دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

کمین مرگ در جاده کم عرض اوز – خنج

  جاده رخ به رخ و کم عرض اوز به منطقه معروف دشته هرسال تلفات انسانی گرفته و ضرورت دو بانده شدن آن شاخص است. به گزارش میلاد لارستان به…

 

جاده رخ به رخ و کم عرض اوز به منطقه معروف دشته هرسال تلفات انسانی گرفته و ضرورت دو بانده شدن آن شاخص است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پسین اوز، در پی حادثه اخیر منجر به مرگ یک جوان اوزی در جاده رخ به رخ و دو طرفه اوز به منطقه دشته و ابتدای جاده جدید پرگانیه گروهی از شهروندان برای چندمین بار تقاضای دو بانده شدن جاده مذکور را دارند. در این رابطه با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اوز تماس گرفته شد. محمد مریمی ضمن تائید درخواست شهروندان گفت: تصمیم گیری درباره ترمیم و یا دو بانده کردن این جاده از عهده این اداره خارج است.

وی افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر جاده در حال حاضر افزون بر ۳۰ میلیارد تومان برآورد می شود که اگر بخواهیم از اوز تا سه راهی ارد آن را بسازیم اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان لازم است که این موضوع در حوزه وظایف مدیران کل، نمایندگان مجلس و وزارتخانه است. مریمی در پاسخ به اینکه این اداره وظیفه درخواست و انعکلاس وضعیت موجود جاده را که دارد گفت: در این مورد صحبت و مکاتبه شده است.

فارغ از صحبت های رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اوز باید گفت: که فاصله اوز تا خنج حدود ۷۰ کیلومتر است و این محور در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و بعد از ساخت جاده رونق اقتصادی و عمرانی در شهرهای قیروکارزین، فیروزآباد، خنج، اوز، گراش و لار دوچندان شد اما پس از مرمت و احیاء محور لار – جهرم و اخیراً نیز با ساخت جاده چک چک عملاً شهرستان اوز از مسیر مواصلاتی مهم حذف خواهد شد و این زنگ خطری است که باید با تدبیر به حل و فصل آن پرداخت و یکی از راه های آن توجه به محور شمال اوز و احیاء جاده های مربط و بختیارویه است.

از سال ۱۳۶۲ اداره کل راه و شهرسازی در لارستان تاسیس شده و از سال ۱۳۹۲ نیز اداره راه و شهرسازی شهرستان اوز به وجود آمده است. گرچه محور شرق اوز یعنی جاده اوز – گراش – لار در حال حاضر ۴ خطه است ولی باز هم باید گفت که این شهرستان از نظر جاده فقیر و احتیاج به توجه بیشتر دارد. چرا محور اوز – خنج که ۵۸ سال از ساخت آن می گذرد به جز ساخت جاده پرگانیه و حذف گردنه ورا که آن هم می شد با حذف گردنه ورا جاده را مرمت و احتیاج به هزینه گزاف جاده پرگانیه نشود همچنان قربانی می گیرد؟

به هر حال محور اوز – دشته که جزئی از محور اوز – خنج است. به دلیل شکل هندسی خاص، عرض کم جاده، عدم روشنائی و دید کافی، تردد بالا با تعداد تصادفات زیاد روبروست. اخیراً با ساخت باغ شهری در غرب شهر اوز و افزایش ترافیک به ویژه در روزهای پایانی هفته این جاده نیز ظرفیت پذیرش را ندارد و می طلبد که مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، رئیس اداره راه و شهرسازی اوز، فرماندار، شوراهای شهرستان و شهر نسبت به این محور توجه خاص نموده تا از تکرار حوادث مرگبار و خونین جلوگیری شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ق٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین