چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

سه برابر شدن صدور پروانه استاندارد برای محصولات واحدهای تولیدی

رئیس اداره استاندارد لارستان از سه برابر شدن صدور پروانه استاندارد برای محصولات واحدهای تولیدی ۷ شهرستان تحت پوشش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. علی رحیمی‌نژادان در…

رئیس اداره استاندارد لارستان از سه برابر شدن صدور پروانه استاندارد برای محصولات واحدهای تولیدی ۷ شهرستان تحت پوشش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علی رحیمی‌نژادان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان اظهار داشت: روز جهانی استاندارد امسال با شعار “استانداردها ، مشارکت مردمی،جهش تولید و توسعه اقتصادی” نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا با توجه به پیگیری‌های انجام پذیرفته توسط این اداره، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۲ فقره پروانه استاندارد برای محصولات مختلف ازجمله تیرچه و بلوک، انواع رنگ ساختمانی، لامپ ، بتن آماده ، شن و ماسه، آجر، انواع لوازم خانگی ، پودر ماهی و کد شناسایی کارگاه ساخت طلا و … صادر شده است، افزود: تعداد ۲۰ نفر به عنوان مسئول کنترل کیفیت نیز تائید صلاحیت و در واحدهای مذکور مشغول به فعالیت شده‌اند.

رئیس اداره استاندارد لارستان تصریح کرد: نظر به غالب بودن صنعت مصالح ساختمانی در ۷ شهرستان تحت پوشش؛ این اداره توجه ویژه‌ای به استانداردسازی آنها داشته که از اقدامات صورت گرفته در این راستا می توان به نظارت مستمر بر تولید محصولات مطابق استانداردهای مربوطه، مصرف بهینه منابع و مواد اولیه در تولید محصولات و همچنین برخورد با کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی غیرمجاز اشاره کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه اجباری بودن اخذ تائیدیه استاندارد آسانسور و لزوم دارابودن تائیدیه اولیه و ادواری معتبر آسانسورها ، مالکین یا هیئت مدیره ساختمان‌ها میبایست از وجود و اعتبار تاییدیه مذکور اطمینان حاصل نموده یا در اسرع وقت نسبت به انجام فرآیند مربوطه و اخذ تاییدیه شامل عقد قرارداد با احدی از شرکتهای دارای مجوز طراحی و مونتاژ معتبر آسانسور و درخواست بازرسی از طریق سامانه بازرسی آسانسور به آدرس lift.inso.gov.ir و طی مراحل آن اقدام نمایند و تا قبل از صدور تائیدیه ایمنی آسانسور؛ آن را از دسترس خارج کرده و همچنین قبل از اتمام اعتبار یکساله آن نسبت به تمدید گواهی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ناشی از بی توجهی به این موضوع؛ مسئولیت آن متوجه مالکین و هیئت مدیره آن خواهد بود، عنوان کرد: کارشناسان این اداره نیز در بازدیهای تصادفی، با مراجعه به اماکن تجاری و پرتردد لار؛ ضمن اطلاع‌سانی به آنها نسبت به دادن اخطار عدم استفاده تا قبل از اخذ تائیدیه ایمنی اقدام کرده که در صورت عدم اقدام از سوی مالکین ، به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

رحیمی‌نژادان با اذعان به اینکه از دیگر مسائلی که لازم است همشهریان عزیز به آن توجه کنند، خرید کالا با نشان استاندارد معتبر است، یادآور شد: شهروندان میتوانند از طریق ارسال کدردیابی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به اطلاع از اصالت پروانه استاندارد اقدام کنند.

رئیس اداره استاندارد لارستان اضافه کرد: کارشناسان این اداره طی ماه‌های گذشته ضمن مراجعه به مراکز عرضه، نسبت به شناسایی برخی از کالاها از جمله انواع یخچال و فریزر ، سبزی خرد کن ، روغن زیتون ، آبگرم کن برقی ، پتو شور و هود آشپزخانه و میلگرد و…. اقدام و نسبت به ارسال پرونده به محاکم قضایی اقدام شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین