کیلومتر از مسیر محور جهرم-لار-بندرعباس دوبانده میشود”

  1. ناشناس گفت:

    سرانجام ما در اين گزارش خبري نفهميديم مسافت شيراز-لار و شيراز-بندرعباس چند كيلومتر است ؟ ايا شما فهميديد؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین