دلدادگان و عاشقان امام خمینی رحمهالله از سراسر کشور در بیست و ششمین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در جوار مرقد نورانی آن حضرت، با آرمانهای آن عزیز سفرکرده…
دلدادگان و عاشقان امام خمینی رحمهالله از سراسر کشور در بیست و ششمین سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در جوار مرقد نورانی آن حضرت، با آرمانهای آن عزیز سفرکرده پیمانی دوباره بستند و حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم سخنرانی کردند. به
گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری خلاصه ای از بیانات معظم له به قرار زیر است:
۱) جامعهی تشیع فقط به تاریخ گذشتهی خود متکی نیست. چشم به آینده دارد. در سختترین شرایط یکنفر معتقد به مهدویت، دل خالی از امید نمیداند. میداند که این دوران تاریکی و ظلم، این دوران تسلط ناحق قطعاً سپری خواهد شد. اعتقاد تشیع به مهدویت به همینجا محدود نمیشود. این شعله در جوامع شیعی، در قرنهای گذشته بوده و همچنان وجود خواهد داشت و انشاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.
۲) آنچه امروز عرض میکنم دربارهی تحریف شخصیت امام رحمهالله است. امام را نباید به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی نگاه کرد. بعضی اینجور میخواهند. این غلط است. امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد. امام بنیانگذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.
۳) شخصیت اصلی امام در تحقق آیهی «و جاهدوا فی الله حق جهاده» است. امام با آن زمینههای برجستهی علمی وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و تا آخر عمر خود ادامه داد. دو کار بزرگ و بیسابقه در تاریخ کشور ما بهوسیلهی امام تحقق پیدا کرد. یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیرعاقلانه. کار بزرگ دوم، ایجاد یک حکومت و نظام براساس اسلام بود، که این هم بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بیسابقه بود.
۴)منظومهی فکری امام دارای خصوصیات کامل یک “مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی” است. اولاً متکی بر جهانبینی توحید است. ثانیاً این مکتب، زنده و پویا و پرتحرک و عملیاتی بود. مثل بعضی تئوریسازیهای روشنفکرانه نبود که در بحث حرفهای قشنگی است، اما در عمل کارآیی ندارد. منطق، فکر و راه امام، عملیاتی بود. به همین دلیل هم پیروز شد و پیش رفت.
۵) اگر ملت ایران بخواهد هدفها و راه را ادامه دهد، باید راه و اصول امام بزرگوار را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرفکردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم، یا فراموش کنیم، یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.
۶) خطر تحریف امام، به عنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان، صاحبنظران انقلاب، شاگردان قدیمی امام و علاقهمندان این راه باشد. در داخل هم بعضی شخصیت امام را تحریف میکردند. آنها حتی در زمان حیات امام، حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت میدادند. بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته، حتی تا آنجا که امام را به صورت یک آدم لیبرال معرفی میکنند.
۷) یکی از اصول امام، اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی است. اسلام آخوندهای درباری، اسلام داعشی و اسلام بیتفاوت در برابر جنایات صهیونیسم و آمریکا و چشمدوخته به قدرتهای بزرگ، همه سر در یک آخور دارند. از نظر امام همهی اینها مردودند. پیرو امام باید مرزبندی داشته باشد هم با اسلام متحجر، هم با اسلام سکولار.
۸) یکی دیگر از اصول امام اعتماد به صدق وعدهی الهی، و بیاعتمادی به قدرتهای مستکبر است. اینکه امام به مستکبرین، هیچ اعتمادی و اعتقادی نداشت، این موجب میشد به وعدههای آنها اعتنایی نکند. ما در قضایای جاری خود داریم لمس میکنیم که نمیشود به وعدهی مستکبرین و حرفهای جلسهی خصوصیشان اعتماد کرد.
۹) یکی از اصول امام اعتقاد به ارادهی مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی بود. امام برای آرای مردم احترام قائل بود و آن را محترم و معتبر میشمرد. امام مردم را ولینعمت مسئولان معرفی کرد و خود را خادم ملت معرفی کرد و گفت بهتر است به من خادم ملت بگویند تا رهبر.
۱۰) امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود. نابرابری اقتصادی را امام با شدت و حدت رد میکرد. اشرافیگری را با تلخی رد میکرد. به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود. از آن جهت به مسئولان کشور تذکر میداد دربارهی خوی کاخنشینی؛ امام مکرر میگفت فقرا و محرومان و کوخنشینان هستند که صحنهها را پرکردهاند و اعتراض هم نمیکنند و در میدانهای خطر حاضر میشوند.