با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد. به گزارش میلاد لارستان در جلسه ای با حضور معاون…
با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد.
به گزارش میلاد لارستان در جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، طرح توجیهی آزادراه لار-بندرعباس ارائه شد.
محور لار-بندرعباس یکی از شاهراههای مهم در جنوب کشور و از جاده های ترانزیتی محسوب می شود که به لحاظ فنی هموارترین، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای اتصال مرکز به جنوب کشور است.
پروژه آزادراه قرار است از لار تا دوراهی کهورستان و از این محل نیز در ۲ مسیر تا اسکله شهید رجایی و همچنین بندرپل امتداد می یابد که بنا به برآورده های اولیه مجموع این پروژه نیاز به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.
بنا به پیش بینی های کارشناسی شده، با بهره برداری از آزادراه لار – بندرعباس، سالانه بیش از ۷ میلیون خوردو از این محور تردد خواهد کرد.
در حال حاضر ۴۵ درصد تردد در محور لار – بندرعباس مربوط به خودروهای سنگین است و بنا به نظر مرکز مدیریت راهها، این جاده از شلوغ ترین راههای استان فارس و جنوب کشور محسوب می شود.
جاده لار – بندرعباس به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی دشت های هموار، از پیچ و خم ها و گردنه های سخت در آن وجود ندارد و هیچ نیازی به احداث تونل ندارد و به همین دلیل، احداث آزادراه با هزینه ای بسیار کمتر انجام می شود.
به گزارش میلاد لارستان، در این روز قطعه دوم از باند دوم لار – بستک به طول ۱۹ کیلومتر کلنگ زنی شد.