جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

از بزرگ‌ نیک‌اندیشان لارستان، خانواده‌های استوار و جهانشاه تجلیل شد

همایش اندیشه‌های استوار با هدف تجلیل از اقدامات نیک‌اندیشانه خیرین بزرگ لارستان، خانواده‌های جهانشاه و استوار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، در شامگاه پنجشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ تالار وحدت…

همایش اندیشه‌های استوار با هدف تجلیل از اقدامات نیک‌اندیشانه خیرین بزرگ لارستان، خانواده‌های جهانشاه و استوار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، در شامگاه پنجشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳ تالار وحدت شهر لار میزبان برگزاری یک همایش متفاوت با عنوان «اندیشه‌های استوار» به منظور تجلیل از بزرگ نیک‌اندیشان لارستان؛ زنده یاد حاج محمد جهانشاه، حاج ماندنی استوار و حاج رضا استوار بود.

 

ثبت ۱۲۱ هزار گذرنامه از مردم لارستان فقط در کشور امارات

این مراسم با حضور علاءالدین بروجردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر موسوی‌لاری، حاج حسن‌آقا آیت‌اللهی، جمعی زیادی از خیرین و اقشار مختلف مردم برگزار شد‌

در این مراسم، علاءالدین بروجردی نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خانواده استوار و جهانشاه به پاس کارهای خیری که صورت داده اند گفت: سنت حسنه کار خیر در واقع اجرای دستورات الهی و اسلامی است و در جامعه اسلامی ما یکی از سنت های حسنه احساس مسئولیت و شور مردم در جهت کمک به هم نوعان خود است. 

بروجردی افزود: این فرهنگ اسلامی و دستور پیامبر عظیم الشان ماست که تربیت یافتگان این مکتب بدینگونه می اندیشند و عمل می کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه کسانی هستند که دارای ثروت های سرشاری بوده اما توفیق کار خیر را ندارند ادامه داد: خیلی مهم است که در این دورانی که خداوند مقدر نموده و در این دنیا حضور داریم خدمتی ماندگار در جهت خدمت رسانی به مردم صورت دهیم که این اتفاق توسط خانواده استوار و جهانشاه به خوبی رخ داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس زندگی می کنند بنا بر آمار بالغ بر ۱۲۱ هزار گذرنامه ثبت شده فقط در امارات از آمار مردم منطقه ثبت شده است که این افراد نقش بسیار مهمی را در ایجاد آبادانی و شکوفایی در کشورهای حوزه خلیج فارس داشته اند و در واقع وقتی که اندیشه خیر، کمک، تلاش و کوشش در کار باشد آثار ماندگاری در پی خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور دیده نمی شود که در هر شهر و روستای آن اثری عظیم و ماندگار توسط خیرین باقی مانده است گفت: در منطقه ما مرزها کنار رفته و شیعه و سنی با یکدیگر برادری دارند که این توفیق شایسته شکر الهی است.

 

مردم منطقه لارستان از روی احساسات کار خیر نمی‌کنند

در ادامه فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه لارستان بزرگ دریایی از ظرفیت های خفته است که باید بیدار شود گفت: برخی از این ظرفیت ها در کشور کم‌نظیر یا بی‌نظیر است که اگر ظرفیت‌ها احیا شود می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از برخی چالش ها نحات دهد.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت ها که برای مردم لارستان عادی شده تغییر فکر و اندیشه است و بزرگان زیادی در این منطقه تلاش کرده تا اندیشه‌ها را تغییر داده و کار خیر را نهادینه کنند.

دهقان با عنوان اینکه از کوچک و بزرگ و روحانی و غیرروحانی در این منطقه دارای اندیشه کار خیر هستند و در کار خیر مشارکت دارند افزود: عمق و وسعت کار خیر در این منطقه زیاد است یعنی برای هر کاری که به مردم منفعتی برسد در این منطقه کار خیر صورت می گیرد. 

فرماندار لارستان ضمن برشمردن برخی اقدامات خیر در حوزه های مختلف منطقه گفت: مردم منطقه لارستان از روی احساسات کار خیر نمی‌کنند زیرا اندیشه آنان تغییر یافته است. انجام کار خیر نیاز به هزینه میلیاردی ندارد بلکه آنچه که در توان آدم است می تواند شروع یک کار خیر باشد. 

این مقام سیاسی لارستان اظهار داشت: همه خیرین پولدار نیستند و همه پولدارها هم به آسانی پول در نمی آورند بلکه مردم این منطقه به سختی پول در می آورند اما براحتی آن را در کار خیر مصرف می کنند که این اتفاق در کشور کم نظیر است. پس یکی از ظرفیت های منطقه لارستان حضور خیرین است.

دهقان با ابراز اینکه باید بوی خوش کار خیر تقویت شده و وظیفه ماست که تحلیل از خیرین را تبدیل به فرهنگ کرده و نهادینه شود عنوان کرد: انجام کار خیر در این منطقه بسیار ارزشمند است و باید قدر شناخته شود زیرا از بس کار خیر در این منطقه زیاد است که به یک کار عادی تبدیل شده است. اما باید به این رسید که تغییر اندیشه مردم لارستان یک نعمت بزرگ است. بنده قلبا از همه خیرین منطقه به ویژه خانواده جهانشاه و استوار تشکر و قدردانی می نمایم.

مجید حجتی بعنوان دبیر اجرایی همایش اندیشه‌های استوار در مورد کم و کیف برگزاری همایش و افتخارات و درخواست های محله کهویه صحبت کرد.

به گزارش میلاد لارستان، اجرای گروه سرود مصباح الهدی، اجرای موسیقی، پخش کلیپ مستند خانواده استوار و جهانشاه، دکلمه‌خوانی آوا مگردان، تجلیل از خیرین بزرگ لارستان زنده یاد حاج محمد جهانشاه، حاج ماندنی استوار و حاج رضا استوار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ ساخت بیمارستان امام رضا علیه السلام، ساخت بارگاه ملکوتی امامزاده میرعلی بن الحسین علیه السلام، ساخت مسجد جامع لار، احداث ساختمان دانشکده پرستاری حضرت زینب سلام الله علیها، حسینیه جهانشاه کارگر، ایجاد شرکت‌های بازرگانی و تجاری و خدماتی و مذهبی، حمایت از تیم‌های ورزشی و غیره، تنها بخشی از اقدامات نیک‌اندیشانه خانواده‌های جهانشاه و استوار است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه 21 سپتامبر 2024 ساعت 11:56ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین