شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 0

توقف لارستان در یک قدمی راه‌آهن

لارستان برای شنیدن صدای بوق قطار، تنها به احداث یک آب‌نمای ۳۰۰ متری نیاز دارد. به گزارش میلاد لارستان، احداث و تکمیل جاده ارتباطی لارستان به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود…

لارستان برای شنیدن صدای بوق قطار، تنها به احداث یک آب‌نمای ۳۰۰ متری نیاز دارد. به گزارش میلاد لارستان، احداث و تکمیل جاده ارتباطی لارستان به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود ازجمله پروژه‌های مهم در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است که موانع و راهکارهای عملیاتی کردن این پروژه در شهریورماه سال ۹۵ با حضور چند تن از نمایندگان و مدیران کل استان هرمزگان و شهرستان لارستان با حضور در محل اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اذعان به اینکه قراردادهای لازم با پیمانکار برای تکمیل جاده ارتباطی لارستان به ایستگاه راه‌آهن زاهدمحمود منعقد شده، گفته بود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۵ کیلومتر جاده اصلی و احداث یک پل آب‌نما به طول ۳۰۰ متر پیش‌بینی شده و با تخصیص اعتبارات تا پایان سال ۹۵ این جاده ارتباطی و پل آب‌نما به بهره‌برداری خواهد رسید.

بنا به خبری که در افتتاحیه‌های دهه‌ی فجر ۹۵ از طرف روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان منتشر شد، ساخت ۵ کیلومتر از راه دسترسی به ایستگاه راه‌آهن زاهدمحمود که در حوزه سرزمینی اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان واقع شده به پایان رسیده است و بدین‌ترتیب تنها گام آخر برای بهره‌مندی از مزایای این طرح ملی، عملیاتی کردن احداث آب‌نمای ۳۰۰ متری است که در حوزه لارستان قرار دارد.

در ادامه پیگیری‌ها برای سرانجام این طرح، دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۹ بهمن‌ماه ۹۵ از اختصاص و پرداخت ۱ میلیارد تومان از ۳ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز به پروژه احداث آب‌نمای راه دسترسی به ایستگاه راه‌آهن زاهدمحمود خبر داد، اما با وجود اختصاص یک‌سوم بودجه و متأسفانه با گذشت ۵ ماه از اعلام این خبر، اما هیچ اقدامی عملی هنوز صورت نگرفته است.

آنچه در اینجا نیاز به یادآوری است، مشکلات مردم و روستانشینان این منطقه برای عبور از رودخانه با عرض ۳۰۰ متر است که متأسفانه این مشکلات در هنگام بارندگی به اوج خود رسیده و متأسفانه گاهی اوقات باعث آسیب‌های جانی و مالی برای عابرین می‌شود که احداث این آب‌نما می‌تواند راهکاری دائمی برای به حداقل رساندن مشکلات باشد.

با انجام این طرح علاوه بر آنکه راه پیشرفت منطقه محروم درز و سایبان با ۱۲ هزار نفر جمعیت هموار شده و همچنین لارستان را به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود متصل می‌کند، فاصله این شهرستان به بزرگراه سیرجان – بندرعباس به ۲۱۰ کیلومتر می‌رسد و همچنین برای نخستین بار جنوب استان فارس به راه آهن سراسری بافق – بندرعباس متصل خواهد شد و از سویی دیگر، فاصله لارستان برای تردد به سمت یزد، کرمان و مشهد را ۱۰۰ کیلومتر کاهش خواهد داد که به‌تبع آن باعث صرفه‌جویی در زمان، کاهش مصرف انرژی و افزایش ضریب ایمنی می‌شود.

آنچه در این بحث قابل‌تأمل به نظر می‌رسد عدم انجام یک پروژه بسیار ساده در راه‌سازی است که متأسفانه اداره کل راه و شهرسازی لارستان با وجود اقدامات اساسی اخیر خود در پروژه‌های دیگر، تاکنون نتوانسته در این پروژه نه‌چندان بزرگ موفق عمل کند.

انتظار است که نماینده مردم در مجلس   و نیز مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، اقدامات تکمیلی را برای رفع این مشکل صورت دهند

نوشته شده در تاریخ:پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۹ب٫ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “توقف لارستان در یک قدمی راه‌آهن”

  1. عمران گفت:

    البته اين راه بايد احداث بشه چرا که اتصال لار به حاجي اباد بندر هستش ،اتفاقا مردم شهرستان حاجي اباد بيشتر پيگير اين قضيه هستند،.اما در خصوص راه اهن ،فاصله ايستگاه تا لار ۱۷۰کيلومتره. اونم وسط،بيابون،هرکسي يه حساب سرانگشتي کنه ميگه برم بندر عباس از ايستگاه اصلي خيلي بهتره ،خب جادش بهتره ،پارکينگ ،ساختمان هاي وسيع و امنيت. اينا ملاکن

  2. ميلاد گفت:

    لطفا پيگيري کنيد ازادراه لار بندرعباس که خبرهاش تو کل منطقه پيچيد به کجا رسيد ،همه جا بزرگراه و ازادراه شد جز مسير لار جهرم و لار بندرعباس

  3. ميثاق گفت:

    بنده پيشنهادي دارم ،مي بايست محورهاي اتصالي به هرمزگان از طريق نمايندگان هرمزگان و لارستان پيگير بشه ،مثل ازادراه لار بندر که ول شد،مثل جاده ي لار بستک و جاده ي لار به حاجي اباد بندر

  4. ابراهيمي گفت:

    مسير راه اهن لار به ايستگاه زاهد محمود تا خيلي از جاهاش زيرسازي شده چرا کار نميشه ،چرا قدمهاي بنيادي براي لارستان برداشته نميشه

  5. ناشناس گفت:

    البته مسير لار تا درزوسايبان تو اين مسيره خيلي خرابه که بايد فکري بحالش بکنن

  6. درزي گفت:

    اين مسيره ۸۰درصد نياز به بازساري داره ،حالا ۵کيلومترم درست بشه ،گردنه داره ،پيچ هاي تند داره ، اسفالتاش خرابن ،ميدونيم که اگه اين راه به اتوبان سيرجان وصل شه چقدر ترافيکش زياد ميشه

  7. عرفان گفت:

    مدير محترم سايت وزين ميلاد لارستان ،چندي پيش در خبرهايتان ،اخبار احداث ازادراه لامرد پارسيان و لار به بندرعباس نوشتيد ،لطفا پيگيري کنيد ازادراه لار بندر به کجا رسيد ،ميدانيم که با توجه به ترافيک اين مسير صد در صد توجيه داره و سرمايه گذار مياد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین