یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

ساختمان جدید شهرداری لار به پیشرفت فیزیکی 70 درصد رسید

معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری لار گفت: ساختمان جدید شهرداری لار با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در مرحله نازک کاری قرار دارد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری لار گفت: ساختمان جدید شهرداری لار با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار، بابک شجاعی با بیان اینکه ساختمان جدید شهرداری لار در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع با زیر بنای ۵ هزار متر مربع بعنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری لار در حال ساخت است، اظهار داشت: در این مجموعه ترکیبی از فضاهای اداری در سه طبقه، فضای فرهنگی با محوریت آمفی‌تئاتر و سلف سرویس به عنوان یک پروژه چند منظوره و محرک توسعه در شمال میدان امام خمینی (ه) شهر لار با چشم انداز بسیار زیبا تعریف شده است.

وی افزود: در طراحی این ساختمان سعی بر این شده با بهره گیری از دانش نوین شهرسازی و معماری و پیوند آن با بستر اصیل معماری و شهرسازی سنتی و بومی لار با در نظر گرفتن معماری ایرانی اسلامی در نماسازی، محوطه استفاده شود.

معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری لار با بیان اینکه فونداسیون اولیه ساختمان در سال ۱۳۸۵ اجرا شده، تصریح کرد: با وقفه ای چند ساله در سال ۱۳۹۵ ادامه عملیات ساختمانی را بر عهده گرفتم و در ابتدا با اضافه شدن قسمت سلف سرویس و آمفی تاتر ادامه عملیات اجرایی از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اسکلت ساختمان ظرف مدت ۱۲ ماه اجرا و پس از تنظیم قرارداد سفت کاری و نازک کاری با پیمانکار در سال ۱۳۹۷ عملیات دیوار چینی ساختمان شروع شد، خاطر نشان کرد: متاسقانه به دلیل تغییرات قیمت و عدم همکاری پیمانکار، ادامه عملیات ساختمانی که شامل اجرای سفت کاری و نازک کاری و تاسیسات بود، متوقف شد.

شجاعی با اذعان به اینکه تا این مرحله اسکلت ساختمان بنا شده بود و پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، یادآور شد: در سال ۱۳۹۹ مجدد این پروژه با توجه به نقشه های معماری و تاسیسات، بر اساس قیمت های روز، متره و برآورد شد و شهرداری تصمیم گرفت که ادامه عملیات ساختمان بصورت مدیریت پیمان و با خرید مصالح از محل درآمد شهرداری ادامه پیدا کند.

معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری لار گفت: در سال ۱۴۰۰ مجدد تکمیل اسکت در دستور کار قرار گرفت و ادامه عملیات اجرایی ساختمان با شتاب بیشتری پیش رفت.

شجاعی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با انتخاب اصغر فرودی به عنوان شهردار لار، این پروژه جان تازه ای گرفت و خرید مصالح در اولویت کار قرار گرفت و ادامه عملیات اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی انجام شد و اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی عنوان کرد: در این مدت طرح دفع آبهای سطحی و طرح ترافیکی در محوطه زمین اطراف ساختمان جدید شهرداری صورت گرفته که تاثیر بسزایی در بهسازی محوطه اطراف و موقعیت مکانی این پروژه دارد.

معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری لار با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای ساختمان جدید شهرداری لار در سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال است ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده با بانک شهر و در صورت تزریق وام، عملیات اجرایی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شجاعی اظهار امیدواری کرد: با همکاری سایر ادارات از جمله شرکت توزیع برق لارستان، کار برق رسانی به مجموعه سرعت بیشتر گرفته و تا پایان امسال با اتمام قسمت اداری ساختمان جدید شهرداری آرزوی چندین ساله شهروندان و کارکنان شهرداری محقق شود تا در یک مکان جدید با معماری نوین به شهروندان فهیم خدمات رسانی شود.

خبرنگار: سید کامران علوی

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین