شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

انتقال زندان لارستان به خارج از شهر

مدیرکل زندان های فارس طی سخنانی با بیان اینکه نرم بازگشت زندانیان به زندان در جهان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد و در ایران و استان فارس بین ۲۰ تا…

مدیرکل زندان های فارس طی سخنانی با بیان اینکه نرم بازگشت زندانیان به زندان در جهان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد و در ایران و استان فارس بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است، ادامه

داد: در برخی از بندهای زندان‌های کشور، به واسطه اقدامات تربیتی و مشاوره‌ای اجرا شده، بازگشت زندانیان به ۵ درصد هم کاهش یافته است.

حیات‌الغیب با بیان اینکه فضای سرانه زندانیان در نرم جهانی ۲۲٫۵ متر مربع به‌ازای هر نفر است، گفت: این فضا در استان فارس کمتر از ۸ مترمربع است اما در احداث زندان‌های جدید، تلاش می‌کنیم که این فضا به ۱۲ تا ۱۴ متر برسد.

حیات‌الغیب گفت: به لحاظ جمعیت زندانی، استان فارس با تعداد ۱۷ هزار نفر زندانی، سومین استان و به لحاظ تعداد زندان‌ها اولین استان کشور است.همچنین ۹۷ درصد کل زندانیان در فارس مرد و ۳ درصد زن هستند و ۵۸ درصد کل زندانیان در بدو ورود متاهل بوده و ۷۰ درصد هم در بدو ورود شغل خود را بیکار یا آزاد ذکر کرده‌اند.

وی، بیشترین تعداد زندانیان در استان فارس را مربوط به مواد مخدر، اعلام و اضافه کرد: ۳۸ درصد کل زندانیان را جرائم مواد مخدر و ۲۸ درصد را سرقت تشکیل می‌دهند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از نامه نیوز، حیات‌الغیب با بیان اینکه مقدمات خروج زندان‌های موجود در استان فارس از نقاط شهری فراهم شده است، افزود: در سال‌های گذشته زندان‌های جهرم و کازرون به خارج از شهر منتقل شده و زندان لار نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. قرار بود ساختمان زندان مرکزی عادل‌آباد از محل اوراق مشارکت احداث شود که محقق نشد و امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه این امر محقق شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه 24 ژوئن 2015 ساعت 2:57ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین