شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

جايگاه ناشناخته لارستان در حوزه گردشگري

قدمت تاريخي لارستان در بين شهرهاي كشور و استان فارس مي‌طلبد كه اين شهرستان روند رشد و توسعه پايداري را با خود به منصه ظهور برساند كه متأسفانه آنچه بي‌تأثير…

قدمت تاريخي لارستان در بين شهرهاي كشور و استان فارس مي‌طلبد كه اين شهرستان روند رشد و توسعه پايداري را با خود به منصه ظهور برساند كه متأسفانه

آنچه بي‌تأثير بوده همان مسأله قدمت است شايد نداشتن نقشه راه و عدم بينش مسئولين مربوطه در توسعه و تعالي، ما را از قافله پيشرفت  باز داشته و خود را با افسوس  و ندامت  همنشين كرده‌ايم.

عليرغم نگارش مطالب مختلف پيرامون  مراكز گردشگري و تاريخي  لارستان و استمداد رسيدگي و تعمير و ترميم، متأسفانه  از ناحيه مسئولين پاسخي شنيده نشده و توضيحي كه نشاني از پيگيري و اميدواري باشد به گوش نرسيده است.

در بعضي شهرستان‌ها كه آثار ماندگار و كهن كمتري هم دارند با نگهداري و رسيدگي به آنها و جلوگيري از تخريب و نابودي در جذب گردشگر اقدامات بايسته‌اي انجام داده‌اند اما داشتن مناطق مختلف و متنوع در لارستان مانند قلعه اژدهاپيكر – باغ نشاط – بازار قيصريه – حمام مير – كاروانسراهاي مختلف و متنوع، آب‌انبارهاي متعدد و جورواجور بقاع متبركه – خانه‌هاي قديمي و …. اعم از  مركز شهرستان و شهرهاي اطراف كه  اگر به صورت يك مجموعه مورد  بررسي قرار گيرد و با سنجش ظرفيت‌ها در حوزه‌هاي ديگر مي‌توان لارستان را «به يك نقطه فعال در حوزه گردشگري» لااقل  در سطح استان تبديل نمود.

از مديريت  ميراث فرهنگي تقاضا مي‌شود در اين زمينه توضيح دهد چه توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعلي وجود دارد كه مي‌توان از آنها بهره‌مند شد و براي رونق بخشي در اين حوزه چه اقداماتي انجام داده‌اند و موانع و مشكلات چيست؟ مردم و بخش‌ خصوصي چگونه مي‌توانند در رونق بخش گردشگري همكاري نمايند.

اداره ميراث فرهنگي در حفظ، نگهداري و مرمت آثار فرهنگي و تاريخي چه اقدامي انجام داده است در سطح استان چند شهرستان با ظرفيت لارستان سراغ داريد كه با اندكي توجه مي‌توان آن را به جذب  گردشگر فعال و پايدار تبديل نمود.

چيزي كه مسئولين ارشد استان از جمله آقاي اميري مدير كل ميراث فرهنگي نيز به آن اذعان دارد. اگر ظرفيت‌هاي طبيعي شهرستان در حوزه‌هاي گردشگري  طبيعي به آن اضافه كنيم ظرفيت جذب دوچندان مي‌شود كه  اين مستلزم برنامه ريزي صحيح، دقيق و حساب شده است كه اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره ميراث فرهنگي و فرمانداري با همراهي و همگامي مي‌توانند نقطه قوتي را ايجاد كنند و نام نيكي از خود به يادگار بگذارند.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه 22 ژوئن 2015 ساعت 1:39ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین