یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

قیمت قطعی حج 93 اعلام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت از قطعی شدن هزینه سفر به حج ۹۳ خبر داد و گفت: بر…

قیمت قطعی حج 93 اعلام شدبه گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت از قطعی شدن هزینه سفر به حج ۹۳ خبر داد و گفت: بر این اساس حداقل قیمت حج سال آینده (۱۳۹۳) برای هر یک از حجاج هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مهندس اوحدی اظهار داشت: کف قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده اما سقف قیمت کاروان ها حدود ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اوحدی علت افزایش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت حج سال آینده را تفاوت نرخ ارز خواند و گفت: سال گذشته نرخ ارز دو هزار و ۴۵۰ تومان بود اما امسال به دو هزار و ۶۵۰ تومان افزایش یافته است.

اوحدی یادآور شد: افزایش ناشی از تفاوت نرخ ارز حدود ۶۵۰ هزار تومان می شد اما سازمان حج و زیارت موفق شد از محل تخفیف هایی که گرفته ، این مبلغ را ۲۵۰ هزار تومان کاهش دهد.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از کاهش پنج گروه قیمتی در حج سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶ گروه قیمتی وجود داشت اما امسال به ۱۱ گروه قیمتی کاهش یافته است.

اوحدی در ادامه از افزایش سرانه اسکان زائران ایرانی در حج تمتع سال ۹۳ خبر داد و گفت: سرانه اسکان زائران ایرانی از چهار متر در حج سال گذشته به چهار و نیم متر در حج سال آینده افزایش یافته است.

به گفته وی در مجموع کیفیت اسکان زائران در حج سال آینده نسبت به سال قبل تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت ۱۰۰ درصد قراردادهای مربوط به اسکان و حمل و نقل هوایی و زمینی حج ۹۳ منعقد شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اوحدی با بیان این که نام نویسی در کاروان های حج ۹۳ برای نخستین بار سه ماه زودتر از سال های گذشته انجام می گیرد، گفت: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت،  ثبت نام در کاروان ها از ۱۸ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد : سهمیه جمهوری اسلامی ایران در حج سال آینده هیچ تغییری نکرده است و مانند حج سال ۹۲ خواهد بود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین