قطعه اول راهآهن جهرم به طول سی کیلومتر با حضور پنج اکیپ فنی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در حال انجام است….
قطعه اول راهآهن جهرم به طول سی کیلومتر با حضور پنج اکیپ فنی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در حال انجام است.
جلسه بررسی روند و مسائل و مشکلات پروژه راه آهن جهرم با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم، دکتر رضایی نماینده مردم جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس و مهندس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر مدبر امام جمعه جهرم با بیان اینکه خوشبختانه شاهد اجرای راهآهن جهرم هستیم. پروژهای که آرزوی چندین ساله مردم شهرستان است و برای توسعه و پیشرفت شهرستان کار بزرگی است، اظهار کرد: راه آهن به هر منطقهای که وارد شود توسعه روزافزون را به آن منطقه وارد خواهد کرد. همچنین امروزه مطمئن شیوه حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است.
وی با بیان اینکه نقش دکتر رضایی در این پروژه نقش ویژهای است، افزود: باید هم قدردان ایشان باشیم و هم به ایشان خداقوت بگوییم. قطعا این پروژه ذکر خیری در آینده برای ایشان خواهد بود و ماندگار است.
در این نشست همچنین نماینده مردم جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور حضرت حجتالاسلام و المسلمین دکتر مدبر امام جمعه محترم در بازدید از این پروژه قوت قلبی برای مسئولین، پیمانکاران و نیروهای شاغل در این پروژه است و قطعا انگیزه برای تسریع در اجرای این پروژه را بیشتر خواهد کرد.
رضایی افزود: میدانم که پیمانکاران روزهایی سختی را تحمل می کنند و معتقدم پیمانکاران سرمایه هایی برای کشور هستند و نباید به آنان آسیب وارد شود و در شرایط سخت هم بایستی از آنان مواظبت کرد تا زحمت هایی که سالهای کشیدند تا به یک پیمانکار رتبه یک تبدیل شود از بین نرود.
وی با اشاره به اینکه منابع مورد نیاز ۴ کریدور اصلی کشور از جمله محور شیراز به خفر به جهرم به بوشهر، در قالب فروش نفت تامین میشود، تصریح کرد: این اتفاق موجب سرعت بخشی به پروژه ها از جمله پروژه راه آهن بوشهر، شیراز و جهرم میشود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماکنون پنج اکیپ فنی در حال انجام پروژه هستند. به زودی منابع جدیدی برای راه آهن جهرم تزریق میشود و با افزایش تجهیزات و ماشین آلات این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه از خفر به سمت شیراز نیز در سال جاری آغاز خواهد شد.
لازم به ذکر است قطعه اول راهآهن جهرم به طول سی کیلومتر با حضور پنج اکیپ فنی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصد در حال انجام است. همزمان دو قطعه از شیراز به سمت جهرم نیز در حوزه راه شیراز و کوار نیز در حال انجام میباشد.
به گزارش میلاد لارستان، انتظار میرود جناب حسینزاده بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با انجام رایزنی با مدیران وزارت راه و شهرسازی و همچنین هماهنگی با نماینده جهرم بعنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس، پیگیر طرح ریلی لارستان باشد تا بتوان این طرح ملی را پس از سالها رکود که بخشهایی از آن در طی دهههای گذشته انجام شده است، مجددا فعال تا بتوان این پروژه مهم را همزمان کرد.
ف ۱۱۰
فعلا که انرژی منطقه. روی رقابت با لامرد وسایر مناطق صرف میشود وخبری از جاده خوب نیست تا چه رسد به راه آهن اما جهرم ولامرد. حساب شده. دارند کار میکنند وتا چند سال دیگر. با لار قابل مقایسه نیستند
من تعجبم چرا همه چیزدر لارستان شروع میکنند و لی ادامه نمی دهد اولین راه آهن استان فارس (در لارستان ایستگاه زاهد محمود بوده و حتی شیرازمرکز استان هم بعد از آن به خط ریلی متصل شده ) امان از کارشکنی و سنگ اندازی و شاید هم بی کفایتی مسئولین لارستان